Gå til innhold

Det evindelige søvnproblemet

Anbefalte innlegg

Gjest tidlig våken

Sover greit på starten av natten. Oftest ikke problem med innsovning, etter å ha sovet en stund først på natten, våkner jeg opp hele tiden, noen ganger sovner jeg greit igjen, andre ganger ikke.

Bortsett fra søvnhygieniske tiltak, har jeg Vallergan maks 30 mg og Imovane maks 7,5 mg. til rådighet.

Har brukt Vallergan 20-30 mg. noen uker nå. Sovet greit på 30. Nå prøver jeg trappe ned, og det går dårlig.

Men jeg vet jo ikke om jeg sover dårlig fordi jeg har brukt medisinen så lenge at den mister sin effekt, eller det er fordi jeg trapper ned. Målet var liksom å slutte etter en tid.

Hva er smart: Holde frem med nedtrapping? Trappe opp igjen? Stagnere nedtrapping? Ta et opphold et par netter for så å starte på hvilken dose igjen?

Er Vallergan en medisin som er greit å ta fast, men hoppe over en gang iblant om hangover passer veldig dårlig en dag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223933-det-evindelige-s%C3%B8vnproblemet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tidlig våken

du går ikke tilfeldigvis på zeldox eller solian? Jeg hadde kjempeproblemer med å sove lenge da jeg gikk på de medisinene.

Nei, gjør ikke det. Jeg går på Efexor og Remeron, men vil ikke knytte søvnproblemene til noen av disse, de er nok mer en følge av en depresjon og kom før jeg begynte å bruke medisiner av noe slag.

Gjest psychopharmacon

Nei, gjør ikke det. Jeg går på Efexor og Remeron, men vil ikke knytte søvnproblemene til noen av disse, de er nok mer en følge av en depresjon og kom før jeg begynte å bruke medisiner av noe slag.

Rart at du ikke får sove lenge nok når du tar Remeron. Det skal være utmerket mot søvnvansker. Tar du Remeron om morgenen eller kvelden?

Gjest tidlig våken

Rart at du ikke får sove lenge nok når du tar Remeron. Det skal være utmerket mot søvnvansker. Tar du Remeron om morgenen eller kvelden?

Tja..., det samme gjelder vel Tolvon, som jeg brukte før og som virket en stund, men effekten avtok. Bytta til Remeron, samme effekt som av Tolvon etter en tids bruk. Trur kanskje det virker best i begynnelsen. Skal vel ikke være vanedannende, men tror søvneffekten blir mindre når man bruker det fast over tid.

Gjest psychopharmacon

Tja..., det samme gjelder vel Tolvon, som jeg brukte før og som virket en stund, men effekten avtok. Bytta til Remeron, samme effekt som av Tolvon etter en tids bruk. Trur kanskje det virker best i begynnelsen. Skal vel ikke være vanedannende, men tror søvneffekten blir mindre når man bruker det fast over tid.

Kanskje du heller burde prøve et benzodiazepin som Mogadon/Apodorm.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...