Gå til innhold

Hva er det mest politisk korrekte ordet du vet om?

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

10

• flisa

5

• multippel

3

• Elbereth

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

men ved å bruke det ordet skiller man ikke lenger mellom de som har nedsatt intellekt, og de som har hjelpebehov pga en sykdom/skade.

Nei, men det er jo oftest en sammenheng.

Uttrykket er brukt i en attest jeg nylig har fått for arbeid innen "pu-omsorg".

;)

Skrevet

Oppegående fra et møblert hjem -det er kvalmt...

Selv kaller jeg det overmøblert det hjemmet jeg kom fra :-)

Overmøblert er bare fornavnet for hvordan min mor hadde det. :o)

Da vi tømte leiligheten etter henne kjørte vi bort et stort hengerlass med krakker, settebord og andre "småmøbler" og selv da syntes vi det var mer enn nok møbler igjen. Og jeg er ikke den som er minimalist altså! :o)

Gjest lille loff
Skrevet

Det heter ikke det lenger, heller.

Det heter mennesker med sammensatte hjelpebehov.

:)

Eller med kognitiv funksjonsnedsettelse.

Mrs. Wallace
Skrevet

Synes denne er helt greit. Hvorfor gi kredit til noen som hverken oppdaget et fenomen, eller som beskrev det riktig.

Trisomi 21 burde være lettgjenkjennelig. Har inntrykk av at de fleste vet hvorfor syndromet skjer. (Hører dessuten veldig sjeldent snakk om andre Trisomi feil..)

Men er ikke Trisomi 21 bare en variant av det som går under betegnelsen Downs syndrom? Trodde det var to varianter til...eh...noe med mosaikk? Eller er jeg helt på viddene nå?

Skrevet

Fibromyalgi og utbrenthet..

Hva er galt med fibromyalgi? Sånn rent bortsett fra at det nok er en kjip diagnose å få, ref mye smerter.

PS: Har ikke diagnosen selv.

• 1 år senere...
Skrevet

Det er mange syndromer med betegnelse Trisomi, så da blir det sikkert et problem at Trisomi 21 forveksles med andre.

Nei, av og til er det rett og slett for mye fokus på ord, og for lite på handling og holdning.

Mennesker i dag har vel heller liten kjennskap til HVA en person ved navn Downs skrev for en "evighet" siden, og ingen forbinder Downs med personen som ga tilstanden sitt navn.

faen, da hvorfor kan man ikke lenger kalle en mongo for en mongo og en neger for en neger??????????????????

Skrevet

faen, da hvorfor kan man ikke lenger kalle en mongo for en mongo og en neger for en neger??????????????????

mongo er et skjellsord.....som er meget negativt ladet. Søstra mi har down syndrom og hun blir veldig lei seg når folk bruker dette ordet slik det gjøres idag.

Skrevet

innovativ

Hvordan fant du denne gamle tråden, da? ;-)

Skjønte den var gammal 2 sekunder før jeg skulle til å ønske flisa vælkømmin hemmatt! ;-)

Skrevet

Skjønte den var gammal 2 sekunder før jeg skulle til å ønske flisa vælkømmin hemmatt! ;-)

Det samme tenkte jeg:

"Å så koselig å se Flisa her igjen....jammen lenge siden nå!"

Og så var det for søren en eldgammel tråd :-(((((((

Skrevet

Hehe det var visst ikke jeg som fant den:-) Jeg svarte på noen som fant den....om du forstår:-)

Skrevet

Hehe det var visst ikke jeg som fant den:-) Jeg svarte på noen som fant den....om du forstår:-)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...