sweetjane Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei, for en måned siden begynte jeg på Efexor 75 mg, dvs. den laveste dosen. Dette er det tredje merket jeg prøver (har vært innom Cipramil og Remeron fra før), og akkurat da jeg egentlig hadde begynt å gi opp håpet om at noe skulle virke, viser det seg at dette definitivt er medisinen for meg. Skal til legen igjen om noen få dager, men i mellomtiden lurer jeg på om noen har noen synspunkter om hvorvidt jeg skulle prøve meg på 150 mg eller ikke? Virkningen har så langt vært veldig god, likevel synes jeg det er vanskelig å vite hvor mye jeg kan forvente. Dessuten aner jeg ikke hvordan jeg skal føle meg. De første dagene jeg var ute av kjelleren var jeg helt i sjokk siden det var så uvant, og har heller nesten ikke hatt noen gråteepisoder de siste par ukene. Alt er selvsagt ikke bare fryd og gammen, og selv om jeg selvsagt heller ikke forventer at det skal bli det, hadde det vært fristende å se om jeg kunne klort meg enda litt lengre opp. Som sagt skal jeg snart til legen, og skal ta opp dette med ham, men det er fint med andre synspunkter, og særlig andre erfaringer! Til slutt må jeg bare si meg overveldet over den raske og gode virkningen til Efexor, samtidig som man kan spørre seg hvordan livet mitt hadde vært i dag hvis jeg hadde fått denne behandlingen tidligere... Eventuelle seponeringsproblemer tar jeg når de måtte komme, angsten og depresjonen min er uansett av en slik art at livslang behandling ikke er utenkelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224840-dobling-av-efexor-dosen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei! Så fantastisk å høre at du har så god virkning av efexor. Jeg gikk selv på den, men endte opp med cipralex. Spiller ingen rolle bare noe hjelper oss. 150 mg var den dosen jeg gikk på, og tror det er en relativt vanlig dagsdose, selv om det selvfølgelig er store variasjoner her også. Du begynte sikkert med 37,5 mg(ikke depot) og går nå på depot 75 mg. 1.)Du kan jo prøve veien om 75 mg pluss 37.5 mg en periode, eller 2.)prøve å gå rett opp til 150 mg. Men jeg ville nok ikke stoppet opp på 75 mg før jeg hadde prøvd ut 150 mg. Muligens kan du på et senere tidspunkt ligge på 75 mg som en "vedlikeholdsdose". Starter du litt for tidlig med en opptrapping, er det bare å gå tilbake på dosen du har stått på og ta det roligere. Men du må selvfølgelig gjøre alt i samsvar med lege. Å ta medisinen efexor annenhver dag og slikt skal du ikke gjøre hverken i en opptrappingsperiode eller seponering. Efexor er litt spesiell med det at den omsettes raskt. Sørg derfor for å ikke glemme å ta den hver dag, og for å ikke glemme den på små turer. jeg glemte aldri å ta den til slutt, fordi kroppen min gav så tydelig beskjed om at den ville ha det temmelig regelmessig. Ikke bekymre deg for seponering. Jeg innrømmer at det ikke var så gøy, men det er en periode, og grunnlidelsen er mye verre. Du kan dessuten bruke laaang tid. Mange som har hatt store seponeringsproblemer har gått ned altfor raskt. Den tid den sorg. Kanskje blir det ikke store problemet i det hele tatt. Jeg håper du fortsatt får føle fremgangen, at våren din blir lysere og sommeren deilig og varmere enn noen gang. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224840-dobling-av-efexor-dosen/#findComment-1687758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetjane Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hei! Så fantastisk å høre at du har så god virkning av efexor. Jeg gikk selv på den, men endte opp med cipralex. Spiller ingen rolle bare noe hjelper oss. 150 mg var den dosen jeg gikk på, og tror det er en relativt vanlig dagsdose, selv om det selvfølgelig er store variasjoner her også. Du begynte sikkert med 37,5 mg(ikke depot) og går nå på depot 75 mg. 1.)Du kan jo prøve veien om 75 mg pluss 37.5 mg en periode, eller 2.)prøve å gå rett opp til 150 mg. Men jeg ville nok ikke stoppet opp på 75 mg før jeg hadde prøvd ut 150 mg. Muligens kan du på et senere tidspunkt ligge på 75 mg som en "vedlikeholdsdose". Starter du litt for tidlig med en opptrapping, er det bare å gå tilbake på dosen du har stått på og ta det roligere. Men du må selvfølgelig gjøre alt i samsvar med lege. Å ta medisinen efexor annenhver dag og slikt skal du ikke gjøre hverken i en opptrappingsperiode eller seponering. Efexor er litt spesiell med det at den omsettes raskt. Sørg derfor for å ikke glemme å ta den hver dag, og for å ikke glemme den på små turer. jeg glemte aldri å ta den til slutt, fordi kroppen min gav så tydelig beskjed om at den ville ha det temmelig regelmessig. Ikke bekymre deg for seponering. Jeg innrømmer at det ikke var så gøy, men det er en periode, og grunnlidelsen er mye verre. Du kan dessuten bruke laaang tid. Mange som har hatt store seponeringsproblemer har gått ned altfor raskt. Den tid den sorg. Kanskje blir det ikke store problemet i det hele tatt. Jeg håper du fortsatt får føle fremgangen, at våren din blir lysere og sommeren deilig og varmere enn noen gang. vennlig hilsen Tusen takk for hyggelig og informativt svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224840-dobling-av-efexor-dosen/#findComment-1687823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.