firebird1365380441 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Nå har jeg fått skikkelig angst! Jeg er i ei akuttavdeling hvor det bla er tidligere narkomane som er innlagt.En av dem har i flere uker forsøkt å presse meg til å gi fra meg B-prep pillene jeg står på.Han truer med "judasdose" og/eller juling om jeg sier i fra til personalet,eller ikke gir bort piller.I dag trua han med å sparke inn ansiktet mitt-"skal knuse trynet ditt hvis du tyster på meg". Jeg har sagt tydelig til han at jeg ikke aksepterer slike trusler eller utpressninger,men til liten nytte. Han har smugla inn dop i avdelinga før,og da skyldte han på meg.Jeg hadde ikke sagt et pip,men han terper fremdeles på det samme. Nå begynner det å bli så tungt at jeg tror jeg kommer til å si i fra likevel...men er redd for hva som kan skje.Jeg vet hva som har skjedd med andre som har "tysta" i liknende situasjoner.Fyren har fremdeles kontakt med det kriminelle og narkomane miljøet i byen,og jeg er redd for reprisalier... Egentlig er han en veldig ok fyr,men han er jo sjuk,likevel er han klar over hva han sier til meg og hva han har sagt tidligere.Han er veldig ok ellers...og jeg ser at han har mange gode sider. Vet ikke hva jeg skal gjøre.Skal jeg si noe,eller holde kjeft?Hva skjer med han om jeg sier noe?Er det noen praksis for hva man gjør med slike tilfeller i en psyk avdelinger? Takker for alle svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 1. Du kan spørre han om hvorfor haner innlagt? Hvem lurer han ved å smugle inn dop eller presse andre til å gi seg medisiner? Han lurer selvsagt kun seg selv. Om han ikke vil slutte med dop, er det jo meningsløst å være innlagt. 2. Hos oss hadde han blitt utskrevet på minuttet om slikt hadde blitt kjent. ... og han ville _aldri_ fått plass igjen. 3. Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møsmør Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det denne mannen gjør er helt uakseptabelt. For din egen skyld (og for hans) bør du si fra til en av legene på avdelinga. Legene har taushetsplikt, og kan ikke fortelle han hva du har sagt. Det blir helt feil at du skal være redd en medpasient, og helt feil at han skal få lov til å oppføre seg sånn. Kanskje har han truet andre pasienter, også? Tror ikke noe på det med represalier fra hans "venner". Lite sannsynlig at en sånn type har solidariske venner. Høres ut som han styres helt av trangen til stoff, og ikke har evnen til ordentlig vennskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 1. Du kan spørre han om hvorfor haner innlagt? Hvem lurer han ved å smugle inn dop eller presse andre til å gi seg medisiner? Han lurer selvsagt kun seg selv. Om han ikke vil slutte med dop, er det jo meningsløst å være innlagt. 2. Hos oss hadde han blitt utskrevet på minuttet om slikt hadde blitt kjent. ... og han ville _aldri_ fått plass igjen. 3. Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider. Han går på metadon og har vel en slags ruspsykose,eller psykose som følge av abstinenser....han har tatt amfetamin her inne for noen uker siden.Jeg overhørte dette,men sa ingenting.Han ble klin psykotisk av amfetaminen.Det er tydelig at han har kontakter slik at han ved noen anledninger får inn stoffet. Han sier at han lurer seg selv,så det er han tydeligvis klar over....men jeg tror at trangen til dopet seirer over fornuften. Jeg har opplevd mye traumatisk den siste tiden,og nå begynner jeg å frykte for min egen sikkerhet.Jeg skal jo få ect fra onsdag av,noe som betyr at jeg er nødt til å være i avdelinga en periode.Jeg er søkt til en annen avdeling-intermediær-men det er usikkert om jeg får plass.Jeg er redd nå,livredd,men hverken kan eller tør skrive meg ut,selv om jeg vurderer det sterkt.Personalet her har lest dette innlegget og svaret ditt,så dette blir tatt opp.Men jeg turte ikke si noe før jeg hadde fått svar fra deg.... Tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Dette må du ikke finne deg i! Si klart fra til denne mannen at du ikke gir fra deg medisin, at han ikke kommer noen vei med trusler og at du må si fra til ledelsen på avdelinga hvis han ikke lar deg være i fred. Blir rasende når jeg hører om sånn oppførsel av en medpasient! Du får ikke den roen og tryggheten du trenger for å bli bedre. Du må ta dette opp med behandleren din! Denne mannen ser ikke ut til å være motivert for behandling! Er det ikke straffbart å framsette trusler mot folk, også, da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest galaxe Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 1. Du kan spørre han om hvorfor haner innlagt? Hvem lurer han ved å smugle inn dop eller presse andre til å gi seg medisiner? Han lurer selvsagt kun seg selv. Om han ikke vil slutte med dop, er det jo meningsløst å være innlagt. 2. Hos oss hadde han blitt utskrevet på minuttet om slikt hadde blitt kjent. ... og han ville _aldri_ fått plass igjen. 3. Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider. "Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider." Unnskyld at jeg spør, men hva slags menneskesyn har du...? Når abstinenser tar overhånd, blir man kanskje litt desperat. Det blir jo en søk sammenligning, men hva hvis det var en mor som var avhengig av livsviktige medisiner til sitt barn. Hadde hun vært et dårlig menneske da, hvis hun truet til seg slike av en som var i besittelse av dem? En narkoman er kanskje like desperat, for narkotika oppleves som for h*n som nødvendig for å overleve. Og det kan være at denne narkomanen i ettertid angrer på oppførselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Det denne mannen gjør er helt uakseptabelt. For din egen skyld (og for hans) bør du si fra til en av legene på avdelinga. Legene har taushetsplikt, og kan ikke fortelle han hva du har sagt. Det blir helt feil at du skal være redd en medpasient, og helt feil at han skal få lov til å oppføre seg sånn. Kanskje har han truet andre pasienter, også? Tror ikke noe på det med represalier fra hans "venner". Lite sannsynlig at en sånn type har solidariske venner. Høres ut som han styres helt av trangen til stoff, og ikke har evnen til ordentlig vennskap. Vel-personalet vet det NÅ,og jeg går ut i fra at de gjør noe med saken.Men jeg mener selv at jeg har grunn til å være redd....om han driver med det sammen ovenfor andre pasienter er jeg temmelig sikker på.Har hørt at han spør folk på røykerommet,i hvert fall....Men like etterpå mumler han likevel om at han bare skader seg sjøl.Jeg tror ikke han har truet andre,men grunnen til at han truer meg er nok at han har innbilt seg at politiet var på utsida her for noen uker siden å lette etter dop i snøen....Men - det var securitas han så...de kjører runder her døgnet rundt,særlig på kveldene og nettene.Og jeg tror han truer meg fordi jeg svarer han,fordi jeg sier NEI og fordi jeg har sagt at om han maser ang dette flere ganger,kommer jeg til å si i fra. Han har dessuten spurt meg om jeg har medisiner hjemme,b og a-prep,siden han vet at jeg får begge deler.Jeg står fast på oxycontin pga sterke smerter,utskrevet av kirurg.Jeg har ikke piller hjemme,ikke annet enn lamictal.Og han er kun ute etter noe å ruse seg på,eller noe som kan roe abstinensene... Tror ikke jeg tør å ha meds hjemme lenger,uansett.Han vet dessverre hvor jeg bor og har bla spurt om jeg har innbruddsalarm ...jeg får jo en del tanker om hva han tenker på når han spør om slikt.Og det igjen skremmer meg.... Han har i tillegg spurt om jeg får resepter fra fastlegen,og om han kan få kjøpe de,eller om jeg kan selge han ulike mengder av pillene....som om jeg ikke trenger de selv... Synes han er utrolig egoistisk,nå når jeg tenker på det.Men jeg er mest skremt,og prøver å holde meg unna han så mye som mulig.Det er vanskelig i denne avdelinga... Dette er forferdelig vanskelig for meg,for på en måte synes jeg fryktelig synd på han.Jeg vet at han prøver å komme seg ut av rusmisbruket sitt,men ser jo at det ikke går særlig bra.Men han har kommet seg mye de siste årene... Kanskje jeg burde ha sagt skikkelig i fra for lenge siden,men frykt gjør noe med en.... Og jeg synes han bør få hjelp.Men jeg har meg selv å tenke på midt oppi alt dette også...og det er meg selv jeg må ta hensyn til. Huff.Jeg sier ikke mer...tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 "Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider." Unnskyld at jeg spør, men hva slags menneskesyn har du...? Når abstinenser tar overhånd, blir man kanskje litt desperat. Det blir jo en søk sammenligning, men hva hvis det var en mor som var avhengig av livsviktige medisiner til sitt barn. Hadde hun vært et dårlig menneske da, hvis hun truet til seg slike av en som var i besittelse av dem? En narkoman er kanskje like desperat, for narkotika oppleves som for h*n som nødvendig for å overleve. Og det kan være at denne narkomanen i ettertid angrer på oppførselen. Syns det er vel søkt å sammenligne denne fyren med ei mor som trenger medisin til barnet sitt! Mannen har truet firebird, har løyet på henne og skremt henne. Han er pasient på et psykiatrisk sykehus, altså får han hjelp for problemene sine. Likevel viser han ingen evne til sjølinnsikt, og ingen evne til å ta hensyn til andre. Abstinenser eller ikke, oppførselen hans er helt uakseptabel. Hans oppførsel er da hans ansvar! Håper nå for hans skyld at han til slutt ser galskapen i å oppføre seg sånn overfor andre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 "Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider." Unnskyld at jeg spør, men hva slags menneskesyn har du...? Når abstinenser tar overhånd, blir man kanskje litt desperat. Det blir jo en søk sammenligning, men hva hvis det var en mor som var avhengig av livsviktige medisiner til sitt barn. Hadde hun vært et dårlig menneske da, hvis hun truet til seg slike av en som var i besittelse av dem? En narkoman er kanskje like desperat, for narkotika oppleves som for h*n som nødvendig for å overleve. Og det kan være at denne narkomanen i ettertid angrer på oppførselen. Men ville en politianmeldelse hjelpe?Lurer på om han er strafferetslig utilregnelig.... Og tror ikke han ville ha fått noen straff uansett. Er tildels enig med galaxe i det med menneskesyn,men er også litt enig med NHD.Men jeg opplever jo dette fra en litt annen vinkel enn dere andre.Mannen er jo både intelligent og "oppegående",men så klart - oppførselen hans har blitt fullstendig uakseptabel,og jeg ORKER IKKE MER! En av oss må muligens ut her fra....men både han og jeg trenger opplagt å være her. Det blir litt sånn"this town ain't big enough for both of us"... Kanskje jeg burde flytte til Trøndelag likevel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Møsmør Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Vel-personalet vet det NÅ,og jeg går ut i fra at de gjør noe med saken.Men jeg mener selv at jeg har grunn til å være redd....om han driver med det sammen ovenfor andre pasienter er jeg temmelig sikker på.Har hørt at han spør folk på røykerommet,i hvert fall....Men like etterpå mumler han likevel om at han bare skader seg sjøl.Jeg tror ikke han har truet andre,men grunnen til at han truer meg er nok at han har innbilt seg at politiet var på utsida her for noen uker siden å lette etter dop i snøen....Men - det var securitas han så...de kjører runder her døgnet rundt,særlig på kveldene og nettene.Og jeg tror han truer meg fordi jeg svarer han,fordi jeg sier NEI og fordi jeg har sagt at om han maser ang dette flere ganger,kommer jeg til å si i fra. Han har dessuten spurt meg om jeg har medisiner hjemme,b og a-prep,siden han vet at jeg får begge deler.Jeg står fast på oxycontin pga sterke smerter,utskrevet av kirurg.Jeg har ikke piller hjemme,ikke annet enn lamictal.Og han er kun ute etter noe å ruse seg på,eller noe som kan roe abstinensene... Tror ikke jeg tør å ha meds hjemme lenger,uansett.Han vet dessverre hvor jeg bor og har bla spurt om jeg har innbruddsalarm ...jeg får jo en del tanker om hva han tenker på når han spør om slikt.Og det igjen skremmer meg.... Han har i tillegg spurt om jeg får resepter fra fastlegen,og om han kan få kjøpe de,eller om jeg kan selge han ulike mengder av pillene....som om jeg ikke trenger de selv... Synes han er utrolig egoistisk,nå når jeg tenker på det.Men jeg er mest skremt,og prøver å holde meg unna han så mye som mulig.Det er vanskelig i denne avdelinga... Dette er forferdelig vanskelig for meg,for på en måte synes jeg fryktelig synd på han.Jeg vet at han prøver å komme seg ut av rusmisbruket sitt,men ser jo at det ikke går særlig bra.Men han har kommet seg mye de siste årene... Kanskje jeg burde ha sagt skikkelig i fra for lenge siden,men frykt gjør noe med en.... Og jeg synes han bør få hjelp.Men jeg har meg selv å tenke på midt oppi alt dette også...og det er meg selv jeg må ta hensyn til. Huff.Jeg sier ikke mer...tror jeg... Huff! Får frysninger på ryggen av det du skriver! Bra du klarte å si fra! Er nok lurt å ha minst mulig medisiner heime. Kanskje lurt å få installert alarm heime? Kanskje du kan snakke med politiet om det, eller med noen andre som kan gi deg et godt råd? Det må jo ikke bli sånn at denne fyren skal kunne plage deg både når du er innlagt og når du kommer hjem igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1681993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest galaxe Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Syns det er vel søkt å sammenligne denne fyren med ei mor som trenger medisin til barnet sitt! Mannen har truet firebird, har løyet på henne og skremt henne. Han er pasient på et psykiatrisk sykehus, altså får han hjelp for problemene sine. Likevel viser han ingen evne til sjølinnsikt, og ingen evne til å ta hensyn til andre. Abstinenser eller ikke, oppførselen hans er helt uakseptabel. Hans oppførsel er da hans ansvar! Håper nå for hans skyld at han til slutt ser galskapen i å oppføre seg sånn overfor andre! Jeg sa jo at det var en søk sammenligning, det var veldig spissformulert. Oppførselen er såklart uakseptabel. Den kan ikke unnskyldes - men kanskje likevel forklares? Poenget er at en slik oppførsel ikke nødvendigvis utelukker at man er "god på bunnen". Når overlevelsesinstinkter tar overhånd, tenker man jo nettopp på sin egen overlevelse. Da skyr man intet. Men i ettertid kan det være at man angrer, fordi man egentlig er empatisk. Men hvis man derimot ikke gjør det, da er jeg enig med NHD. Det er jo en kjensgjerning at mange narkomane har en antisosial personlighetsforstyrrelse. Jeg mener alldeles ikke at firebird skal finne seg i dette. Men nå var det ikke det jeg var interessert i å kommentere. Det jeg ville påpeke var bare at dårlig oppførsel ikke trenger bety at man ikke også har gode sider.. Synes NHD var lit for rask til å sette likhetstegn mellom uheldig oppførsel og å være blottet for godhet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluxing Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 "Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider." Unnskyld at jeg spør, men hva slags menneskesyn har du...? Når abstinenser tar overhånd, blir man kanskje litt desperat. Det blir jo en søk sammenligning, men hva hvis det var en mor som var avhengig av livsviktige medisiner til sitt barn. Hadde hun vært et dårlig menneske da, hvis hun truet til seg slike av en som var i besittelse av dem? En narkoman er kanskje like desperat, for narkotika oppleves som for h*n som nødvendig for å overleve. Og det kan være at denne narkomanen i ettertid angrer på oppførselen. Noen mennesker tenker bare på seg selv. Hvis de er hyggelig mot noen så er det for å skaffe seg egene fordeler. Hvis det ikke går så bruker de trusler. Det beste man kan gjøre med slike er å skyggen unna Kansje han er vil være innlagt for å få tilgang til A-B preparater? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi-jente21 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Han går på metadon og har vel en slags ruspsykose,eller psykose som følge av abstinenser....han har tatt amfetamin her inne for noen uker siden.Jeg overhørte dette,men sa ingenting.Han ble klin psykotisk av amfetaminen.Det er tydelig at han har kontakter slik at han ved noen anledninger får inn stoffet. Han sier at han lurer seg selv,så det er han tydeligvis klar over....men jeg tror at trangen til dopet seirer over fornuften. Jeg har opplevd mye traumatisk den siste tiden,og nå begynner jeg å frykte for min egen sikkerhet.Jeg skal jo få ect fra onsdag av,noe som betyr at jeg er nødt til å være i avdelinga en periode.Jeg er søkt til en annen avdeling-intermediær-men det er usikkert om jeg får plass.Jeg er redd nå,livredd,men hverken kan eller tør skrive meg ut,selv om jeg vurderer det sterkt.Personalet her har lest dette innlegget og svaret ditt,så dette blir tatt opp.Men jeg turte ikke si noe før jeg hadde fått svar fra deg.... Tusen takk for svar! Fy faen.....er det mulig? Beviser bare enda mer at vi lever i en syk,syk verden. Han burde vært sperra inne på en sikkerhetspost. Jeg vet om en sånn post i Molde (Hjelset). Vet ikke sikkert hva slags pasienter som er der,men tror det er sånne som egentlig skulle vært i fengsel, men som er for syke til det. Tror jeg..... Vet ikke om det er andre sånne sikkerhetsposter jeg, men det er det sikkert. Bare skikkelig dritt at man ikke kan bestemme sånn selv...... Kan bare tenke meg hvordan du har det. IKKE lett nei. Skulle ønske jeg kunne hjelpe......blir skikkelig sint når jeg hører om sånne ting. Det er ikke lov å gjøre sånn, men som du skriver "vil han få noe straff om du anmelder ham???". Kanskje det blir verre da. Uff.......skulle som sagt ønske jeg kunne hjelpe. Føler med deg...... Jeg får helt vondt inni meg av å lese innlegget ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Fy faen.....er det mulig? Beviser bare enda mer at vi lever i en syk,syk verden. Han burde vært sperra inne på en sikkerhetspost. Jeg vet om en sånn post i Molde (Hjelset). Vet ikke sikkert hva slags pasienter som er der,men tror det er sånne som egentlig skulle vært i fengsel, men som er for syke til det. Tror jeg..... Vet ikke om det er andre sånne sikkerhetsposter jeg, men det er det sikkert. Bare skikkelig dritt at man ikke kan bestemme sånn selv...... Kan bare tenke meg hvordan du har det. IKKE lett nei. Skulle ønske jeg kunne hjelpe......blir skikkelig sint når jeg hører om sånne ting. Det er ikke lov å gjøre sånn, men som du skriver "vil han få noe straff om du anmelder ham???". Kanskje det blir verre da. Uff.......skulle som sagt ønske jeg kunne hjelpe. Føler med deg...... Jeg får helt vondt inni meg av å lese innlegget ditt. Har tatt det opp med personale,det er blitt tatt utskrift av innlegget mitt her og alle svarene jeg har fått her.Overlegen(e) og min lege kommer inn i det i morgen og selv tar jeg meg en tur til politiet... Har funnet ut at jeg må tenke på meg selv midt oppi alt dette-jeg blir ikke bedre av å gå rundt å være redd,i hvert fall. Ja,han burde nok ha vært på en sikkerhetspost,eller på rus og psykiatri.Her er det 2 sikkerhetsposter.I tillegg er det sikkerhetspost med flere avdlinger i bla Trondheim,Asker/Bærum,Kristiansand,Stavanger,Bergen,Oslo og faktisk veldig mange steder.Har selv vært på slike avdelinger da jeg var veldig syk for noen år tilbake. Der blir man i det minste passa godt på....Tviler på at han vil det selv... Egentlig vet jeg ikke den eksakte grunnen til at han er innlagt,men at det har noe med avrusning,"sprekker" og abstinenser med psykoser som resultat er ganske sikkert. Har jo opplevd at han har tatt speed(amfetamin) her inne,og da ble han klin,peise psykotisk...noe personalet selvsagt oppdaga og dermed fikk greie på at han hadde fått inn noe. Tror personalet her har begynt å innse at nok er nok nå,og de sier jo selv at det finnes grenser for hvor mange sjanser han skal få.Det er ikke bare meg dette har gått ut over,men de fleste andre pasientene også.Synes det er soleklart at man ikke kan ha det sånn på ei akuttavdeling.Vi har alle en grunn til å være her... Sa at jeg hadde lyst til å skrive meg ut i natt,men ble nekta,sia jeg er på 2.2.Og innser selv at jeg ikke kan skrives ut sånn som situasjonen er for øyeblikket.Ville vel ha vært enda mer redd hjemme... Det blir "interessant" å se hva som skjer i morra... Om ikke personalet finner en løsning,tror jeg at jeg kommer til å be om å bli overflytta til ei anna avdeling. *grøsser* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i kveld Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 "Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider." Unnskyld at jeg spør, men hva slags menneskesyn har du...? Når abstinenser tar overhånd, blir man kanskje litt desperat. Det blir jo en søk sammenligning, men hva hvis det var en mor som var avhengig av livsviktige medisiner til sitt barn. Hadde hun vært et dårlig menneske da, hvis hun truet til seg slike av en som var i besittelse av dem? En narkoman er kanskje like desperat, for narkotika oppleves som for h*n som nødvendig for å overleve. Og det kan være at denne narkomanen i ettertid angrer på oppførselen. NHD har nok et menneskesyn som mange reflekterte og nyanserte personer ikke ville være enige med ham i. Jeg har selv reagert mange ganger på ting NHD har skrevet her. Og jeg jobber også selv i helsesektoren, bare så det er sagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 NHD har nok et menneskesyn som mange reflekterte og nyanserte personer ikke ville være enige med ham i. Jeg har selv reagert mange ganger på ting NHD har skrevet her. Og jeg jobber også selv i helsesektoren, bare så det er sagt. 1. Uenighet er ikke farlig. 2. Tanken om at "han er god på bunnen" har ofte lett for å tåkelegge slik at en blir for diffus i vurderingene av antisosialiteten. Hitler og Stalin hadde også svært mange positive og vennlige trekk..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thekla84 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 1. Du kan spørre han om hvorfor haner innlagt? Hvem lurer han ved å smugle inn dop eller presse andre til å gi seg medisiner? Han lurer selvsagt kun seg selv. Om han ikke vil slutte med dop, er det jo meningsløst å være innlagt. 2. Hos oss hadde han blitt utskrevet på minuttet om slikt hadde blitt kjent. ... og han ville _aldri_ fått plass igjen. 3. Jeg er totalt uenig i at slike "også har gode sider". Slike trekk overskygger totalt det som måtte være et snev av gode sider. Til Nils Håvard Dahl: Jeg syns du har kjempe gode flotte svar! Bare stå på videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 NHD har nok et menneskesyn som mange reflekterte og nyanserte personer ikke ville være enige med ham i. Jeg har selv reagert mange ganger på ting NHD har skrevet her. Og jeg jobber også selv i helsesektoren, bare så det er sagt. Jeg tror ikke at NHD har et annerledes menneskesyn enn de fleste andre. Tror han mener at de gode sidene til personer som gjør mye ondt blir usynlige og ubetydelige når de onde handlingene skygger over resten. Noen ganger har ikke de positive sidene noe særlig å si. Hvem bryr seg om at en barnemorder er omsorgsfull mot gamle damer? Og hvem bryr seg om at kirurgen er flink til å strikke etter at han har fjernet feil bein liksom... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest galaxe Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 1. Uenighet er ikke farlig. 2. Tanken om at "han er god på bunnen" har ofte lett for å tåkelegge slik at en blir for diffus i vurderingene av antisosialiteten. Hitler og Stalin hadde også svært mange positive og vennlige trekk..... Mistenker du at denne personen kan ha antisosial personlighetsforstyrrelse? For da er jeg mere enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Uff!!! Jeg ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/#findComment-1682801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.