Gjest Asse Skrevet 20. mars 2001 Del Skrevet 20. mars 2001 Har i den senere tid fått problem med høyre skulder. Ved spesielle bevegelser kommer det et lite "knepp" og det virker som om armen smetter på plass. Spesielt skjer dette når jeg holder armen foran meg og løfter den oppover eller når jeg flytter armen fra tastaturet og bort til musen. Har foreløpig ikke smerter, men det irriterer mye. Spiller tennis 2-3 ganger pr. uke + at jeg svømmer 1-2 ganger pr, uke. Arbeidsdagen tilbringer jeg mye for dataskjermen (jobber med layout og design). Har tidligere vært/er litt plaget med tennisalbu og handledd. Bruker støtte og fungerer da rimelig greit. Jeg er 49 år og har trent regelmessig, dog ikke med samme mengde på vinteren som nå. Har du noen ide om hva det kan være og hva jeg må gjøre for bli kvitt dette, eller bør jeg ta kontakt med min faste lege og få time i røntgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Kjære Asse. Det du beskriver som "knepp" kan være det vi kaller en instabil skulder; dvs. at skulderen ikke beveger seg helt normalt i leddskålen.(den er litt "lealaus") En slik skulder vil etterhevrt kunne gi smerter. Men det er mulig gjennom riktig trening å bli veldig mye bedre. Så kontakt en lege og få han/henne til å sjekke skulderen din med henblikk på mulig instabilitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.