Gå til innhold

samboeren min stjeler medisinen min...

Anbefalte innlegg

samboeren min sniker i lommene mine og tar medisin av meg,b preperat...jeg er dritt lei av dette,hva kan jeg gjøre?når han selv får medisiner så bruker han store mengder så lenge han har.jeg sa nå at jeg var lei av at han gikk og snoket i posene mine og da tok han opp at jeg var ute etter og gjøre det slutt.nå ligger han inne i sengen og furter..

hva kan jeg gjøre for og få han til og holde seg unna medisinen min? han er 36 år...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223819-samboeren-min-stjeler-medisinen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er vel en av de som ikke burde få disse preparatene pga rusmissbruk.

Du burde kanskje ganske enkelt gjemme medisinene dine slik at han ikke finner de?

Om han skaffer seg tabletter på annet illegalt vis, så må du huske på at han selv har ansvar for hva han gjør.

Du burde kanskje ganske enkelt gjemme medisinene dine slik at han ikke finner de?

Om han skaffer seg tabletter på annet illegalt vis, så må du huske på at han selv har ansvar for hva han gjør.

det hjelper ikke,han finner de...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det forteller i hvert fall at han har et alvorlig rusmisbruk med de typiske personlighetsendringer som følger med dette.

Det viktigste du kan gjøre er vel å vurdere om det er slik du vil ha det.

Jeg har liten (les ingen) tro på at han vil endre seg.

thinkerbell

Så godt å "se" deg igjen :-)

Men beib, hva i all verden gjør du sammen med den mannen? Skulle ikke du begynne å ta litt bedre vare på deg selv? På hvilken måte får du det bedre ved å være sammen med ham? En fyr som rapper medisinene dine...? Nei, du skal ha det bedre enn dette.

klem

-bella

Så godt å "se" deg igjen :-)

Men beib, hva i all verden gjør du sammen med den mannen? Skulle ikke du begynne å ta litt bedre vare på deg selv? På hvilken måte får du det bedre ved å være sammen med ham? En fyr som rapper medisinene dine...? Nei, du skal ha det bedre enn dette.

klem

-bella

Nå vet ikke jeg noe mer om dette forholdet enn det som beib har skrevet her, men jeg synes det er litt vel drastisk å råde noen til å avslutte ett forhold pga dette.

Jeg har i perioder selv vært ganske desperat etter benzo o.l, og har tatt en del av sambos. Jeg mener på ingen måte at det er rett, men jeg kan forstå hvordan han har det..

Men som sagt, jeg vet jo ikke mye om dette forholdet.

Beib, jeg håper at det ordner seg for deg/dere. Det er nok lurt å ta problemstillingen opp med behandler, både din og hans. Går ut fra at dere har det når dere får slike medisiner?

Annonse

thinkerbell

Nå vet ikke jeg noe mer om dette forholdet enn det som beib har skrevet her, men jeg synes det er litt vel drastisk å råde noen til å avslutte ett forhold pga dette.

Jeg har i perioder selv vært ganske desperat etter benzo o.l, og har tatt en del av sambos. Jeg mener på ingen måte at det er rett, men jeg kan forstå hvordan han har det..

Men som sagt, jeg vet jo ikke mye om dette forholdet.

Beib, jeg håper at det ordner seg for deg/dere. Det er nok lurt å ta problemstillingen opp med behandler, både din og hans. Går ut fra at dere har det når dere får slike medisiner?

Hvor skriver jeg at jeg råder henne til å avslutte forholdet? Mitt budskap er at hun skal stille seg spørsmålet om -hva- det er denne personen gir henne/ hva -positivt- får hun ut av dette.

Det er en kjent sak at mennesker med beibs bakgrunn lett havner inn i det destruktive miljøet, ofte fordi de er vant til mye smerte og ikke føler de fortjener bedre. beib har tidligere slitt tungt med diverse problemer jeg har vanskeligheter med å se det positive i den situasjonen hun er i nå. Det er dette jeg ønsker å gjøre henne klar over, beib er en flott ung kvinne som fortjener å ha det bra.

Hvor skriver jeg at jeg råder henne til å avslutte forholdet? Mitt budskap er at hun skal stille seg spørsmålet om -hva- det er denne personen gir henne/ hva -positivt- får hun ut av dette.

Det er en kjent sak at mennesker med beibs bakgrunn lett havner inn i det destruktive miljøet, ofte fordi de er vant til mye smerte og ikke føler de fortjener bedre. beib har tidligere slitt tungt med diverse problemer jeg har vanskeligheter med å se det positive i den situasjonen hun er i nå. Det er dette jeg ønsker å gjøre henne klar over, beib er en flott ung kvinne som fortjener å ha det bra.

Det var ikke ment som ett angrep på deg thinkerbell, men slik du uttaler deg er det svært "ledende" mot at hun bør avslutte sitt forhold. Bl.a ved å si at hun fortjener bedre enn som så.. (husker ikke om det var ordrett).

Men som sagt thinkerbell, svaret mitt var ikke først og fremst rettet til deg, så om du føler deg støtt så beklager jeg det.

thinkerbell

Det var ikke ment som ett angrep på deg thinkerbell, men slik du uttaler deg er det svært "ledende" mot at hun bør avslutte sitt forhold. Bl.a ved å si at hun fortjener bedre enn som så.. (husker ikke om det var ordrett).

Men som sagt thinkerbell, svaret mitt var ikke først og fremst rettet til deg, så om du føler deg støtt så beklager jeg det.

Jeg er overhodet ikke støtt :-) Det er ikke alltid jeg er like flink til å ordlegge meg konkret nok og da setter jeg pris på tilbakemeldinger.

Jeg ser at mitt svar nok kan tolkes dithen at jeg råder henne til å avslutte forholdet..og hennes forhold har jeg ingenting med. MEN, jeg vil hun skal være seg bevisst på hva hun vil og ønsker med livet sitt. Og ja, hun fortjener bedre ennn dette.

firebird1365380441

Tror jeg hadde sparka han på hodet og baken ut døra...det kan bli vanskelig å bo sammen en potntensiel rusmisbruker i lengden.Det er lov til å være egoistisk og faktisk tenke på seg selv,selv om du sikkert er glad i han...Men slike følelser tror jeg fort kan bli til negative følelser om han fortsetter slik han har gjort...og fremdeles gjør.

Huff!Jeg sier ikke mer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...