Gjest bry Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Men er det ikke personale som er ansvarlig for medisineringen på avdelingen? Eller får dere ha medikamentene selv? Sånt skal jo ikke forekomme på en slik avd,det skal jo være en trygg plass vel.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/page/2/#findComment-1682804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg sa jo at det var en søk sammenligning, det var veldig spissformulert. Oppførselen er såklart uakseptabel. Den kan ikke unnskyldes - men kanskje likevel forklares? Poenget er at en slik oppførsel ikke nødvendigvis utelukker at man er "god på bunnen". Når overlevelsesinstinkter tar overhånd, tenker man jo nettopp på sin egen overlevelse. Da skyr man intet. Men i ettertid kan det være at man angrer, fordi man egentlig er empatisk. Men hvis man derimot ikke gjør det, da er jeg enig med NHD. Det er jo en kjensgjerning at mange narkomane har en antisosial personlighetsforstyrrelse. Jeg mener alldeles ikke at firebird skal finne seg i dette. Men nå var det ikke det jeg var interessert i å kommentere. Det jeg ville påpeke var bare at dårlig oppførsel ikke trenger bety at man ikke også har gode sider.. Synes NHD var lit for rask til å sette likhetstegn mellom uheldig oppførsel og å være blottet for godhet.. Dårlig oppførsel trenger ikke bety at folk ikke har gode sider. De fleste av oss oppfører oss kritikkverdig innimellom, men vi er da "gagns mennesker". Men å bevisst true andre for selv å oppnå fordeler, lyve på andre og gjøre det over lengere tid, overskygger helt en persons gode sider. Mulig at denne personen en gang har vært en likanes kar. Kanskje er oppførselen hans et resultat av mange års misbruk av diverse stoffer. Rorundrer meg ikke om rusmisbruk til syvende og sist endrer folks personlighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/page/2/#findComment-1682812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Vel-personalet vet det NÅ,og jeg går ut i fra at de gjør noe med saken.Men jeg mener selv at jeg har grunn til å være redd....om han driver med det sammen ovenfor andre pasienter er jeg temmelig sikker på.Har hørt at han spør folk på røykerommet,i hvert fall....Men like etterpå mumler han likevel om at han bare skader seg sjøl.Jeg tror ikke han har truet andre,men grunnen til at han truer meg er nok at han har innbilt seg at politiet var på utsida her for noen uker siden å lette etter dop i snøen....Men - det var securitas han så...de kjører runder her døgnet rundt,særlig på kveldene og nettene.Og jeg tror han truer meg fordi jeg svarer han,fordi jeg sier NEI og fordi jeg har sagt at om han maser ang dette flere ganger,kommer jeg til å si i fra. Han har dessuten spurt meg om jeg har medisiner hjemme,b og a-prep,siden han vet at jeg får begge deler.Jeg står fast på oxycontin pga sterke smerter,utskrevet av kirurg.Jeg har ikke piller hjemme,ikke annet enn lamictal.Og han er kun ute etter noe å ruse seg på,eller noe som kan roe abstinensene... Tror ikke jeg tør å ha meds hjemme lenger,uansett.Han vet dessverre hvor jeg bor og har bla spurt om jeg har innbruddsalarm ...jeg får jo en del tanker om hva han tenker på når han spør om slikt.Og det igjen skremmer meg.... Han har i tillegg spurt om jeg får resepter fra fastlegen,og om han kan få kjøpe de,eller om jeg kan selge han ulike mengder av pillene....som om jeg ikke trenger de selv... Synes han er utrolig egoistisk,nå når jeg tenker på det.Men jeg er mest skremt,og prøver å holde meg unna han så mye som mulig.Det er vanskelig i denne avdelinga... Dette er forferdelig vanskelig for meg,for på en måte synes jeg fryktelig synd på han.Jeg vet at han prøver å komme seg ut av rusmisbruket sitt,men ser jo at det ikke går særlig bra.Men han har kommet seg mye de siste årene... Kanskje jeg burde ha sagt skikkelig i fra for lenge siden,men frykt gjør noe med en.... Og jeg synes han bør få hjelp.Men jeg har meg selv å tenke på midt oppi alt dette også...og det er meg selv jeg må ta hensyn til. Huff.Jeg sier ikke mer...tror jeg... hvorfor vet en av dine pasienter hva du har hjemme av medisiner? Høres litt merkelig ut spør du meg man forteller vel ikke sånt til pasienter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/page/2/#findComment-1682815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Men er det ikke personale som er ansvarlig for medisineringen på avdelingen? Eller får dere ha medikamentene selv? Sånt skal jo ikke forekomme på en slik avd,det skal jo være en trygg plass vel.... Synes dette høres temmelig "suspekt" ut.. litt merkelig når pasienten vet hva slags medikamenter en behandler har hjemme?? tar jeg helt feil eller?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/page/2/#findComment-1682839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Synes dette høres temmelig "suspekt" ut.. litt merkelig når pasienten vet hva slags medikamenter en behandler har hjemme?? tar jeg helt feil eller?? Det er noe du ikke har fått med deg ja. Firebird er ikke behandler, men innlagt på avdelingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224239-nhdnoenpasient-som-presser-meg-for-b-prep-i-avdelinga/page/2/#findComment-1682877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.