Gå til innhold

grusomt mareritt.

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Hadde en forferdelig drøm , våknet opp nettopp svett og forferdelig. Han som skadet meg engang var inne på soverommet og prøvde å knivstikke meg. Jeg lå bare der og prøvde å gjøre noe men var helt fryst. Så våknet jeg opp av drømmen da , og til min store skrekk ligger j eg nettop i sengen på soverommet mitt. Må med engang opp å slå på lyset , sjekke at dører og vinduer er stengt og låst. sjekke at ingen har gjemt seg i skapene.

Helt utrolig at en person kan gjøre at jeg så til de grader føler meg utrygg i mitt eget hjem. Hater det. I morra tidlig skal jeg ringe og bestille sånne alarmgreier. Selv om det er dyrt. Må ha noe s om gjør at jeg føler meg tryggere. Det er lett å kommme inn og drepe meg. Inngangsdøren har en type lås som nok er lett å dirke opp og åpne. I tillegg har jeg svære vinduer som går rett inni stua. Bare å kaste en svær stein og knuse de også er de inne hos meg.

nei , får prøve å sove litt til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224010-grusomt-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PandaMiranda

Huff, høres ikke noe godt ut...

Tøft å ha mareritt. Og helt klart ekstra ille hvis marerittet har rot i virkeligheten.

Er det en du reelt sett frykter vil komme tilbake?

I så fall kan du jo i hvert fall skaffe deg ekstra låser eller sikkerhetslenke på døra. Det går også an å sikre vinduene, dvs at selv om det knuses så får man ikke åpnet haspene. Som du sier er sikkert også alarm fornuftig.

Det er grusomt at noen kan gjøre andre mennesker så vondt at de skal behøve å gå og være redde. Det verste av alt er hvor mange som faktisk slipper unna med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224010-grusomt-mareritt/#findComment-1680541
Del på andre sider

Gjest vioola

Huff, høres ikke noe godt ut...

Tøft å ha mareritt. Og helt klart ekstra ille hvis marerittet har rot i virkeligheten.

Er det en du reelt sett frykter vil komme tilbake?

I så fall kan du jo i hvert fall skaffe deg ekstra låser eller sikkerhetslenke på døra. Det går også an å sikre vinduene, dvs at selv om det knuses så får man ikke åpnet haspene. Som du sier er sikkert også alarm fornuftig.

Det er grusomt at noen kan gjøre andre mennesker så vondt at de skal behøve å gå og være redde. Det verste av alt er hvor mange som faktisk slipper unna med det.

jo , er en person jeg reelt frykter.

Men advokat og politi sier det omtrent aldri skjer at de hevner seg eller oppsøker offrene.

tja vinduene er vanskelig å gjøre noe med..de går liksom ut til en veranda ved inngangsdødra. så er digre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224010-grusomt-mareritt/#findComment-1680571
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

jo , er en person jeg reelt frykter.

Men advokat og politi sier det omtrent aldri skjer at de hevner seg eller oppsøker offrene.

tja vinduene er vanskelig å gjøre noe med..de går liksom ut til en veranda ved inngangsdødra. så er digre

La oss håpe de har rett.

Hvis du likevel sliter med angst pga vinduene, håper jeg det i det minste går an å gjøre noe med den fysiske situasjonen. For hvis du har grunn til å kjenne deg trygg, er det kanskje også lettere å bearbeide den angsten som kommer i marerittene?

Vet ikke om det finnes noen type gitter som kan trekkes for? Huff, håper ikke jeg blir hysterisk på dine vegne her. Det er ikke meningen å sette skrekken i deg mer enn nødvendig, jeg bare synes det høres ekkelt ut å gå og være redd en person som går fritt omkring.

Men med den alarmen vil du kanskje kunne kjenne deg trygg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224010-grusomt-mareritt/#findComment-1680666
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem for en del år tilbake. Jeg hadde noen forferdelige mareritt der jeg gjenopplevde noe skremmende som hadde skjedd. Det var helt forferdelig, for den drømmen kom igjen og igjen.

Til slutt måtte jeg bare ta meg selv i nakken og bestemme meg for at jeg ikke kunne gå rundt og være redd lenger. Jeg begynte å "føre samtaler" med meg selv før jeg sovna, for å mote meg opp til å stå imot hvis drømmen kom tilbake. Det høres dumt ut, men det funka faktisk:-) Til slutt greide jeg å slå tilbake i drømme, og dermed var drømmen ufarlig. Ikke bare sluttet jeg å være redd for drømmen, men det ble mye lettere å forsone meg med det som hadde skjedd. Prøv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224010-grusomt-mareritt/#findComment-1680777
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...