Gå til innhold

Angst for ensomme psykologer

Anbefalte innlegg

Gjest Ulivia

Jeg skal med hjelp fra fastlegen min søke om psykolog. Jeg vet at jeg trenger det, men synes det er kjempeskummelt! Hos fastlegen min er det mange leger og det er sekretær der som tar seg av betalinger osv. Jeg gikk til psykolog før og da gikk jeg til en som hadde sin egen lille ensomme praksis og jeg skulle betale rett til henne (refusjonsordning). Jeg synes at det var veldig ubehagelig for jeg ville ikke at penger skulle forstyrre vår relasjon. Også synes jeg det var litt skummelt at det var bare hun som jobbet der. Følte at vi var så alene der.

Dessuten følte jeg meg ikke godt nok tatt vare på. Jeg var suicidal i den perioden jeg gikk der og hun sa at hun ikke ante hvordan hun skulle legge inn pasienter f.eks. Hvis de driver flere sammen så kan de liksom samarbeide litt tenker jeg da... Jeg trenger at psykologen har litt kontroll når jeg selv ikke har hele tiden.

Er dette en normal tanke eller er det bare jeg som føler det sånn? Jeg skulle ønske jeg kunne funnet en psykolog som drev sammen med noen andre og som hadde en sekretær og hvor jeg ikke følte meg så alene...

Jeg bor i Oslo, så hvis noen har et forslag så setter jeg pris på det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225083-angst-for-ensomme-psykologer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fungerer bra

Du kan jo be fastlegen søke deg til et DPS (distrikt psykiatrisk senter). Men da må du muligens ha en psykiatrisk diagnose som er litt mer alvorlig/kronisk enn det privatpraktiserende psykologer tar seg av.

På et DPS blir man behandlet i et "team" bestående av flere behandlere..psykolog/psykiater psykepleier/sosionom osv.

Man får også en individuell plan og har anledning til å opprette en ansvarsgruppe på tvers av "systemene" slik at man får til samarbeid mellom diverse instanser.

Gjest Ulivia

Du kan jo be fastlegen søke deg til et DPS (distrikt psykiatrisk senter). Men da må du muligens ha en psykiatrisk diagnose som er litt mer alvorlig/kronisk enn det privatpraktiserende psykologer tar seg av.

På et DPS blir man behandlet i et "team" bestående av flere behandlere..psykolog/psykiater psykepleier/sosionom osv.

Man får også en individuell plan og har anledning til å opprette en ansvarsgruppe på tvers av "systemene" slik at man får til samarbeid mellom diverse instanser.

Jeg har fått avslag fra DPS... :-(

Gjest Ulivia

Av det du nevner, synes jeg det er mest faglig skummelt at en praktiserende psykolog ikke aner hvordan en legger inn pasienter.

Ja, jeg følte meg ikke noe særlig tatt vare på... Så denne psykologen er av de uvanlige? Det er vanlig at privatpraktiserende psykologer vet hvordan de skal legge inn pasienter? Hvis det bare er denne psykologen som var litt "borte" så er det jo kanskje håp hos en annen ;-)

bugge -jenta

Ja, jeg følte meg ikke noe særlig tatt vare på... Så denne psykologen er av de uvanlige? Det er vanlig at privatpraktiserende psykologer vet hvordan de skal legge inn pasienter? Hvis det bare er denne psykologen som var litt "borte" så er det jo kanskje håp hos en annen ;-)

Det er alltid håp hos en annen. I alle yrkesgrupper finnes det folk som ikke er kompetente i jobben sin. Psykologer er heldigvis blant dem det går an å bytte ut, selv om det ikke er så lett selvsagt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...