Gå til innhold

Angst og psykosomatiske smerter

Anbefalte innlegg

Gjest fra en venn

Er det noen som har peiling på om angst kan gi seg utslag i hørselsforstyrrelser,tenker da i sammenheng med psykosomatiske plager.Har hatt hjertebank,vondt i magen,klump i halsen etc.Hører liksom aldri om det i sammenheng med angst.Noen som vet,eller har erfaring med dette?Knitrer i ørene,har øresus,hører litt gjenklang,reagerer på lyder etc.Takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223963-angst-og-psykosomatiske-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fra en venn

Det er rart du ikke har hørt om de symptomene for de er helt klassiske ved angst.

Takk for svar til dere begge!Har bare ikke hørt om det før.En lettelse å høre.Har lenge gått og tenkt at det er starten på noe verre,tenker da på schizofreni.Tenker alltid på det verste.Har "hatt"så mye rart de to siste årene.J.den angsten..Føler meg unektelig litt sprø med disse hørselsproblemene.Hvordan ble dere kvitt dette??

Takk for svar til dere begge!Har bare ikke hørt om det før.En lettelse å høre.Har lenge gått og tenkt at det er starten på noe verre,tenker da på schizofreni.Tenker alltid på det verste.Har "hatt"så mye rart de to siste årene.J.den angsten..Føler meg unektelig litt sprø med disse hørselsproblemene.Hvordan ble dere kvitt dette??

Jeg har fått hjelp av psykomotorisk fysioterapeut. Lært øvelser for nakke og tøye/masere musklene som går fra hals-nakke og oppover mot øret og kjeve, videre mot tinningen. Har du vondt i kjevemuskulaturen?

Gjest fra en venn

Jeg har fått hjelp av psykomotorisk fysioterapeut. Lært øvelser for nakke og tøye/masere musklene som går fra hals-nakke og oppover mot øret og kjeve, videre mot tinningen. Har du vondt i kjevemuskulaturen?

hei!Så fint at du har fått hjelp gjennom den metoden.Kanskje noe for meg også?Jeg har ikke vondt i kjeven.Men det er disse ørene som er problemet.Reagerer du på lyder som feks.s`en?Den blir skarp i mine ører.Merkelig.

Annonse

hei!Så fint at du har fått hjelp gjennom den metoden.Kanskje noe for meg også?Jeg har ikke vondt i kjeven.Men det er disse ørene som er problemet.Reagerer du på lyder som feks.s`en?Den blir skarp i mine ører.Merkelig.

Jeg reagerer på høye og brå lyder. Du kan jo gå til lege og sjekke ørene hvis du er usikker. Det er greit å kunne utelukke at det er noe fysisk i veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...