Gå til innhold

er det mye rart på det private psykologmarkedet?

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig klient?

Jeg sitter og lurer på om det er jeg som er uvanlig kresen.

Da jeg først startet jakten på en privatpraktiserende psykolog så har jeg dumpet borti mye merkelig. Han første ga ingen presentasjon av seg selv, var veldig lite personlig. Han spurte meg spørsmål, men det var som om han var fra Norsk Gallup, og stilte rutinemessige spørsmål. Det virket som om han kjedet vettet av seg, og bare tenkte på hva han skulle ha til middag.han ble også ganske irritert da jeg selv spurte spørsmål ang hans utdanningsbakgrunn. I tillegg skulle han 200 kroner for hver time selv om jeg hadde frikort. Jeg kuttet ut han etter fem ganger.

Han andre var det også mye rart med. Han tok plutselig ikke telefonen på fire uker, til tross for flere beskjeder på svareren. Han hadde en pasientklage på seg. Han var opptatt av fysiske tester, uten å forklare meg hva det var, og ble irritert da jeg sa at jeg gjerne ville høre mere om testene før jeg lot han "prikke" på kroppen min. Da jeg fortalte om ting jeg var flaut over, mine innerste følelser, så fikk jeg høre at jeg var fordomsfull, krevende og muligens rasistisk. Det ga ikke så mye grobunn for en god relasjon mellom klient og terapeut. Mistenker at han kanskje har noen personlige problemer han sliter med.

Det jeg lurer på er om dette er enestående?. Er det mange rare mennesker på det private markedet? Har jeg vært for kresen?

Fortsetter under...

Det er mange rare dyr i Arken, både i det offentlige og private.

Det finnes leger og behandlere av ymse slag både i psykiatrien og somatikken jeg ikke vil sendt min verste fiende til.

Det finnes også særdeles dyktige folk med flotte menneskelige egenskaper.

Høres ut som du har vært uheldig.

mvh

Gjest miss_svart

Var det du som skrev om at du ikke fikk tak i psykologen etter at du hadde avbestilt en time? Da er jeg spent på å høre hva som skjedde:) Unnskyldningen var..?

For å svare på spørmålet ditt, så må jeg si at jeg ikke kjenner meg igjen, og tror du må ha vært uheldig.. Men: Ikke gi opp, prøv igjen!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...