Gå til innhold

Stemningsstabiliserende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er satt spørsmålstegn om jeg er bp, Stemningstabiliserende ble jeg satt på i sommer. Har hatt en del depresjoner de siste åra. Jeg fikk nok stemningstabiliserende pga arv og gener. Nå har jeg forlangt å få svar på dette. Ser fram til det og tar alle "tester" som må gjøres.

Ser frem til å få vite.

Tror man gir stemningsstabiliserende når diagnonsen er unipolar (en form for tilbakevendende depresjoner).

Du kan jo søke litt på unipolar (depresjon) på nettet.

Jeg tror ikke man gir stemningsstab. ved unipolar depresjon.. For det må vel være minst to poler for at det skal være noe å stabilisere/"likevekte"? Men jeg vet virkelig ikke....

Annonse

er da ikke noe "ha-ha" det egentlig...

Jo den kommentaren din var faktisk ganske så ha-ha.. Lite seriøs iallefall.

Stemningsstabiliserende gis slik det er skrevet i felleskatalog, pakningsvedlegg mm. til bipolare.

Kanskje kan psykiateren svare på dette?

Gjest kattrina

Jo den kommentaren din var faktisk ganske så ha-ha.. Lite seriøs iallefall.

Stemningsstabiliserende gis slik det er skrevet i felleskatalog, pakningsvedlegg mm. til bipolare.

Kanskje kan psykiateren svare på dette?

poenget er jo at det er de ss virker på selv om de ikke er bipolar, når ssri og rene antidepp ikke har virket. selv om de er unipolar.

Da er det jo en god grunn til å prøve det!

bugge -jenta

Jeg tror ikke man gir stemningsstab. ved unipolar depresjon.. For det må vel være minst to poler for at det skal være noe å stabilisere/"likevekte"? Men jeg vet virkelig ikke....

Nhd sa ganske nylig at ved gjentatte depresjoner hvor det syntes ut som om en ikke fikk hjelp av AD, kunne en prøve ut et SS. For eksempel lamictal, da det var mulighet for at personen var nettopp unipolar og egentlig tilhørte det bipolare spekteret.

Det må være vanskelig, spør du meg, å skille mellom å lide av "gjentatte depressive perioder", og det å være unipolar. Kanskje er utprøving av SS en av de beste måtene å finne det ut på?

Nhd sa ganske nylig at ved gjentatte depresjoner hvor det syntes ut som om en ikke fikk hjelp av AD, kunne en prøve ut et SS. For eksempel lamictal, da det var mulighet for at personen var nettopp unipolar og egentlig tilhørte det bipolare spekteret.

Det må være vanskelig, spør du meg, å skille mellom å lide av "gjentatte depressive perioder", og det å være unipolar. Kanskje er utprøving av SS en av de beste måtene å finne det ut på?

Det kan du si, det er kanskje en glidende overgang? Litt interessant egentlig :)

God helg.

bugge -jenta

Det kan du si, det er kanskje en glidende overgang? Litt interessant egentlig :)

God helg.

God helg til deg også. Jeg har vært så sliten i det siste, det har skjedd så mye i livet mitt og jeg har følt at jeg skal unngå å gå inn i for vanskelig stoff. Du skriver om så mye som treffer en streng hos meg, og jeg ville hatt en dialog med deg om mye, men akkurat nå får jeg holde meg til litt mer ukomplisert stoff for meg. Jeg tror det er best.

Vennlig hilsen

God helg til deg også. Jeg har vært så sliten i det siste, det har skjedd så mye i livet mitt og jeg har følt at jeg skal unngå å gå inn i for vanskelig stoff. Du skriver om så mye som treffer en streng hos meg, og jeg ville hatt en dialog med deg om mye, men akkurat nå får jeg holde meg til litt mer ukomplisert stoff for meg. Jeg tror det er best.

Vennlig hilsen

Kjære vene! Du skal selvfølgelig først og fremst tenke på deg selv, bugge-jenta... Har fått med meg at mormoren din er gått bort.. Synes det er bra at du tar litt vare på deg selv nå!

Alt godt,

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...