Gå til innhold

Behandling ved psyk. poliklinikk

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret jente 28

Finnes det noe krav for hvem som skal få behandling ved en psykiatrisk poliklinikk?

Da mener jeg terapi utført av psykolog, individuell.

Føler at min nåværende psykolog bare er opptatt av å få meg "kastet" ut fra poliklinikken som jeg har vert tilknyttet i ca 9 mnd. H*n vil ha meg ut i det private, med ventelister på opp til ett år.

Jeg har to pf diagnoser samt bipolar. To innleggelser på ett halvt år.

Jeg har så langt fått tilbud om to terapitimer i mnd frem til sommeren. Føler meg helt desperat og vet ikke om jeg vil greier å gå i måneder uten behandling nå. Opplever at alle andre innstanser jeg har vært i kontakt med reagerer negativt på at jeg skal sendes til annen behandler, psykiatrisk sykepleier og ansatte ved instutisjonene jeg har vært innlagt i.

Stemmer det, at polikninikkene ikke tar imot langtidsbehandlinger? Eller finnes det noe jeg kan "slå i bordet med" ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223971-behandling-ved-psyk-poliklinikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo,de skal ta imot folk som trenger langtidsbehandling,mener det er lover for dette.

Jeg har vært frem og tilbake i flere år,aldri blitt avvist,det hørtes veldig kaldt ut og rart...

Sånn bør det ikke være,håper noen som har mere peiling en meg på dette svarer,de bør jo ta imot alle som trenger det.

I Oslo-området har det i mange år vært vanlig med en slik praksis som det du beskriver.

Men dersom du det er i Oslo-området du bor, så finnes det der svært mange kompetente privatpraktiserende behandlere, De gir ofte et langvarig og stabilt tilbud til pasienter som er i stand til å nyttiggjøre seg det. Dersom man er aktiv selv i prosessen med å finne en terapeut, vil det ofte være mulig å finne en som ikke har så lang ventetid.

Prisen er den samme for behandling hos privatpraktiserende med trygderefusjonsavtale som på poliklinikkene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...