Gå til innhold

NHD-bare en bitteliten dose?

Anbefalte innlegg

Hva er den mildeste sorten av antipsykotika,og den laveste dosen man kan få,og som har minst bivirkninger?

Såg du skrev en plass at bare en liten dose kan hjelpe folk,mener du å fungere og ha et tilnærmet normalt

liv,eller blir alt HELT normalt da?

Forstår ikke helt hvordan det går....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224287-nhd-bare-en-bitteliten-dose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kommer an på hva problemet er, og hva en vil behandle med medisinen.

Ved angst kan en ha god nytte av Fluanxol 0,5 mg x 3.

Ved søvnproblermer av Seroquel 25-50 mg om kvelden osv.

I starten av min karriere hadde jeg poliklinisk behandling av mange 68-damer med litt angst, depresjon og noe utflytende psyke. Mange av disse måtte motvillig innrømme at Fluanxol 0,5 mg x 3 hadde meget godt effekt. Billedlig så jeg på Fluanxolen som et pannebånd for psyken.

I starten av min karriere hadde jeg poliklinisk behandling av mange 68-damer med litt angst, depresjon og noe utflytende psyke. Mange av disse måtte motvillig innrømme at Fluanxol 0,5 mg x 3 hadde meget godt effekt. Billedlig så jeg på Fluanxolen som et pannebånd for psyken.

Takk for det..=)

Psykologen min mente at jeg blander virkelighet og fantasi,grensene er borte.

Men jeg er ikke helt enig,jeg vet hva som er virkelig og fantasi,vet også ulikheten mellom åndelige opplevelser og hallusinasjoner.

Men det jeg er enig i og ser,er at jeg ikke fungerer,vet det,vil fungere men vet ikke hvordan.

Psykologen mente medikamenter kunne hjelpe meg.

Psykiateren var inne på trilafon og xyprexa...tror jeg det var,men det er vel ganske sterke saker?

Er usikker på hva jeg trenger,vet ikke i grunn,men har lyst å få det bedre.

Tror du slike piller kan hjelpe meg?

Er redd,har prøvd det før....

Har begynt å bli redd for tvang også,men det skal vel ganske mye til da?

Jeg er jo ikke helt borte vekk.

Kan jo prøve de som du foreslo kanskje,hvis de er veldig milde....vet ikke.

Håper du svarer..=)

Gjest gregg

Hei:-) Hva er "utflytende psyke"?

Hva er pannebånd for psyken?

Prøvde å forestille meg hva det var i natt,men fant ikke ut av det,pannebånd for psyken,mener du at "det holder tankene på plass" eller..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...