Gå til innhold

juvenil reumatoid artitt

skovlund

Anbefalte innlegg

hei jeg er ei jente på 27 år, som inntil for 4 år siden trente 5 - 6 dager i uken. jeg fikk overnevnt diagnose og fikk beskjed om og legge fotballsko, og skøyter på hylla. Nå trener jeg litt, men kroppen orker ikke så mye som før. har dere noen tips om trening, føler meg nesten alltid trøtt og slapp. Legen min vil ikke at jeg skal trene. Men jeg får pannik hvis jeg ikke trener.hva skal jeg gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

skovlund.

Trene som du gjorde tidligere går nok ikke overens med sykdommen din.

Dog burde noe fysisk aktivitet som ikke er for intens eller langvarig både være bra for fysisk og psykisk helse. Snakk konkret med legen din om svømming i varmt basseng, turer i skog og mark og kanskje lett innendørstrening når klimaet er lite vennlig for deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...