Gå til innhold

NHD.hjelp

Anbefalte innlegg

hei

jeg holder på og trappe ned Xanor

0,5mg tre ganger daglig,

lurer på hvor fort jeg skal gå fram.

Jeg har kuttet ut middagstabl og har to ganger daglig igjen ,

jeg prøvde og kutte ut en til i går men ble skikkelig dårlig i dag.

Jeg ble tungpustet,mulig det er angsten og skjelvinger både utvendig og innvendig,

tror du jeg går for fort fram?

Fikk ingen nedtrappingsplan av legen.

Takknemlig for svar.

mbo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224754-nhdhjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Du skal kutte med 0.5 mg i uka, ikke fortere. Du kan sikkert dra det ut til 8-9 dager også, før du kutter ned, hvis du er redd for seponeringsproblemer.

Så hvis du går/gikk på 1.5 mg xanor daglig ville jeg brukt nesten 4 uker på den samlede nedtrappingen. Det skal holde med tre uker også, men ikke mindre.

Jeg mener at dette står slik i felleskatalogen også.

Lykke til, jeg kunne tenke meg å høre etterpå/underveis hvordan det gikk/går. Du har kanskje lest min lille disputt med NHD. jeg vet jo hvordanjeg har det under seponering og i tiden etterpå. Lurer derfor på hvordan andre opplever nedtrappingen når de følger skjema.

PS. Jeg er optimist på vegne enn flere enn meg selv:o)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224754-nhdhjelp/#findComment-1686811
Del på andre sider

Du skal kutte med 0.5 mg i uka, ikke fortere. Du kan sikkert dra det ut til 8-9 dager også, før du kutter ned, hvis du er redd for seponeringsproblemer.

Så hvis du går/gikk på 1.5 mg xanor daglig ville jeg brukt nesten 4 uker på den samlede nedtrappingen. Det skal holde med tre uker også, men ikke mindre.

Jeg mener at dette står slik i felleskatalogen også.

Lykke til, jeg kunne tenke meg å høre etterpå/underveis hvordan det gikk/går. Du har kanskje lest min lille disputt med NHD. jeg vet jo hvordanjeg har det under seponering og i tiden etterpå. Lurer derfor på hvordan andre opplever nedtrappingen når de følger skjema.

PS. Jeg er optimist på vegne enn flere enn meg selv:o)

Vennlig hilsen

hei.

obs.da har jeg kuttet ned alt for fort ikke rart jeg blir dårlig.

Jeg kuttet jo ut 3,05mg første uka og ville ta det samme neste uke men det går jo alt for fort.

Har hatt en grusom dag i dag,

tungpustet og skjelven i hele kroppen til og med i tennene har jeg verket og prikkinger i armer og ben

Måtte krype til korset og ta en tablett så nå er det to om dagen

Håper det går bra med deg.

vennlig hilsen mbo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224754-nhdhjelp/#findComment-1686846
Del på andre sider

bugge -jenta

hei.

obs.da har jeg kuttet ned alt for fort ikke rart jeg blir dårlig.

Jeg kuttet jo ut 3,05mg første uka og ville ta det samme neste uke men det går jo alt for fort.

Har hatt en grusom dag i dag,

tungpustet og skjelven i hele kroppen til og med i tennene har jeg verket og prikkinger i armer og ben

Måtte krype til korset og ta en tablett så nå er det to om dagen

Håper det går bra med deg.

vennlig hilsen mbo

O.5 mg i uka, så skal det nok gå bra:o) Legen din burde gi deg en nedtrappingsplan. Spesielt når nedtrappingsplanen er den enkleste som finnes kan.

Ja, jeg har det ikke så verst. Livet er litt av en berg og dalbane for tiden, men jeg prøver å ha fokus på å gjøre noe bra for meg innimellom alt. Noe som gir energi, ikke bare tar. Har begynt å synge mer, og det er kjekt.

"Willow Tree" har noen nydelige figurer. En av dem er en liten jente som heter Happiness. Free.. to dance, to sing, to laugh...and to create. Søk på den om du vil, og se på den jenta. Bildene yter dog ikke retferdighet. Jeg prøver å la henne leve i meg oppe i alt. Jeg har henne stående i hylla, og ser på henne ofte. Hun minner meg og minner meg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224754-nhdhjelp/#findComment-1686899
Del på andre sider

O.5 mg i uka, så skal det nok gå bra:o) Legen din burde gi deg en nedtrappingsplan. Spesielt når nedtrappingsplanen er den enkleste som finnes kan.

Ja, jeg har det ikke så verst. Livet er litt av en berg og dalbane for tiden, men jeg prøver å ha fokus på å gjøre noe bra for meg innimellom alt. Noe som gir energi, ikke bare tar. Har begynt å synge mer, og det er kjekt.

"Willow Tree" har noen nydelige figurer. En av dem er en liten jente som heter Happiness. Free.. to dance, to sing, to laugh...and to create. Søk på den om du vil, og se på den jenta. Bildene yter dog ikke retferdighet. Jeg prøver å la henne leve i meg oppe i alt. Jeg har henne stående i hylla, og ser på henne ofte. Hun minner meg og minner meg.

Vennlig hilsen

Hei.

Takk for svar.

Happyness fant jeg og det er jo det vi alle ønsker og få leve ikke bare eksistere .

Jeg prøver også å finne noe å glede meg over hver dag ,

ikke alltid like lett men noe

finner jeg og gleder meg over det.

Når det gjelder Xanoren har legen i samråd med psykiatrikeren bestemt at jeg skal kutte den ut.

Jeg er i allefall glad jeg tåler Cipralexen siden jeg har dårlig erfaring med flere andre typer antidepressiva

Håper alt går seg til etterhvert og jeg tror nok jeg skal greie nedtrappingen,

tar det bare over litt lengre tid .

vi snakkes-hilsen mbo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224754-nhdhjelp/#findComment-1686954
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Hei.

Takk for svar.

Happyness fant jeg og det er jo det vi alle ønsker og få leve ikke bare eksistere .

Jeg prøver også å finne noe å glede meg over hver dag ,

ikke alltid like lett men noe

finner jeg og gleder meg over det.

Når det gjelder Xanoren har legen i samråd med psykiatrikeren bestemt at jeg skal kutte den ut.

Jeg er i allefall glad jeg tåler Cipralexen siden jeg har dårlig erfaring med flere andre typer antidepressiva

Håper alt går seg til etterhvert og jeg tror nok jeg skal greie nedtrappingen,

tar det bare over litt lengre tid .

vi snakkes-hilsen mbo

God natt til deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224754-nhdhjelp/#findComment-1686999
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...