Gjest bc17 Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Jeg er en gutt på 17 år som lenge har hatt problemer med magen. Ikke noe diarè eller noe i den duren, men det virker som om uansett hva jeg spiser, så føler jeg meg enten merkelig, rar eller bare kvalm i magen. Dette har ført til at jeg er blitt veldig asosial, går nesten aldri ut med venner eller bekjente. Det at jeg føler meg veldig usikker i forhold til magen (redd for å bli kvalm og kaste opp) bryter meg ned psykisk. Bare det å overleve en skoledag kan være et rent helvete! Magen min reagerer alltid merkelig i forhold til mat og drikke. Har prøvd alle slags sunne og energirike måltider, men til ingen nytte. Spiser jeg f.eks en god frokost (ferske rundstykker med hvitost og et glass melk), ender det opp med en bråkete, ekkel, kvalm mage og sure oppstøt. Selv om jeg nyter måltidet, vil ikke magen min ha det. Jeg må på en måte "bygge med opp" psykisk og fysisk dersom jeg skal noen steder, enten det er på butikken eller på klassetur. Jeg liker ikke at folk "forventer noe" av meg siden da gruer jeg med veldig. Noen ganger når jeg skal spise sammen med andre, spesielt når jeg vet at magen min ikke liker det, har jeg vanskeligheter for å svelge ned (maten "vokser" liksom i munnen min og jeg får nesten brekkninger). Har lest igjennom en hel rekke artikkler angående spiseforstyrrelser, men ingen av symptomene stemmer overens. Jeg er nokså tynn, men synes ikke at jeg spiser noe særlig mindre enn andre. Jeg verken slanker meg bevisst eller spiser til jeg kaster opp. Har hørt at det finnes legemiddler som rydder opp i magen og danner en ny bakteriekultur, kan det være noe får meg?. Vær så snill og hjelp med, ting kan ikke fortsette sånn! Vennlig hilsen BC ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luiza Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 kanskje du har cøliaki??? har du tenkt å gå til legen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest batteri Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 har noen lignende problemer med magen som deg.er magen din bråkete,den liksom rumler mye og lager lyder?det er d som plager meg mest,men mye annet også.jeg har også blitt veldig asosial pga.magen min.og d har bare blitt verre en før også. vet ikke om jeg skal snakke med lege eller ikke.men lykke til ihvertfall..skriv gjerne inn her og si hvordan d går!kan godt vere vi feiler d samme!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 20. mars 2001 Del Skrevet 20. mars 2001 Hei bc17 Oppsøk lege å be om at du blir undersøkt grundig mhp dine mage-tarm problemer, evt av en spesialist dersom legen din mener det er nødvendig. Det kan være at du reagerer mat. Det mest vanlige er reaksjon på laktose (melkesukker). Dette kan man undersøkes for. Det vil også være naturlig at legen tar blodprøver for å utelukke cøliaki (reaksjon på hvete, rug, bygg og havre). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.