Gå til innhold

Vedrørende artikkel om hasj og psykoser

Anbefalte innlegg

Gjest AriadneX

http://www.doktoronline.no/section/lifestyle/?action=showNewsogurl_topic=0ogDocumentId=31125995

I artikkelen hevdes det at hasj_misbruk_ kan trigge psykoser og scizofreni.

Kan hasj også utøse angst?

Jeg fikk mitt første panikkanfall første gangen jeg røykte hasj. Det var altså ikke snakk om misbruk, men det virket som om selve virkningen av hasjen satte i gang panikkanfallet.

Det bør vel også nevnes at mitt forsøk med hasj ikke hadde noe med et ønske om å døyve smerte, - jeg var bare nysgjerrig...

jeg hadde ikke hatt antydning til psykiske problemer før dette forsøket med hasj. (jeg var 18 år), men etter det har jeg hatt panikkanfall som etterhvert utviklet seg.

Kan det ha sammenheng?

Fortsetter under...

Gjest AriadneX

Det kan helt klart være en sammenheng. I min tid på rusteam så jeg flere slike tilfeller.

...at enkelstående forsøk med hasj kan tukle med hodet ditt så du får en psykisk lidelse, eller ville man utviklet det uansett?

Hm, sikkert vanskelig å si...

Gjest psychopharmacon

...at enkelstående forsøk med hasj kan tukle med hodet ditt så du får en psykisk lidelse, eller ville man utviklet det uansett?

Hm, sikkert vanskelig å si...

Dette kan ikke utelukkes. Cannabis har egenskaper som ligner på hallusinogener som LSD. Etter bruk av hallusinogener kan man oppleve 'flashbacks' (man gjenopplever deler av en tidligere 'tripp').

Jeg sliter selv med det jeg selv mener kan være ettervirkninger av hasjbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...