Gå til innhold

klemmer dere psykologen?

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt hos psykolog, og i den forbindelse lurer jeg på hvordan dere oppfører dere når dere hilser på og sier hadet til psykologen??

Jeg får ofte en følelse av at psykologen "nesten skal til å klemme meg" noen ganger når jeg kommer, og ofte når jeg går. Jeg føler meg ubekvem med situasjonen fordi jeg vet ikke helt hva som er vanlig og hvordan jeg skal håndtere det.

Til nå har det vært håndtrykk eller bare et "hadet". Vi har som sagt ikke kjent hverandre så lenge, men jeg er en "klemmeperson", så for min del er det ikke unaturlig å klemme når man sees/skilles (vel og merke familie og venner).

Det jeg er usikker på er at man sitter der i en meget personlig situasjon og blottlegger sitt indre, og når man da går, føler man seg på en måte nærmere denne personen man har betrodd seg til og diskutert med.. Så kanskje man gjør det annerledes enn hos fastlegen?

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224640-klemmer-dere-psykologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

4

• bugge -jenta

4

• PieLill

3

• bibben

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hvit blomst

Vet ikke hva som er vanlig, men jeg gjør ikke det.. Om det skyldes psyk'en eller meg vet jeg riktignok ikke. Han tar meg ikke i hånden engang. Noe han gjerne kunne gjerne ha gjort for min del, det er sant som du sier at det er en litt spesiell relasjon.. Man sitter der og betror seg, og så vips er det bare et kjapt hadet og så er du ute av døren..

amerikafareren

Nei jeg synes ikke at det er en forskjell på psykolog eller fastlege. Jeg ville ikke gitt slike personer klem, men kanskje håndhilst i noen tilfeller

Det skal være en avstand til behandler, og klemmer gir jeg noen jeg ønsker å vise varme. Psykologer må få lov å ha skille mellom privatliv og yrkesliv.

Gjest surreal

Første gang en møtes skal en håndhilse.

Noen håndhilser ved starten av hver time.

En klemmer ikke psykologen eller andre behandlere.

takk for svar!

Må bare føye til at jeg er imponert over deg som skriver svar til meg selv om jeg ikke har betalt for det. Du virker dedikert og engasjert i jobben din og det er veldig flott å se! :) *klem til deg* hehe ;)

Annonse

Jeg har ikke klemt dem,men det har hendt at psykolog eller psykiater har sakt "har så lyst å gi deg en klem,kan jeg det"?

Da har jeg blitt spurt først og derfor syns jeg det var greit,har tenkt etter det"de brydde seg virkelig"

Men man kan jo bry seg selv om man ikke klemmer,men det gjør godt å tenke på i ettertid.

Og hos alternativ-behandlere får man ofte en klem,ikke alltid der heller da,folk er ulike og ter seg deretter...=)

takk for svar!

Må bare føye til at jeg er imponert over deg som skriver svar til meg selv om jeg ikke har betalt for det. Du virker dedikert og engasjert i jobben din og det er veldig flott å se! :) *klem til deg* hehe ;)

Det tenkte jeg og i dag tidlig,at NHD må jo virkelig bry seg om folk,det er jo ikke alle som hadde gjort det,svart folk her inne.

Fint gjort...=)

Gjest mamma 24-7

Jeg har ikke klemt dem,men det har hendt at psykolog eller psykiater har sakt "har så lyst å gi deg en klem,kan jeg det"?

Da har jeg blitt spurt først og derfor syns jeg det var greit,har tenkt etter det"de brydde seg virkelig"

Men man kan jo bry seg selv om man ikke klemmer,men det gjør godt å tenke på i ettertid.

Og hos alternativ-behandlere får man ofte en klem,ikke alltid der heller da,folk er ulike og ter seg deretter...=)

Hadde blitt brydd om psykologen hadde spurt om å få klemme meg, så heldigvis gjør han ikke det.

jeg har ikke intrykk av at han ikke bryr seg om meg selv om han ikke klemmer meg.

Gjest egentligEnig

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Man klemmer ikke psykologer og andre behandlere. Min psykolog ga meg riktignok en gang en klem. Hun skulle ut i seks måneders praksis og vi skulle da avslutte. Da gav hun meg en klem og ønsket meg lykke til eller noe slikt på slutten av siste timen. Jeg syntes det var litt "rart" men jeg synes vel forsåvidt ikke hun gjorde noe galt?

Gjest gulspurven

Har man noen forskning på hvordan fysisk nærhet påvirker vår psyke?

Dersom man er trygg i den andres nærhet, er det kanskje slik at faktisk fysisk nærhet til andre mennesker kan forbedre ens psykiske helse?

Er det ikke spesielt fenomen i typiske teknologiske samfunn, som eksempelvis vårt, at man ikke utviser så mye fysisk nærhet, og at dette kanskje er til hinder for en bedre psykisk utvikling?

Annonse

Hadde blitt brydd om psykologen hadde spurt om å få klemme meg, så heldigvis gjør han ikke det.

jeg har ikke intrykk av at han ikke bryr seg om meg selv om han ikke klemmer meg.

Sa jo det,de kan bry seg selv om de ikke klemmer,og det spørs jo hvilken "setting" det er i....

Er ikke klemme-type jeg,men det gjorde godt der og da.

Har man noen forskning på hvordan fysisk nærhet påvirker vår psyke?

Dersom man er trygg i den andres nærhet, er det kanskje slik at faktisk fysisk nærhet til andre mennesker kan forbedre ens psykiske helse?

Er det ikke spesielt fenomen i typiske teknologiske samfunn, som eksempelvis vårt, at man ikke utviser så mye fysisk nærhet, og at dette kanskje er til hinder for en bedre psykisk utvikling?

En stund var jeg helt for jævlig dårlig,ingen tok i meg,klemte meg eller ga meg noen form for omsorg,bare lå der helt alene,visste ikke helt om jeg levde eller var dø.

Men trodde mest jeg var død,siden ingen tok i meg.

Spiste ikke heller,klarte ikke lage mat,og ingen ga meg mat,bare låg låg låg....

Så kom jeg til en plass,de tok i meg,pratet til meg,ga meg mat,sa vennelige ord..."lever jeg alikevel"? tenkte jeg.

Var der ikke så lenge,men det gjorde underverker...

Jeg tror kanskje folk trenger omsorg,ellers dør de,eller tror de er død iallefall.

Gjest mamma 24-7

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Man klemmer ikke psykologer og andre behandlere. Min psykolog ga meg riktignok en gang en klem. Hun skulle ut i seks måneders praksis og vi skulle da avslutte. Da gav hun meg en klem og ønsket meg lykke til eller noe slikt på slutten av siste timen. Jeg syntes det var litt "rart" men jeg synes vel forsåvidt ikke hun gjorde noe galt?

Syns ikke heller hun gjorde noe galt. Og det er vel forsåvidt forskjell på siste timen, og om man skulle klemme hver gang man var der.

Gjest hvit blomst

Vet ikke hva som er vanlig, men jeg gjør ikke det.. Om det skyldes psyk'en eller meg vet jeg riktignok ikke. Han tar meg ikke i hånden engang. Noe han gjerne kunne gjerne ha gjort for min del, det er sant som du sier at det er en litt spesiell relasjon.. Man sitter der og betror seg, og så vips er det bare et kjapt hadet og så er du ute av døren..

Fastlegen hender det forresten gir meg en klem. Hyggelig det, selv om det ikke er en "nødvendighet"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...