Gå til innhold

NHD og andre---blodsukker --ssri

Anbefalte innlegg

Gjest cipra2

Er det vanlig å oppleve svingende blodsukker på ssri??

Har trøblet veldig med dette siden jeg begynte på cipralex for ett år siden. Har så vidt greid å få målt fastende blodsukker på grunn av ekle symptomer om morgenen. Det var litt under normalt. Og har måttet spise seint om kvelden for ikke å våkne kvalm og ekkel om natta. faktisk hatt noe å putte i meg på nattbordet. Dette har jeg ikke opplevd før.

Går jeg litt for lenge uten mat opplever jeg energitap, indre skjelvinger og utmattelse, og sterk sultfølelse (sug i magen). Skjelvingene avtar og energien (det jeg har av energi) kommer tilbake ved måltid.

I går morges, greide jeg ikke stå oppereist på grunn av svimmelhet og det var ledsaget av veldige frysninger og hjertebank. En underlig svimmehet som jeg ikke har følt før. Måtte ligge helt stille i senga lenge. Ble redd,og ringte fastlegen som vet om mine GAD problemer,men trodde dette var et blodsukkerfall.

Er det flere som har opplevd lignende. er det på grunn av blodsukker mange av oss legger på oss under ssri behandling?? Greit å være sulten, men denne armheten og indre skjelvingene..har vel med blodsukker å gjøre--

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224581-nhd-og-andre-blodsukker-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cipra2

Interesant. Har opplevt mye av det samme (men i mildere grad) siden jeg begynte på Cipralex i fjor sommer. Har funnet ut at det hjelper å kutte ned på sukkerinntaket, og spise ofte, men mindre porsjoner.

Ja, prøver det jeg også. Men har fått på meg seks kilo da.

Men er helt klart at det må være en sammenheng her, tror jeg. Men synes det var ekkelt med det blodsukkerfallet hvor jeg ble så svimmel??? --- Eller hva det nå var?? Fastlegen trodde det siden jeg hadde sånne frysninger??

---seponerer cipralex nå og så, men gjør det så sakte at det kan vel ikke være svimmelhet i forbindelse med seponering jeg hadde??? Noen som kan fortelle hvordan det virker??

Gjest også cipralexbruker

Ei slektning av meg har diabetes og legen hennes sa at hun ikke kunne bruke Cipralex pga det.

Jeg har brukt Cipralex et år, og plutselig nå har jeg fått så veldig hunger, og begynt å legge på meg. Ble litt redd, for la så på med da jeg bruke Cipramil for noen år siden.

Rart at det kommer nå etter et år liksom. Jeg har også det der suget i magen hele tida, ofte rett etter at jeg har spist.

Gjest cipra2

Ei slektning av meg har diabetes og legen hennes sa at hun ikke kunne bruke Cipralex pga det.

Jeg har brukt Cipralex et år, og plutselig nå har jeg fått så veldig hunger, og begynt å legge på meg. Ble litt redd, for la så på med da jeg bruke Cipramil for noen år siden.

Rart at det kommer nå etter et år liksom. Jeg har også det der suget i magen hele tida, ofte rett etter at jeg har spist.

hei, det var ikke så ille akkurat dette for meg i begynnelsen heller, tar tiltalt utover høsten,og nå som seponerer er det helt ille??? Har aldri hatt problemer med slikt før...

sa legen hvorfor hun med diabetes ikke kunne bruke cipralex... ?? Må jo være at det gjør noe med blodsukkeret da?

Håper å høre fra deg...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...