ulva Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 OK - der fanget du opp meg i innlegget under "abilify (antipsykotikum)" av cecca30. Hadde tenkt til å spørre om nedtrapping da jeg går på Abilify og Seroquel med svært godt resultat. Jeg antar det er dumt å slutte med noe som fungerer så bra - if it ain't broken, don't fix it. Men jeg har et spørsmål. Psykiateren min sier jeg ikke lenger har en alvorlig lidelse, selv om diagnosen er schizofreni. Grunne er at jeg klarer meg med så små doser AP. Kun 20 mg Abilify og 400 mg Seroquel. Er du enig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Jeg er langt fra enig. Jeg er skremt over slik kunnskapsløshet. Jeg har hatt pasienter med schizofreni som har klart seg med Trilafon 4 mg eller Solian 200 mg i flere år, som er blitt svært psykotiske etter å ha forsøkt seponering. Jeg vil si det så sterkt når det gjelder disse lidelsene: Svært små doser kan gå svært bra svært lenge. Seponering fører til tilbakefall i 80-90% innenet år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.