Gå til innhold

Risperdal og graviditet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Amoline

En bivirkning av risperdal kan være at man får forhøyet prolactin nivå. Dette er naturens eget prevensjon,(og er et hormon som blir produsert i hypofysen) og kan medføre at du ikke blir gravid. Men det er ingen sikker prevensjon, og legen min ville ikke anbefale meg å bruke dette som prevensjon. Gravide produserer prolactin noe som fører til melkespreng bla.

Man har som regel ikke så stort prolactin nivå som en gravid.

Jeg har nettopp vært gjennom en del undersøkelser for å avdekke om det er risperdal som fører til høyt prolactin nivå. MR av hodet, EEG, gynokolog og hormonprøver. Venter spent på svarene. Legen min var 99% sikker på at det hadde med risperdal å gjøre.

Om man bare kan slutte og bli fruktbar igjen er jeg usikker på, men det vil jeg tro, hvis det er risperdal som er årsaken. Dette er noe jeg skal ta opp med legen min, når jeg får prøveresultatene.

Kontakt legen din for undersøkelser og svar på spørsmålene dine.

Mvh

Gjest psychopharmacon

En bivirkning av risperdal kan være at man får forhøyet prolactin nivå. Dette er naturens eget prevensjon,(og er et hormon som blir produsert i hypofysen) og kan medføre at du ikke blir gravid. Men det er ingen sikker prevensjon, og legen min ville ikke anbefale meg å bruke dette som prevensjon. Gravide produserer prolactin noe som fører til melkespreng bla.

Man har som regel ikke så stort prolactin nivå som en gravid.

Jeg har nettopp vært gjennom en del undersøkelser for å avdekke om det er risperdal som fører til høyt prolactin nivå. MR av hodet, EEG, gynokolog og hormonprøver. Venter spent på svarene. Legen min var 99% sikker på at det hadde med risperdal å gjøre.

Om man bare kan slutte og bli fruktbar igjen er jeg usikker på, men det vil jeg tro, hvis det er risperdal som er årsaken. Dette er noe jeg skal ta opp med legen min, når jeg får prøveresultatene.

Kontakt legen din for undersøkelser og svar på spørsmålene dine.

Mvh

Forhøyet prolaktin-nivå er en velkjent bivirkning med Risperdal.

Annonse

Gjest psychopharmacon

Hvorfor synes du det?

Det er jo greit å vite at det er risperdal som gjør at jeg ikke er fruktbar, er det ikke det?

Beklager, leste ikke ditt tidligere innlegg godt nok. Uansett, som du kanskje allerede vet, virker prolaktinhemmende midler (Dostinex, Norprolac og Parlodel) mot ufruktbarhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...