Gå til innhold

har jeg grunn til å være redd

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Jeg gjør meg selvfølgelig klar for å bli hoggestabbe med det innlegget her. Men er oppriktig bekymret. Tar taxi sånn innimellom og her hvor jeg bor er det bare en somalisk drosjesjåfør tror jeg. Kjørt med han noen ganger. Er ikke det somaliske miljøet der ganske lite og alle vet hva alle driver med. det kan fort bli funnet ut hvem jeg er , hvor jeg bor og sånt. Bryr meg altså ikke at taxisentralen vet hvem jeg er. Men at visse personer skal snakke med hverandre og fortelle hvor jeg bor og sånt. Det kan potensielt være farlig for meg.

Jeg har hørt tidligere at endel drosjesjåfører av utenlandsk opprinnelse fungerer som opppassere og spioner i forhold til å fortelle hva dødtrene til pakistanske venner driver med.

Jeg vil ikke at denne personen skal vite hvor jeg bor.. Veldig viktig.

skulle ønske jeg egentlig kunne flytte til andre siden av landet nesten. Eller ihvertfall et hus som er tryggere å bo i og som man ikke omtrent bare kan spasere rett inn i om man vil gjøre innbrudd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224683-har-jeg-grunn-til-%C3%A5-v%C3%A6re-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Juridisk sett så har taxisjåfører taushetsplikt, så han har ikke lov til å si hvor du bor.

Hvis du er redd for innbrudd, så burde du vel sikre boligen din bedre.

Jeg syntes at det virker som du er litt paranoid her. Det at det finnes en somalisk taxisjåfør er jo ikke det samme som at alle i de somaliske miljøet vet om deg.

Gjest vioola

Juridisk sett så har taxisjåfører taushetsplikt, så han har ikke lov til å si hvor du bor.

Hvis du er redd for innbrudd, så burde du vel sikre boligen din bedre.

Jeg syntes at det virker som du er litt paranoid her. Det at det finnes en somalisk taxisjåfør er jo ikke det samme som at alle i de somaliske miljøet vet om deg.

joda ,paranoid er jeg kanskje. og tingen er også at jeg leier.Så er ikke lett å bare sikre huset sånn med engang. Og har sjekket på priser på alarm og det er også for dyrt.

Har du noen grunn til å tro at drosjesjårører, somaliske eller ikke, skal være spesielt interessert i deg og hvor du bor i forhold til alle andre kunder? Er du veldig rik, har du noe uoppgjort med det somaliske miljøet? Hvis ikke tror jeg ikke det er "potensielt farlig" i det hele tatt.

Gjest vioola

Har du noen grunn til å tro at drosjesjårører, somaliske eller ikke, skal være spesielt interessert i deg og hvor du bor i forhold til alle andre kunder? Er du veldig rik, har du noe uoppgjort med det somaliske miljøet? Hvis ikke tror jeg ikke det er "potensielt farlig" i det hele tatt.

ja jeg har noe uoppgjort , annmeldt en av deres landsmenn. Forøvrig kjører jeg med stort sett pakistanske drosjesjåfrer og det gjør meg ingenting. Så har kun med den konkrete frykten for noe som for meg er høyst reelt

Gjest PandaMiranda

joda ,paranoid er jeg kanskje. og tingen er også at jeg leier.Så er ikke lett å bare sikre huset sånn med engang. Og har sjekket på priser på alarm og det er også for dyrt.

Det er jo ikke sikkert du BARE er paranoid, da - hvis du mener det er grunn til å tro at akkurat den eller de drosjesjåførene du møter kjenner han du har hatt problemer med, og vet hvem du er.

Bare for å ha sagt det: I utgangspunktet tror jeg taxisjåfører absolutt er til å stole på. Men som du hentyder, kan det jo være visse miljøer som tenker litt annerledes enn vi er vant til... Uten at jeg kjenner til om det er noen reell sammenheng i akkurat ditt tilfelle.

Men du, betyr det at du bor på hemmelig adresse? For hvis ikke, kan jo hvem som helst finne deg i telefonkatalogen, så da er kanskje ikke det med taxisjåførene noe poeng.

Hvis du tror det kan være noe reelt i dette, bør du kanskje unngå å ta taxi? Går det ikke buss/ nattbuss eller liknende?

Eller finnes det ikke et sånt tilbud der kvinner kan bestille taxi av kvinnelige sjåfører, tro?

Jeg synes nå uansett det er viktig å legge til rette for å kjenne seg trygg.

Jeg mener ikke at man skal bli hysterisk og sette ekstreme begrensninger på seg selv, men hvis man har hatt noen vonde opplevelser som gir en ekstra grunn til frykt, kan det være greit å ta noen enkle grep i situasjoner hvor en kanskje kan ha grunn til å bekymre seg.

Så spørsmålet her er jo hvor reelt det er - det kan være vanskelig for en utenforstående å svare på, som ikke vet hvem disse folka er og hvem som vanker i hvilket miljø.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...