Gå til innhold

Hjelpe tilbud til schizofrene

Anbefalte innlegg

Gjest paranoidschizo

Har nylig fått diagnosen paranoid schizofreni. Mener å ha lest for en stund siden at det finnes noen punkter over ting man har "rett på" hvis man har schizofreni.

På denne listen over hjelpe tilbud sto det bla opphold i institusjon i 1 år(tror jeg). Finner ikke denne listen igjen å håper noen her kan hjelpe meg.

En annen ting jeg lurer på er om jeg bør informere trygdekontoret om diagnose endringen, går på rehabiliteringspenger.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225073-hjelpe-tilbud-til-schizofrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Man skal alltid informere trygdekontoret hvis noe endres i livssituasjonen.

Ett år i institusjon,vil du det da?

Tror ikke folk blir bedre av det jeg,det er jo i hverdagen man skal klare seg.

Tja jeg har frem og tilbake hatt schizofreni diagnose. Og det er vel litt lettere å få uføretrygd, enn feks hvis man har angst/depressjon. Men det er jo ikke alltid uføretrygd er det folk har lyst på. Jeg merker at jeg antagelig har fått mye mere hjelp, samt mye mindre krav enn folk med feks angst/depresjon diagnose. Dette virker jo begge veier egentlig. Et år i institusjon hadde jeg ikke fixa. Har aldri hørt at man har krav på det før. Jeg fikk diagnosen i 92 og det var vel anderledes da, for etter 4 måneder på sykehus, ble jeg sendt på psykiatrisk sykehjem(grøss og gru).

Tja jeg har frem og tilbake hatt schizofreni diagnose. Og det er vel litt lettere å få uføretrygd, enn feks hvis man har angst/depressjon. Men det er jo ikke alltid uføretrygd er det folk har lyst på. Jeg merker at jeg antagelig har fått mye mere hjelp, samt mye mindre krav enn folk med feks angst/depresjon diagnose. Dette virker jo begge veier egentlig. Et år i institusjon hadde jeg ikke fixa. Har aldri hørt at man har krav på det før. Jeg fikk diagnosen i 92 og det var vel anderledes da, for etter 4 måneder på sykehus, ble jeg sendt på psykiatrisk sykehjem(grøss og gru).

Psykiatrisk sykehjem?

Hørtes skummelt ut...

Selv hvilke diagnose man har,må man bare prøve så godt man kan,men så godt man kan er vel ikke alltid tilstrekkelig,men men...who cares?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...