Gå til innhold

Når har man lov til å si ifra?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymrede

Faren min har fått seg ny kjæreste. Hun virker veldig ustabil og tilgjort, ofte som et lite barn - enten veslevoksen eller snakker med intens innsmigrende eller oppmerksomhetssøkende og slitsom barnslig stemme. Vi "barna" føler det er mer enn bare nervøsitet for å komme inn i en ny familie.

Han virker ikke som om han ser/vil se det, men vi er redde for at dette kan utvikle seg til å bli destruktivt etter hvert som hun blir mer husvarm, blant annet også fordi han er en typisk omsorgsfull person. Vi vil jo gjerne at vår far skal være lykkelig og ha noen å dele pensjonisttilværelsen med, men kan ikke se at dette kan gå bra. Vi har ikke hatt problemer med hans tidligere forhold, men nå er vi bekymret. Spørsmålet er: Har vi lov til å si fra om at vi er bekymret (hva kan vi i såfall si), eller må vi la dette gå sin gang?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224334-n%C3%A5r-har-man-lov-til-%C3%A5-si-ifra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bare min mening,men jeg syns dette må få gå sin gang,han er jo et voksent menneske og kan ta egne valg.

Om ikke dette/hun er bra for han,finner han sikkert ut av dette selv etterhvert.

Det er ikke bra å blande seg for mye heller,og kanskje har hun gode kvaliteter som han ser i henne,men som ikke dere ser....=)

serenity777

Selvfølgelig burde dere ikke si ifra. Hadde jeg vært deres far, hadde jeg blitt meget fornærmet i et slikt tilfelle. Følelser man har for et menneske skal ikke tråkkes på. Det ville jeg opplevd som smålig og ganske ureflektert. Det er til syvende og sist, din far som skal elske henne, ikke dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...