Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest reopptakshemmer

Hjernen får ikke tilført serotonin via SSRI.

Det skjer heller ingen endring i "produksjonen" av serotonin i hjernen som følge av SSRI-bruk.

Man får ikke tilført serotonin, den påvirker ikke produksjonen. Nå vet vedkommende to ting et SSRI ikke gjør.

Hvorfor ikke legge til et par setninger om hva reopptakshemmer egentlig er? Kortversjonen om hva SSRI(selektive serotonin reopptakshemmer) egentlig står for? Da får vedkommende vite hva et SSRI faktisk gjør:o)

Man får ikke tilført serotonin, den påvirker ikke produksjonen. Nå vet vedkommende to ting et SSRI ikke gjør.

Hvorfor ikke legge til et par setninger om hva reopptakshemmer egentlig er? Kortversjonen om hva SSRI(selektive serotonin reopptakshemmer) egentlig står for? Da får vedkommende vite hva et SSRI faktisk gjør:o)

Jeg svaret vil jeg kalle noe tynt ja!

De lærde strides! dette er hva min RL psykiatiker fortalte meg igår... selvsagt i forenklet prosess! Ville bare høre hva NHD hadde å si om det.

For det gav meg et håp, siden jeg har fallt så ned i gjørma under seponering.

Han sa at dette ville rette seg, og grunnen han gav var som nevnt ovenfor. Kroppen måtte få tid. Gav jeg ikke kroppen denne tiden til å la det ordne seg, og økte på igjen, ville jeg sannsynlig aldri komme av sa han. Det var mange som ikke tok sjansen på å falle så dypt. Og jeg må innrømme at jeg har hatt tanker som før var helt fremmede for meg. Og det er skummelt mht til unge som opplever dette.

Vedkommende er en mye brukt psykiater fra et veldig kjent sykehus. Men driver med privatpraksis ved siden av.

Men han har altså feil da! --

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg svaret vil jeg kalle noe tynt ja!

De lærde strides! dette er hva min RL psykiatiker fortalte meg igår... selvsagt i forenklet prosess! Ville bare høre hva NHD hadde å si om det.

For det gav meg et håp, siden jeg har fallt så ned i gjørma under seponering.

Han sa at dette ville rette seg, og grunnen han gav var som nevnt ovenfor. Kroppen måtte få tid. Gav jeg ikke kroppen denne tiden til å la det ordne seg, og økte på igjen, ville jeg sannsynlig aldri komme av sa han. Det var mange som ikke tok sjansen på å falle så dypt. Og jeg må innrømme at jeg har hatt tanker som før var helt fremmede for meg. Og det er skummelt mht til unge som opplever dette.

Vedkommende er en mye brukt psykiater fra et veldig kjent sykehus. Men driver med privatpraksis ved siden av.

Men han har altså feil da! --

Noen tema krever betydelig kjennskap til anatomi, fysiologi og biokjemi for å forstå.

Svar på slike faller utenfor det jeg har mulighet til å svare på her.

Jeg foreslår et søk på internett evt kjøp av lærebøker.

Siden leger er noe tregere til å lære enn andre, bruker vi flere år på å lære oss en del slike ting.

Annonse

Noen tema krever betydelig kjennskap til anatomi, fysiologi og biokjemi for å forstå.

Svar på slike faller utenfor det jeg har mulighet til å svare på her.

Jeg foreslår et søk på internett evt kjøp av lærebøker.

Siden leger er noe tregere til å lære enn andre, bruker vi flere år på å lære oss en del slike ting.

o:))

Jeg er en annen

Det skjer heller ingen endring i "produksjonen" av serotonin i hjernen som følge av SSRI-bruk.

"Det skjer heller ingen endring i "produksjonen" av serotonin i hjernen som følge av SSRI-bruk."

Den etablerte teorien, underbygd av data såvidt jeg vet, er vel at nevronene vil produsere mer serotonin fordi SSRI hemmer reopptaket fra synapsene.

Mener du å si at denne teorien er forlatt?

Da kan jeg vel bare gi opp da, hvis kroppen ikke ordner opp selv seg... da har ssri ødelagt meg! Har aldri vært så frynsete nervene.

Da kan jeg vel bare gi opp da, hvis kroppen ikke ordner opp selv seg... da har ssri ødelagt meg! Har aldri vært så frynsete nervene.

Hva i all verden skal en gjøre da..begynne på noe nytt som en ikke tåler...Nytt ssri...

Fikk et håp av den psykiatikeren sa til meg igår, men han sa det vel bare for ikke å ta motet fra meg. kanskje...

Beklager men jeg er megafrustrert. Lengre nede i gjørma enn jeg noen gang har vært. Min magefølelse sier at det skyldes medisin-omstilling, og det sa han nesten med en gang han så hvordan jeg var fatt. Tårene sto i øyene på meg under hele besøket, og slik har han aldri sett meg før. Men han hadde sett mange andre sa han. Som reagerer sterkt på seponering.

Han er altså så ærlig at han ikke bare opphøyer ssri til noe vidundermedisin. Det er det for mange, men for nesten like mange er det tragisk, hva en må igjennom på disse.

En overlever... men det burde ikke være så tøfft. Og det bør opplyses om.

Nå må det finnes opp noe annet enn ssri... nå har de holdt på med det ene preparatet etter det andre, og nesten helt likt.

Det er ikke alle som har problemer med serotinin. Det er andre signalstoffer som og kan være i ubalanse. Forskes dette nok på?

Gjest wiggum

Les mer om "Virkemåten til serotonin-reopptakshemmere (SSRI)" her: http://tinyurl.com/zze5l

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...