Gjest anabibbi Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Men da må du være under behandling, og det må være utsikter til bedring. Og legen din må "spå" når du er frisk igjen. Venter selv på svar fra trygdekontoret etter en søknad om rehabilitering. Ble sykemeldt over fire uker under yrkesrettet attføring. Har du vært lenge i systemet før på rehab, kan det muligens bli vanskeligere å få gjennomslag for troen på utsikter til bedring, hvis du ikke har planer om å komme i tiltak igjen i nær fremtid. jeg har fått rehabiliteringspenger i snart 5 år. har du diagnoser som schizofreni eller bipolar kan du få det i svært mange år. For da er det utsikt til bedring, men lidensen er så aggresiv at det kan ta mange år før man får deg på rett kjøl også. Har man noen type "personlighetsproblemer" kan en få rehabiliteringspenger i 2 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224766-nhd-er-dette-lov/page/2/#findComment-1691255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lysets barn Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Men da må du være under behandling, og det må være utsikter til bedring. Og legen din må "spå" når du er frisk igjen. Venter selv på svar fra trygdekontoret etter en søknad om rehabilitering. Ble sykemeldt over fire uker under yrkesrettet attføring. Har du vært lenge i systemet før på rehab, kan det muligens bli vanskeligere å få gjennomslag for troen på utsikter til bedring, hvis du ikke har planer om å komme i tiltak igjen i nær fremtid. Jeg har vært i systemet i tre år. Jeg er under behandling, og dersom psykiateren min mener at jeg er i bedring så tviler jeg på at trygdekontoret vil overprøve dette. Uansett... Det er jo en grunn til at jeg ikke kan fortsette attføring, og den er at jeg er alvorlig syk. Så dersom jeg nå skulle få avslag på rehabilitering, så er det bare å søke om midlertidig uføretrygd. Om det skulle bli så ille at jeg måtte ta i mot sosialhjelp, Ja, så går vell det også. Har opplevd verre ting enn dårlig økonomi.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224766-nhd-er-dette-lov/page/2/#findComment-1691281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 jeg har fått rehabiliteringspenger i snart 5 år. har du diagnoser som schizofreni eller bipolar kan du få det i svært mange år. For da er det utsikt til bedring, men lidensen er så aggresiv at det kan ta mange år før man får deg på rett kjøl også. Har man noen type "personlighetsproblemer" kan en få rehabiliteringspenger i 2 år. Jeg har også fått rehabiliteringspenger svært lenge, med litt annet "nøste" av ulike diagnoser. Men når jeg nå har fallt ut av den yrkesrettede attføringen vil de nok ha meg tilbake igjen innen ikke altfor mange måneder, ellers blir det nok foreløpig uføretrygd på meg også. Kurset jeg ikke fullfører nå, planlegger jeg å gå på til høsten igjen. Går ikke det, er jeg litt i tvil om de vil la meg gå på rehabiliteringspenger stort lenger ut i det skoleåret. Men klarer jeg ikke starte til høsten har jeg planer om å gjøre det når tiden er inne, om jeg må vente et par år. Da får det heller bli uføretrygd midlertidig. Jeg har hatt sterke psykiatere i rygg og har fått gått lenge i fred på rehab. Det er ennå utsikter til bedring, men jeg gikk på rehab. fra -99 til høsten -04, om jeg ikke tar helt feil. Vet ikke hvor lenge de vil være tålmodige. Systemet har forandret seg, og i dag ville jeg ikke kunnet gått så lenge på mine diagnoser tror jeg. Men det ordner seg nok på et vis. Jeg skal nå uansett gjøre noe fornuftig med dagene mine når jeg er frisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224766-nhd-er-dette-lov/page/2/#findComment-1691357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.