Henriette1365380130 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg har gått til en psykolog nå i snart to år, og jeg trives med å gå til henne, men føler på en måte at forholdet hun vil ha til meg er mer som et "vennskap" enn et profesjonelt forhold. Hun sender meg sms ofte for å høre hvordan det går med meg i ulike sosiale sammenhenger (noe jeg setter stor pris på!), sender meg mailer, lager julekort eller "god bedring"-kort til meg. Hun forteller meg at hun setter utrolig stor pris på å ha meg som pasient, for hun synes jeg setter tankerekkene hennes i gang på flere måter, og av og til kan det føles ut som om hun er pasienten min og ikke omvendt. Det skal nevnes at dette er en voksen dame, og jeg er en 19 år gammel jente. Jeg setter stor pris på dette vennskapet til psykologen min, men samtidig vet jeg at dette skal være en behandling som mest sannsynlig skal snart ta slutt, noe som skremmer meg, fordi hun har valgt å være en mye større del av livet mitt enn en behandler. Lurer på om jeg skal vurdere å bytte psykolog, men er redd for hvordan jeg skal gå frem..? Er dette bare et idiotisk luksusproblem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224882-psykologen-min-sender-meg-sms-ringer-meg-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Dette er ikke et luksusproblem. Dette er langt utenfor de yrkesetiske regler for psykologer. Hun har et betydelig problem, og bør ikke ha pasienter før hun har ordnet opp i dette. Dette må skje i et behandlingsforhold hvor rollene er korrekt fordelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224882-psykologen-min-sender-meg-sms-ringer-meg-osv/#findComment-1687973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hei! Du har fått et klart svar fra NHD, og visste nok allerede før svaret kom at han sannsynligvis ville si det. Rollene deres er ikke slik de skal være, og toget er kjørt for denne relasjonen med denne terapeuten for din del. Spørsmålet blir hva du gjør nå. Det er jo ikke så lett. Du vet at denne terapien er du nødt til å avslutte, og samtidig må du sørge for å prøve å finne en ny terapeut. Jeg antar at behovet ditt for en god terapeut fortsatt er der. En ukjent situasjon for meg, men jeg tror jeg ville tatt kontakt med min primærlege, og fortalt ham om relasjonen deres. Han kan nok gi deg råd for å få en avslutning, og eventuelt hjelpe deg til en ny psykokog. Det vil dessverre ta altfor lang tid, men det er nok mer skadelig for deg å være i et slikt terapeutforhold, enn å være alene. Primærlegen får gå tettere inn i din problematikk og hjelpe deg til du får ny terapeut. Kanskje noen andre har noen bedre forslag, men her må det handling til. Du må slutte å gå med en terapeut som ikke er kompetent til arbeidet sitt for tiden. Lykke til så mye, men få noen til å hjelpe deg med dette. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/224882-psykologen-min-sender-meg-sms-ringer-meg-osv/#findComment-1689598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.