Gå til innhold

Hva går folk til psykolog for?

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer.....

Hvilke problemer har folk som går til psykolog? Som sikkert mange andre, føler jeg at jeg tar opp tida til andre som hadde trengt pykologen min mer. Har en tøff bakgrunn, og psykologen min rådet meg til å bruke lang tid i terapi,kanskje mange år på bearbeiding av traumer. Men likevel klarer jeg meg veldig fint. Gjør det bra på jobb, er utadvent og har gode venner. Det er bare i perioder jeg føler meg deprimert og kan bli selvdestruktiv, og da snakker jeg om noen uker i året kanskje. Men jeg føler ikke dette er alvorlig nok...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224122-hva-g%C3%A5r-folk-til-psykolog-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

amerikafareren

Hvis psykologen din råder deg til å bruke lang tid på terapi så bør du høre på vedkommende. Det er irrelevant å tenke på andre som trenger mer/mindre hjelp. Den definisjonen er ikke ditt ansvar.

Det finnes privat psykologer som alle kan gå til, men de koster selvfølgelig penger. Der er det enkelt å få time omtrent på dagen.

Gjest PandaMiranda

Du kan nok regne med at de som trenger det mer enn deg blir henvist til psykiatrien, hvor de får både tettere og mer omfattende oppfølging.

Det å jobbe med psyken kan ofte ta tid. Uansett er det bra å gripe fatt i det når en sliter med noe, for hvis det får hope seg opp over tid vil det bare bli verre - og vanskeligere å gjøre noe med.

Når man går til psykolog lærer man å jobbe med sine tanker og følelser. Etter å ha jobbet seg igjennom det problemet man kom for, eller i det minste hovedparten av det, vil en også stå bedre rustet til å møte andre utfordringer senere i livet.

Da har man i hvert fall lært litt mer om åssen man kan forholde seg til sine egne reaksjoner, og det å takle nye situasjoner. Da har man forhåpentligvis også utviklet en bedre selvtillit og selvrespekt, og bedre relasjoner til andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...