Gå til innhold

er en dårlig psykolog bedre enn ingen psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest Emalie
Skrevet

Etter lang tids leting fant jeg endelig fram til en psykolog som kunne ta meg inn.

Jeg har vært litt skeptisk til han lenge. Jeg blir provosert over at han virker så ensporet i tankegangen og har en veldig sånn sort-hvitt tenkning. Det virker ikke som om det er så mye tankevirksomhet hos han. Jeg kunne ønske meg en mere reflekterende psykolog som kunne se flere aspekter av ting.

Men virkeligheten er ikke sånn at jeg kan velge og vrake. Jeg har også gått til en god del psykologer og orker egentlig ikke å gå til enda en ny psykolog.

Så jeg lurer på: Hva kan denne psykologen brukes til? Kan det å prate med seg selv, og få svar som jeg selv kan tenke ut også være nyttig?. Kan det være en verdi å også ha "enkle" psykologer da jeg selv er veldig tenkende og filosoferende?

Jeg prøver å finne noe jeg kan bruke denne personen til, eller om det er sånn at dette bare er mere skadelig for meg.

Noen ideer?

Skrevet

Du kan jo prøve en stund til,å se hvordan det går.

Men jeg mener "kjemien" er veldig viktig.

Men det kan man ikke alltid ta hensyn til,når det er få å velge i,så da er det bedre som du gjør,tenke på hva du kan bruke denne psykologen til.

Og kanskje trenger du en "enkel tenkene" person,siden du har så dype tanker selv,kanskje ser psykologen det og at det er derfor han er slik,hvem vet?

Håper du finner ut av det...=)

Gjest Emalie
Skrevet

Du kan jo prøve en stund til,å se hvordan det går.

Men jeg mener "kjemien" er veldig viktig.

Men det kan man ikke alltid ta hensyn til,når det er få å velge i,så da er det bedre som du gjør,tenke på hva du kan bruke denne psykologen til.

Og kanskje trenger du en "enkel tenkene" person,siden du har så dype tanker selv,kanskje ser psykologen det og at det er derfor han er slik,hvem vet?

Håper du finner ut av det...=)

Tusen takk for svaret, satte stor pris på dine refleksjoner:)

Skrevet

Tusen takk for svaret, satte stor pris på dine refleksjoner:)

Så fint...=)

Ha en fin kveld!

Gjest .xo.ci.co
Skrevet

Hvis du synes han er en dårlig psykolog, er han ikke den rette for deg. Da synes jeg heller du skal oppgi plassen din til en som kan ha nytte av han. Kjemi har endel å si ved slik behandling.

Skrevet

I prinsippet kan en dårlig psykolog være langt verre enn ingen. Hva som er tilfellet for deg, har jeg ingen formening om.

Gi deg selv litt tid til å finne ut om du har tilstrekkelig utbytte av behandlingen til at det er verdt din og behandlerens tid og belastningen av offentlige budsjetter.

mvh

Gjest vioola
Skrevet

vet ikke jeg.

Men luksusen å velge psykolog har vel ingen. Her hvor jeg bor må man vel ta den behandling man får , enten det er sosionom , sykepleier ,psykolog eller lignende. Man er heldig bare man får NOE behandling

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...