Gå til innhold

mensen sen


frekk20

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica

eg vet hvordan eg blir gravid, men er usikker om eg er blitt det nå siden ikke har hatt morgen kvalme eller noe sånt, mensen er bare sen

Ok..Nå skal jeg svare seriøst en gang til.

Som mange her har sagt mange ganger, man trenger ikke ha noen andre symptomer enn at mensen er sen, når man er gravid.

ERGO; Du kan være gravid.

Hvorfor har du ikke tatt en test??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frekk20

    22

  • jubalong70

    6

  • sheba

    3

  • fuji1365380447

    2

Ok..Nå skal jeg svare seriøst en gang til.

Som mange her har sagt mange ganger, man trenger ikke ha noen andre symptomer enn at mensen er sen, når man er gravid.

ERGO; Du kan være gravid.

Hvorfor har du ikke tatt en test??

har ikke tørt, og hvordan vet du om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

har ikke tørt, og hvordan vet du om dette

"og hvordan vet du om dette"

Det er almenn kunnskap.

"Symptomene på graviditet kan variere fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Det vanligste tegnet på graviditet er at menstruasjonen uteblir. Noen kvinner merker symptomer på graviditet allerede en uke etter unnfangelsen. Andre kvinner opplever at symptomene øker gradvis etter som ukene går, mens noen kvinner ikke får noen særlige merkbare symptomer."

http://www.helse.fjalar.no/graviditet_&_fodsel/artikkel.asp?kid=1931

"Gravid

hva er det første symptomer som kommer når man er gravid.?

Hei

Det første og mest vanlige tegnet på at man er gravid - er at menstruasjonen blir borte. Andre tegn/symptomer som følger etter dette kan være at man får ømme pupper, blir kvalm (ofte om morgenen), må ofte tisse eller blir litt trett og sliten. Det er ikke alle som opplever disse symptomene, noen får kanskje noen - andre får ingen.

Signatur: Mariann Olsvik, helsesøster"

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/13/460541.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt nick

"og hvordan vet du om dette"

Det er almenn kunnskap.

"Symptomene på graviditet kan variere fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Det vanligste tegnet på graviditet er at menstruasjonen uteblir. Noen kvinner merker symptomer på graviditet allerede en uke etter unnfangelsen. Andre kvinner opplever at symptomene øker gradvis etter som ukene går, mens noen kvinner ikke får noen særlige merkbare symptomer."

http://www.helse.fjalar.no/graviditet_&_fodsel/artikkel.asp?kid=1931

"Gravid

hva er det første symptomer som kommer når man er gravid.?

Hei

Det første og mest vanlige tegnet på at man er gravid - er at menstruasjonen blir borte. Andre tegn/symptomer som følger etter dette kan være at man får ømme pupper, blir kvalm (ofte om morgenen), må ofte tisse eller blir litt trett og sliten. Det er ikke alle som opplever disse symptomene, noen får kanskje noen - andre får ingen.

Signatur: Mariann Olsvik, helsesøster"

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/13/460541.html

Kanskje det er tull det innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg vet hvordan eg blir gravid, men er usikker om eg er blitt det nå siden ikke har hatt morgen kvalme eller noe sånt, mensen er bare sen

Hvis jeg skulle ventet på andre tegn enn at mensen forsvant, ville jeg ikke vært sikker på at jeg var gravid før jeg kjente bevegelser i magen. Jeg har født to barn.

Man kan utmerket godt være gravid uten å bli kvalm, og man kan selvsagt være kvalm og dårlig uten å være gravid.

Gå på apoteket, kjøp en test og følg bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"og hvordan vet du om dette"

Det er almenn kunnskap.

"Symptomene på graviditet kan variere fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. Det vanligste tegnet på graviditet er at menstruasjonen uteblir. Noen kvinner merker symptomer på graviditet allerede en uke etter unnfangelsen. Andre kvinner opplever at symptomene øker gradvis etter som ukene går, mens noen kvinner ikke får noen særlige merkbare symptomer."

http://www.helse.fjalar.no/graviditet_&_fodsel/artikkel.asp?kid=1931

"Gravid

hva er det første symptomer som kommer når man er gravid.?

Hei

Det første og mest vanlige tegnet på at man er gravid - er at menstruasjonen blir borte. Andre tegn/symptomer som følger etter dette kan være at man får ømme pupper, blir kvalm (ofte om morgenen), må ofte tisse eller blir litt trett og sliten. Det er ikke alle som opplever disse symptomene, noen får kanskje noen - andre får ingen.

Signatur: Mariann Olsvik, helsesøster"

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/13/460541.html

fikk mensen i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skulle ventet på andre tegn enn at mensen forsvant, ville jeg ikke vært sikker på at jeg var gravid før jeg kjente bevegelser i magen. Jeg har født to barn.

Man kan utmerket godt være gravid uten å bli kvalm, og man kan selvsagt være kvalm og dårlig uten å være gravid.

Gå på apoteket, kjøp en test og følg bruksanvisningen.

fikk mensen i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

sist uke så var det 3uker siden eg ble kvalm onsdag kveld og kasta opp og begynte og kaste opp torsdag natt og, så eg holdt meg Heime på torsdag for da var eg så trøtt og ville nesten ikke spise, er det noen tegn

Nei, jeg tror den oppkasten du hadde for tre uker siden bare var vanlig omgangssyke eller noe du hadde spist som du ikke tålte.

Hvis mensen pleier å være regelmessig, og den skulle ha kommet for en uke siden, synes jeg du skal kjøpe en test og se om du er gravid. Det er ikke vanskelig. Du må tisse på en liten pinne, og etter 1-2 minutter ser du om du er gravid eller ikke.

Gjør det, eller bestill time hos legen så fort som mulig. Hvis du skal til legen, må du ta med en urinprøve. Da gjør de den samme testen der som du kan gjøre hjemme. Synes ikke du skal vente med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...