Gå til innhold

NHD: Litium og smertestillende

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

Har nå sluttet på celebra fordi det ikke gikk bra med litium.Forsøker nå å bruke bare paracet, men det tar ikke bort stivheten eller muskelsmertene ( men hodepine virker det mot..:) )

Har brukt celebra lenge, med utrolig god effekt. Men det er forferdelig dyrt, Det hjalp meg å ta avgjørelsen, litium eller celebra.

Men hva kan jeg bruke av smertestillende?

Før celebra brukte jeg ibumetin 600x3 . Det virket bra.

Men alle maser om magen min... men den er i fin form den, og tåler utrolig mye.

Hva med naproxen? Har forsøkt før, og tror det virket greit.

Har fibro og uspesifisert revmatisme.

velger uansett meds mot synapsekrøll.

Psyken først. Litium hjelper meg, jeg har det bra , jeg klarer å mestre livet og jeg tåler mer stress. Mørket har ikke vært til stede på flere mnd, og jeg har krabbet meg opp og fått til mye.

Jeg trives!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223979-nhd-litium-og-smertestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Litium har interaksjon med den medisingruppen som heter NSAID, dvs betennelseshemmende stoffer som også virker smertestillende. Dette er stoffer som Ibux, Naproxen, Felden, Brexiol, Voltaren, Celebra og en god del flere.

Litium inreragerer derimot ikke med rene smartestillende stoff som paracetamol.

Dersom dosen av NSAID holdes konstant over tid, mener jeg det er mulig å finne frem til en ny og korrekt dose Litium vha serumkonsentrasjonsmålinger. For pasienter som har stort behov for begge typer medikamenter, må en ta seg tid til å gjøre dette arbeidet.

firebird1365380441

Litium har interaksjon med den medisingruppen som heter NSAID, dvs betennelseshemmende stoffer som også virker smertestillende. Dette er stoffer som Ibux, Naproxen, Felden, Brexiol, Voltaren, Celebra og en god del flere.

Litium inreragerer derimot ikke med rene smartestillende stoff som paracetamol.

Dersom dosen av NSAID holdes konstant over tid, mener jeg det er mulig å finne frem til en ny og korrekt dose Litium vha serumkonsentrasjonsmålinger. For pasienter som har stort behov for begge typer medikamenter, må en ta seg tid til å gjøre dette arbeidet.

Så bra at det går bedre med deg!Kjempeflotters!Vi må komme oss opp og ut....ut av mørket og inn i lyset(æsj,den ble nesten motbydelig religiøs...)

Superklemmer fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...