Gjest zipzapzup Skrevet 19. mars 2001 Del Skrevet 19. mars 2001 Er det ingen som kan svare meg på innlegget lenger nede om man går ned i vekt av å ha diaré? Lurer på om alt går raskere gjennom systemet da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 20. mars 2001 Del Skrevet 20. mars 2001 Kanskje folk hadde vært litt mer behjelpelig om du hadde fortalt HVORFOR du vil vite dette. Innlegget ditt kan oppfattes som at du VIL miste vekt ved å påføre deg selv diare hvis dette går an, og da er det selvsagt ingen som er interesserte å svare på det. Hvis du derimot er PLAGET med diare og lurer bekymret på om dette kan gjøre at du motvillig går ned i vekt, er ståa annerledes. Men selv om situasjonen er lik sistnevnte skjønner jeg ikke at det kan hjelpe om du får svar på spørsmålet ditt, for jeg regner jo med at du uansett vil gjøre ditt beste for å bli kvitt mageondet så fort som mulig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Hei zipzapzup Dersom du tenker at diare kan være en slankemetode tar du feil. Du kan gå ned i vekt av å ha diare, men det er ingen smart metode fordi mesteparten av vekttapet du oppnår er et resultat av at du mister væske. I tillegg taper du salter, noe som kan gi alvorlige konsekvenser for helsen din. Det er ulike årsaker til diare. Ved f.eks laktoseintoleranse vil man ikke ta opp melkesukker. Andre næringsstoffer blir likevel utnyttet. Tarmen er lang og effektiv til å utnytte maten vi spiser selv om at den i ekstreme tilfeller med alvorlig diare ikke klarer det. Ved f.eks alvorlig magetarminfeksjon/sykdom kan man tape vekt og bli underernært dersom man ikke får behandlingen som er nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.