Gå til innhold

angsten tar overhånd

Anbefalte innlegg

hjelpplease

lurer på hva slags akutt medisiner dere kan anbefale mot angst og depresjoner?

jeg bruker lamictal 100mg x 2 om dagen zoloft 50mg x 1.

jeg sliter veldig med akutte angst plager nå i en periode pga ett samlivs forhold som er veldig usikkert og ustabilt. kjenner att det river meg opp langt inni sjela og går rundt med konstante selvmords tanker. håper du/dere kan gi meg ett svar raskt om noen medisiner som virker veldig fort og er effektive så jeg får roet meg ned.. på forhånd takk..

mvh slitern

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224657-angsten-tar-overh%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turter

Hvis du går rundt slik og hele tiden truer med selvmord er det vel ikke rart forholdet skurrer? Burde du ikke bryte ut og være for deg selv til du greier å hanskes med deg selv først? Umulig å greie å takle en person til når du ikke engang takler deg selv...

hjelpplease

Hvis du går rundt slik og hele tiden truer med selvmord er det vel ikke rart forholdet skurrer? Burde du ikke bryte ut og være for deg selv til du greier å hanskes med deg selv først? Umulig å greie å takle en person til når du ikke engang takler deg selv...

truer ingen med dette jeg.. holder det for meg selv.. og angsten kommer pga att forholdet skurrer.. vet ingenting om hvordan det vil ende.. går bare rundt på vent liksom..

javelda1365380927

For en merkelig kommentar fra deg.... hvordan lager du slike konklusjoner utfra det "hjelpplease" skriver?

snodig og spydig kommentar, synes jeg.. Hva mener du, skal alle som sliter psykisk holde seg for seg selv? Synes du det er en god løsning for å bli frisk? Hva vet du om hva som har gjort samlivet deres vanskelig? Trenger jo ikke å bare være at den ene er syk...til opplysning så er man TO i et forhold...ha det i bakhodet før du konkluderer så Veldig myyye...

Gjest turter

For en merkelig kommentar fra deg.... hvordan lager du slike konklusjoner utfra det "hjelpplease" skriver?

snodig og spydig kommentar, synes jeg.. Hva mener du, skal alle som sliter psykisk holde seg for seg selv? Synes du det er en god løsning for å bli frisk? Hva vet du om hva som har gjort samlivet deres vanskelig? Trenger jo ikke å bare være at den ene er syk...til opplysning så er man TO i et forhold...ha det i bakhodet før du konkluderer så Veldig myyye...

Det blir hvertfall ikke lettere å leve sammen når den ene er syk i hodet. Ikke noe fint for kjæresten når ens kjære hele tiden går rundt og vil ta livet av seg. En slik kjæreste fortjener ingen.

Folk som er syke i hodet har nok ofte godt av å like seg selv først før de også skal klare å leve med andre. De ødelegger ikke bare seg selv, men også en til.

Annonse

javelda1365380927

Det blir hvertfall ikke lettere å leve sammen når den ene er syk i hodet. Ikke noe fint for kjæresten når ens kjære hele tiden går rundt og vil ta livet av seg. En slik kjæreste fortjener ingen.

Folk som er syke i hodet har nok ofte godt av å like seg selv først før de også skal klare å leve med andre. De ødelegger ikke bare seg selv, men også en til.

enkle og svart /hvite konklusjoner du lever på..,

dessverre er livet mer komplisert enn som så.

Er selvsagt enig i at psykiske lidelser går ut over partnere, og det er trist, men å rømme ut av forholdet er ikke alltid løsningen. Det går faktisk godt an å søke hjelp og være i forholdet! Ingen skal trenge å ha dårlig samvittighet for det.

Hvilken kjæreste er du? En som stikker med en gang kjæresten din blir syk og har det tøft?

For en god venn!?

Har du hørt om å støtte hverandre i gode og dårlige tider? Det er litt av essensen med å være et par! Litt av det å elske og ta vare på hverandre. Og joda det går utover den andre, men man kan ikke bare avslutte forholdet for det. Livet er fullt av kriser, alle opplever det i større eller mindre grad, man kan ikke gi opp samlivet av den grunn.

Det er ikke sånn at psyke må holde seg vekke fra parforhold, på eget initiativ,- men det er viktig, og man kan kreve at psyke tar initiativ til å gjøre noe for å bli frisk, bedre egen helse!

Finnes selvfølgelig tilfeller hvor det blir for stor belastning for partneren å skulle være sammen med en som er psyk, men det går ikke an å uttale seg om det på generellt grunnlag slik du gjør nå!

Du tenker litt for enkelt om livet.... synes du skal være forsiktig med å påstå at alle psyke ødelegger partneren sin, dersom de har tanker om å ikke ville leve.. det finnes reflekterte og kunnskapsrike friske partnere som vet at det er et stykke mellom tanke og handling. Det er også dem som vet at slike tanker er forbigående, de fleste mennesker har faktisk slike tanker en gang i løpet av livet..men det går som oftest over! Den psykiske helsa eier alle på godt og vondt....

En person som er psyk kan godt tilføre et forhold masse flott og verdifullt, selv om den også kan slite på partneren. Livet er ikke statisk, ei heller ikke svart hvitt. Alle opplever tunge stunder, selv om de kanskje ikke fortjener det!

Friske har all verdens gode potensialer til å kunne gi av seg selv, det er ikke alltid det medfører at deres eget liv blir ødelagt! Kan faktisk oppleves som meninigsfullt.

Vennlig hilsen..

Gjest turter

enkle og svart /hvite konklusjoner du lever på..,

dessverre er livet mer komplisert enn som så.

Er selvsagt enig i at psykiske lidelser går ut over partnere, og det er trist, men å rømme ut av forholdet er ikke alltid løsningen. Det går faktisk godt an å søke hjelp og være i forholdet! Ingen skal trenge å ha dårlig samvittighet for det.

Hvilken kjæreste er du? En som stikker med en gang kjæresten din blir syk og har det tøft?

For en god venn!?

Har du hørt om å støtte hverandre i gode og dårlige tider? Det er litt av essensen med å være et par! Litt av det å elske og ta vare på hverandre. Og joda det går utover den andre, men man kan ikke bare avslutte forholdet for det. Livet er fullt av kriser, alle opplever det i større eller mindre grad, man kan ikke gi opp samlivet av den grunn.

Det er ikke sånn at psyke må holde seg vekke fra parforhold, på eget initiativ,- men det er viktig, og man kan kreve at psyke tar initiativ til å gjøre noe for å bli frisk, bedre egen helse!

Finnes selvfølgelig tilfeller hvor det blir for stor belastning for partneren å skulle være sammen med en som er psyk, men det går ikke an å uttale seg om det på generellt grunnlag slik du gjør nå!

Du tenker litt for enkelt om livet.... synes du skal være forsiktig med å påstå at alle psyke ødelegger partneren sin, dersom de har tanker om å ikke ville leve.. det finnes reflekterte og kunnskapsrike friske partnere som vet at det er et stykke mellom tanke og handling. Det er også dem som vet at slike tanker er forbigående, de fleste mennesker har faktisk slike tanker en gang i løpet av livet..men det går som oftest over! Den psykiske helsa eier alle på godt og vondt....

En person som er psyk kan godt tilføre et forhold masse flott og verdifullt, selv om den også kan slite på partneren. Livet er ikke statisk, ei heller ikke svart hvitt. Alle opplever tunge stunder, selv om de kanskje ikke fortjener det!

Friske har all verdens gode potensialer til å kunne gi av seg selv, det er ikke alltid det medfører at deres eget liv blir ødelagt! Kan faktisk oppleves som meninigsfullt.

Vennlig hilsen..

Jeg holder meg ganske enkelt unna folk som er syke i hodet. Ingen venner er det ingen i familien. Jeg velger naturligvis ikke å bli venn eller kjæreste med en som er syk i hodet!

Min kjæreste har vært sammen med en slik person, og han ble nesten helt ødelagt av henne. Slike folk er skumle.

Gjest havelar

Jeg holder meg ganske enkelt unna folk som er syke i hodet. Ingen venner er det ingen i familien. Jeg velger naturligvis ikke å bli venn eller kjæreste med en som er syk i hodet!

Min kjæreste har vært sammen med en slik person, og han ble nesten helt ødelagt av henne. Slike folk er skumle.

Da burde du leve slik du lærer og holde deg langt borte fra dette forumet.

javelda1365380927

Javel, så er ALLE psykisk syke GAL og FARLIG! Huff og huff!

(rister på hodet....)

Du får holde deg til de sterke og friske du da! Trygges slik!

Hva med å gå rundt med sykkelhjelm bare for sikkerhets skyld- i tilfelle du er uheldig og snubler En dag du er ute og går....

Gjest turter

Javel, så er ALLE psykisk syke GAL og FARLIG! Huff og huff!

(rister på hodet....)

Du får holde deg til de sterke og friske du da! Trygges slik!

Hva med å gå rundt med sykkelhjelm bare for sikkerhets skyld- i tilfelle du er uheldig og snubler En dag du er ute og går....

"Hva med å gå rundt med sykkelhjelm bare for sikkerhets skyld- i tilfelle du er uheldig og snubler En dag du er ute og går...."

Hva har nå det med saken å gjøre da? Man blir da ikke syk i hodet om man slår hodet..

Nei, ikke alle som er syke i hodet er gale og farlige, men de aller aller fleste er ikke særlig sunne å være sammen med.

Gjest hvit blomst

Flott menneskesyn du har..! For en fin og varm verden dette hadde blitt hvis alle tenkte som deg!

Får håpe du ikke opplever psykisk sykdom selv en dag...

Annonse

Gjest turter

Flott menneskesyn du har..! For en fin og varm verden dette hadde blitt hvis alle tenkte som deg!

Får håpe du ikke opplever psykisk sykdom selv en dag...

Har ikke noe til overs for folk som er syke i hodet nei. Jeg kommer ikke til å bli det, man blir ikke bare det, man ER det.

hjelpplease

Solian begynner å virke veldig raskt. Virker ofte første dagen eller senenst innen et par dager. Ta en lav dose (25-200 mg).

takk for svaret.. skal ta det opp med legen min og høre hva han sier.. men det er jo faan så vanskelig og få tak i de jævla legene..

Joda, men av og til ramler jeg innom vet du, siden jeg leser de 100 nyeste uten å sjekke hvilket forum tråden hører til.

Synes du skal holde deg til å kommentere ting du har greie på, og psykiatri hører definitivt ikke til der.

Vet ikke om det er menneskesynet ditt som er mangelfullt, eller intelligensen, men at du presterer å dømme alle som sliter på grunnlag av hva kjæresten din har "sagt" han har opplevd med en eks-kjæreste, er over min forstand...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...