Gå til innhold

NHD, sikkert bare dumt men...

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar 2, men har ikke hatt noen kjente hypomane eller maniske episoder. Har fått bipolardiagnose fordi jeg reagerer veldig negativt på antideppresiva.

Jeg er ikke deprimert nå, og har vært bra i 2 år.

Nå lurer jeg på om jeg kanskje er for bra? Ville jeg visst det selv hvis jeg har "bikket over"?

Saken er den at jeg har masse gode ideer og ting jeg har lyst til å gjøre. F.eks har jeg en glimrende forretningside. Jeg har diskutert det litt med andre, og ingen synes å ha noen motforestillinger om at det faktisk er en god ide. Risikoen er ganske lav, og planleggingen ville starte over ett år i forveien.

Det jeg frykter er at jeg ikke er like tilregnelig som jeg tror at jeg er. Man hører jo hele tiden historier om maniske som setter hus og hjem over styr uten å forstå det selv. Jeg har alltid vært flink med penger, men jeg er selvfølgelig redd for at jeg skal bli, eller er syk og ødelegge alt sammen.

Er det bare dumt å tenke sånn? Bipolar 2 er vel ikke alene grunn til å aldri satse?

For ordens skyld, jeg bruker 200 mg Lamictal og har gjevnlig oppfølging fra psykiater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/225205-nhd-sikkert-bare-dumt-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er nettopp de med litt bipolare gener og tendenser som får til mest. Poenget er at det ikke må bli "for meget av det gode" (les mani).

Hvis andre fornuftige og kompetente har vurdert ditt prosjekt og funnet det i orden, er det vel bare å fortsette planleggingen.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...