Gå til innhold

Pliiiiis, svar meg NHD eller noen!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Bolle-feita

Jeg sliter med overvekt (pga medisiner). Har vel lagt på meg ca 25-30kg på litt over et år. Noen tenker kanskje: hvorfor ikke bare slutte med dem da? men det kan jeg ikke.

Derfor lurer jeg på om noen har prøvd og hatt nytte av noen slankepiller??? Noen som vet om noen slankepiller, navn????

Jeg mener ikke at det bare er pillene i seg selv som hjelper, man må selvsagt kombinere....men jeg trenger ekstra hjelp liksom, hvis noen skjønner.

Blir veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224120-pliiiiis-svar-meg-nhd-eller-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Reductil er vanskelig å kombinere med mange medisiner i psykiatrien. Dermed gjenstår Xenical.

2. Noen ganger kan en skifte til medisiner med mer gunstig effekt i forhold til overvekt. Diskuter dette med legen din.

Gjest nysgjerrigpetrine

1. Reductil er vanskelig å kombinere med mange medisiner i psykiatrien. Dermed gjenstår Xenical.

2. Noen ganger kan en skifte til medisiner med mer gunstig effekt i forhold til overvekt. Diskuter dette med legen din.

Hvorfor er reductil vanskelig å kombinere med mange medisiner i psykiatrien? Hva kan skje hvis man kombinerer?

Kan alle få reductil eller xenical,er det slankepiller det?

Kan alle få reductil eller xenical,er det slankepiller det?

Du må få det på resept. Du må være ganske kraftig overvektig. Xenical funker ved at 30% av fettet du spiser går ut igjen "bak".

Reductil virker på hjernen. Det er et mer heavy medikament, en del farlige bivirkninger som kan oppstå, ligner noe på antidepressiva. Lurer på om det egentlig var tenkt å brukes som antidepressivt middel..

Kan være skummelt for bipolare da en kan bli manisk..

Du må få det på resept. Du må være ganske kraftig overvektig. Xenical funker ved at 30% av fettet du spiser går ut igjen "bak".

Reductil virker på hjernen. Det er et mer heavy medikament, en del farlige bivirkninger som kan oppstå, ligner noe på antidepressiva. Lurer på om det egentlig var tenkt å brukes som antidepressivt middel..

Kan være skummelt for bipolare da en kan bli manisk..

Oki,takk...=)

Hørtes interessant ut!

Annonse

Oki,takk...=)

Hørtes interessant ut!

Jeg har mest tro på Reductil, men syns det virker som et skummelt medikament. :/

Har ei venninne som sliter med overspising og hun har begynt på Fontex (antidepressiva) det skal visst ikke ha vektøkning/økt matlyst som bivirkning. Hun har brukt det så kort tid, så vet ikke om det fungerer i forhold til spiseforstyrrelsen enda. Hun går i tillegg til dietetiker og psykolog, da.

Uansett, når det gjelder overvekt så sitter mye av problemet ofte mellom øra og det er lett å skylde på medisinen.. Ofte blir man mer rolig av å være medisinert og kanskje har man det bedre og spiser mer mat enn før.

Gikk opp 15-20 kg på Litium, men den egentlige årsaken var nok noe annet for etter at jeg sluttet med medisinen så gikk jeg ikke ned i vekt igjen. Driver og går ned i vekt nå, men det er av en grunn og det er at jeg trener og prøver å spise normalt, kutte ut godteri osv.

Xenical har jeg faktisk i skapet etter en sydentur, men jeg spiser ikke så mye fett at jeg tror det er noe vits i. Det største problemet er nok sukker og andre raske karbohydrater. :P

Jeg har mest tro på Reductil, men syns det virker som et skummelt medikament. :/

Har ei venninne som sliter med overspising og hun har begynt på Fontex (antidepressiva) det skal visst ikke ha vektøkning/økt matlyst som bivirkning. Hun har brukt det så kort tid, så vet ikke om det fungerer i forhold til spiseforstyrrelsen enda. Hun går i tillegg til dietetiker og psykolog, da.

Uansett, når det gjelder overvekt så sitter mye av problemet ofte mellom øra og det er lett å skylde på medisinen.. Ofte blir man mer rolig av å være medisinert og kanskje har man det bedre og spiser mer mat enn før.

Gikk opp 15-20 kg på Litium, men den egentlige årsaken var nok noe annet for etter at jeg sluttet med medisinen så gikk jeg ikke ned i vekt igjen. Driver og går ned i vekt nå, men det er av en grunn og det er at jeg trener og prøver å spise normalt, kutte ut godteri osv.

Xenical har jeg faktisk i skapet etter en sydentur, men jeg spiser ikke så mye fett at jeg tror det er noe vits i. Det største problemet er nok sukker og andre raske karbohydrater. :P

Det er ikke noe enkelt dette med kropp og vekt,jeg går opp og ned....vil helst bare ned ned ned....=)

Har ikke så godt forhold til kroppen min i grunn,er vel ikke kjempe overvektig heller,men syns alle er så tynne,har lyst til det jeg og.

Spiser ikke så veldig mye heller,men sitter nok for mye i ro...=(

Ellers kan det jo være noe med stoffskifte mitt,ei sa det til meg en gang....

I tennårene drev jeg og kastet opp...osv,men det var ikke så lenge,alikevel kan det ha forstyrret stoffskifte mente hun,vet ikke jeg..

Når jeg var veldig tynn var jeg ikke lykkelig da heller,det var vondt å ligge pga jeg kjente alle bena i kroppen,og orket ingenting.

Har aldri vært værre enn da,trodde jeg skulle dø.

Da ba jeg til Gud "la meg ha en kropp som fungerer,jeg bryr meg ikke om hvordan den ser ut,bare la meg fungere"

Og nå når jeg er bedre,tenker jeg "bare jeg hadde vært tynn"

Blir vel aldri fornøyd.

Men hadde vært topp å tatt av noen kilo før sommeren...=)

Gjest kattrin

Det er ikke noe enkelt dette med kropp og vekt,jeg går opp og ned....vil helst bare ned ned ned....=)

Har ikke så godt forhold til kroppen min i grunn,er vel ikke kjempe overvektig heller,men syns alle er så tynne,har lyst til det jeg og.

Spiser ikke så veldig mye heller,men sitter nok for mye i ro...=(

Ellers kan det jo være noe med stoffskifte mitt,ei sa det til meg en gang....

I tennårene drev jeg og kastet opp...osv,men det var ikke så lenge,alikevel kan det ha forstyrret stoffskifte mente hun,vet ikke jeg..

Når jeg var veldig tynn var jeg ikke lykkelig da heller,det var vondt å ligge pga jeg kjente alle bena i kroppen,og orket ingenting.

Har aldri vært værre enn da,trodde jeg skulle dø.

Da ba jeg til Gud "la meg ha en kropp som fungerer,jeg bryr meg ikke om hvordan den ser ut,bare la meg fungere"

Og nå når jeg er bedre,tenker jeg "bare jeg hadde vært tynn"

Blir vel aldri fornøyd.

Men hadde vært topp å tatt av noen kilo før sommeren...=)

jeg klarer bare ikke fatte hvorfor så mange av dere vil være så tynne. da får en jo små pupper!

Gjest ikke puppeguri

jeg klarer bare ikke fatte hvorfor så mange av dere vil være så tynne. da får en jo små pupper!

Små pupper er da fint. Jeg kan ikke fordra å gå med svære fettboller foran. Upraktisk og ubehagelig.

Skjønner meg ikke på dem som brukes tusener på å forstørre puppene til unormal størrelse.

DET er megastygt det!.

Nei 75B er helt ok for min del.

Gjest kattrin

Små pupper er da fint. Jeg kan ikke fordra å gå med svære fettboller foran. Upraktisk og ubehagelig.

Skjønner meg ikke på dem som brukes tusener på å forstørre puppene til unormal størrelse.

DET er megastygt det!.

Nei 75B er helt ok for min del.

fins ingenting upraktisk med 80 D :)

ja jeg spydde og dreiv på i min fortid jeg og, over 46kg var helt krise. Men folk forandrer seg heldigvis. Litt sunnere å spise og trene og være fornøyd med seg selv, selv om puppene komme vært bittelitt større...:) enn å streve med å veie en vekt som er 10 kg mindre enn det som er naturlig for akkurat deg.

Men folk er forskjellige og må få være slik de vil.:)

Annonse

Gjest ikke puppeguri

fins ingenting upraktisk med 80 D :)

ja jeg spydde og dreiv på i min fortid jeg og, over 46kg var helt krise. Men folk forandrer seg heldigvis. Litt sunnere å spise og trene og være fornøyd med seg selv, selv om puppene komme vært bittelitt større...:) enn å streve med å veie en vekt som er 10 kg mindre enn det som er naturlig for akkurat deg.

Men folk er forskjellige og må få være slik de vil.:)

Nå har ikke jeg nevnt noe om at jeg slanker meg eller er undervektig. Man kan ha små pupper selv om man er normalvektig.

..Men sukker og karbohydrater omdannes til fett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...