Gå til innhold

depresjon og narkotika, bli frisk?

Anbefalte innlegg

evig solskinn i plettfritt sinn

Hei, en jeg er i ferd med å bli veldig glad i, har de fleste symptomer på depresjon, slik jeg har forstått det. I tillegg røyker han hasj to ganger om dagen, kanskje tre, og så sniffer han kokain innimellom. Jeg har snakket med han om alt dette, og når sexlysten en sjelden gang glimter til, er det slik som det var for noen måneder siden, veldig bra. i tillegg til stoffene som han trykker i seg går han på fluoxetin, han har droppet det lenge, men nå fikk han et aggresjonsutbrudd nylig, hvor jeg ble lei meg og begynte å gråte og da gikk han rett på apoteket og hevet resepten, fordi han mente han må begynne på det igjen. Han vil ikke gå i samtaleterapi, og han vil ikke snakke om disse tingene mer, fordi ekskjærestene hans visstnok har mast om disse tingene og det hjalp ikke. Han sier at jeg har hjulpet han masse med de samtalene vi har hatt, men han vil ikke snakke om det mer. Hvordan skal jeg forholde meg til dette, rent bortsett fra at jeg trenger å forelske meg i en friskere mann? eller at han her tar situasjonen sin på alvor - han sier at han liker meg så utrolig godt og når vi har sex er det stort sett helt utrolig utrolig godt.

Han vil ikke kalle seg eller være kjæreste med meg, for han mener han er destruktiv for meg og at han har vært utro med en ekskjæreste og at jeg er for bra til at han kan utsette meg for sin manglende stabilitet. Og at jeg skal ha en friskere mann, sier han. Likevel er vi veldig mye sammen, og jeg setter stor pris på hans selskap, så lenge han ikke er rusa. Jeg skulle ønske han kunne begynne i terapi og på avrusing og så kunne det blitt så bra, hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224750-depresjon-og-narkotika-bli-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tikkanen

ikke så godt å vite hva man skal gjøre når han nekter å gå i terapi og insisterer på at "mas" ikke hjelper. bra han har ebgynt å ta medisinene ihvertfall. det er noe.

må bare prøve å snakke rolig med han om det men siden han mest sannsynlig er ruset hele tiden så spørs det hvor mye som når igjennom.

føler litt med deg som er glad i en sånn gutt. lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...