Gå til innhold

Medisiner mot stress?

Anbefalte innlegg

Skyggeskrå

Har hatt stressende arbeidsdager kombinert med studier. Dette ga meg store søvnvansker, hvor trøtthet etterhvert ble erstattet med en sprengende hodepine, svimmelhet, piping i ørene, tap av virkelighetsfølelse og en følelse av sprengning i tennene. Sterkt svekket konsentrasjon og hukommelse. Ble pga dette sykemeldt i snaue to uker. Tok det i denne perioden helt med ro, og ble mye bedre. Ny energi og bedre søvn (bruker nå zopiklon). Hadde første dag på jobb etter sykemeldingen i dag etter en natt med dårlig søvn. Måtte gå hjem etter seks timer. Nå føler jeg meg som før sykemeldingen, klarer ikke sove, og orker ikke være våken. Egentlig føler jeg behov for en ny sykemelding, men dette vil få store konsekvenser for arbeid og fare for avbrutt studie. Finnes det noe som kan hjelpe meg frem til jeg "har tid til å sykemelde meg"? Dette er ganske akutt, så jeg tviler på meditasjon og ginseng er tingen. Att på til er det begrenset hva jeg tør bruke av andre sovemedisiner, ettersom de gir enorm hangover.

Finnes det med andre ord medisiner som demper stress uten at en blir helt neddopet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224733-medisiner-mot-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mrs mei

Kan ikke si noe om medisiner, men heller nevne andre ting som kan hjelpe ved stress.Har du f.eks prøvd akupunktur og soneterapi? Hva med å komme seg ut i naturen. Har erfart at selv en liten tur annenhver dag er til stor hjelp.

Unn deg en time aromaterapi. Det er veldig avslappende og nedstressende.

Bare noen forslag i et forsøk på å være til hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224733-medisiner-mot-stress/#findComment-1688417
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...