Gå til innhold

drømme i våken tilstand

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Er det mulig å drømme i våken tilstand. Altså at man kan se ting når man ligger i senga på soverommet eller personer,skygger. Man er på en måte klar over at man drømmer , men man er heller ikke våken så man forsøker å komme ordentlig til bevisthet.

Det her er vanskelig å forklare men av og til tror jeg at selve drømmens handling utspiller seg på soverommet og at ..... nei glem det , Gir opp og forklare

Er det her veldig rart?.

hva heter det?

er det en psykisk lidelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224623-dr%C3%B8mme-i-v%C3%A5ken-tilstand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Tviler på at det er en psykisk lidelse.

Jeg opplever det stadig vekk når jeg er skikkelig trøtt. Legger meg i senga, og før jeg når skikkelig inn i drømmeverdenen begynner jeg å drømme, vel vitende om at jeg drømmer, handlingen utspiller seg i senga, og jeg forsøker å rive meg selv ut av drømmen for å våkne.

Det kan også være at jeg ikke forstår at jeg er i ferd med å sovne, og tror det ligger noen i senga ved siden av meg. Altså: Jeg ser at det ligger noen der, og først da forstår jeg at jeg drømmer.

Hvis det er en psykisk lidelse er jeg klin kokos. Jeg opplever det stadig vekk.

bugge -jenta

Tviler på at det er en psykisk lidelse.

Jeg opplever det stadig vekk når jeg er skikkelig trøtt. Legger meg i senga, og før jeg når skikkelig inn i drømmeverdenen begynner jeg å drømme, vel vitende om at jeg drømmer, handlingen utspiller seg i senga, og jeg forsøker å rive meg selv ut av drømmen for å våkne.

Det kan også være at jeg ikke forstår at jeg er i ferd med å sovne, og tror det ligger noen i senga ved siden av meg. Altså: Jeg ser at det ligger noen der, og først da forstår jeg at jeg drømmer.

Hvis det er en psykisk lidelse er jeg klin kokos. Jeg opplever det stadig vekk.

Du opplever den hypnagoge fasen. Den fasen du glir inn i søvnen, "underbevisstheten" din dukker opp med alt hva den har.

Alle glir inn i søvnen, ergo - du er normal. I hvertfall på det området:o)

bugge -jenta

Jeg tror det er søvnparalyse.

Som jeg har skrevet mer om i et innlegg lengre oppe. Jan og Lisbeth(tror jeg) Brudal har

skrevet en bok om drømmepsykologi. Liten, lettlest,informativ og de er dessuten psykologer. Den likte jeg å lese når jeg balet mye med merkelige drømmer, og "klare" drømmer.

Vh

Annonse

ShitDiddelyDo

Du opplever den hypnagoge fasen. Den fasen du glir inn i søvnen, "underbevisstheten" din dukker opp med alt hva den har.

Alle glir inn i søvnen, ergo - du er normal. I hvertfall på det området:o)

Jeg vet. Har aldri trodd det var unormalt.

I korte perioder har jeg tatt Imovane, og med det innabords opplever jeg det her til og med før jeg legger meg. Altså: Ikke seriøse drømmer, men lettere hallusinasjoner. Jeg opplever det kun hvis jeg ikke legger meg etter den anbefalte halvtimen etter inntak. Det er akkurat som om søvnen er i ferd med å innhente meg før jeg går til køya, og jeg kan se ting jeg vet ikke er der.

Det er mulig jeg er klin kokos på andre områder, men å begynne å koble det her til diagnoser blir bare dumt. Med mindre går rundt og leter etter diagnoser, naturligvis.

bugge -jenta

Jeg vet. Har aldri trodd det var unormalt.

I korte perioder har jeg tatt Imovane, og med det innabords opplever jeg det her til og med før jeg legger meg. Altså: Ikke seriøse drømmer, men lettere hallusinasjoner. Jeg opplever det kun hvis jeg ikke legger meg etter den anbefalte halvtimen etter inntak. Det er akkurat som om søvnen er i ferd med å innhente meg før jeg går til køya, og jeg kan se ting jeg vet ikke er der.

Det er mulig jeg er klin kokos på andre områder, men å begynne å koble det her til diagnoser blir bare dumt. Med mindre går rundt og leter etter diagnoser, naturligvis.

Lete etter diagnoser gjør vi i hvertfall ikke. Jeg har en psykiater som ikke er så overvettes diagnoseglad også. Toppers!

ShitDiddelyDo

Lete etter diagnoser gjør vi i hvertfall ikke. Jeg har en psykiater som ikke er så overvettes diagnoseglad også. Toppers!

Jeg mente ikke at du gjør det, altså.

Isj. Jeg er nok preget av en tid på ranglere for noen år siden. Der inne fikk jeg inntrykk av at det gikk sport i å ha flest mulige diagnoser, samt å ha det verst mulig.

Enkelte ubehageligeheter er faktisk normale. F.eks. drømmer, en dass som tetter seg, osv.

Gjest hvit blomst

Jeg mente ikke at du gjør det, altså.

Isj. Jeg er nok preget av en tid på ranglere for noen år siden. Der inne fikk jeg inntrykk av at det gikk sport i å ha flest mulige diagnoser, samt å ha det verst mulig.

Enkelte ubehageligeheter er faktisk normale. F.eks. drømmer, en dass som tetter seg, osv.

Hva er ranglere..?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...