Gå til innhold

Utskriving av ADHD medisiner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sliteninøtta

En psykiater kan skrive ut slike medikamenter,så sant diagnosen er der,da blir det godkjent av trygde-etaten.

Men man må ha diagnosen ADHD på papiret for å få slike medikamenter.

Masse lykke til....=)

Da var det som jeg fryktet.

Helse-Norge skal i hvertfall ikke ha noen kreditt for at jeg fortsatt er ved mine fulle fire og en halv...

Men takk skal du ha!

Annonse

Gjest lange ventetider

Du sier du står i lang kø. Jeg vet ikke om dette er mulig, men jeg antar enhver psykiater kan sette denne diagnosen. Kanskje du skulle bite i det sure eplet, betale for utredning hos en som er utenfor det statlige helsevesenet. Det er ofte dyrt å være syk også. Du kunne sjekke om det er mulig å få diagnose med en hvilken som helst psykiater, eller om en må ghennom et bestemt system.

Gjest ritalin bruker

Fastlege kan skrive ut Ritalin etter søknad til fylkeslegen.

Men som tidligere nevnt her må du da ha diagnosen på papiret.

For meg tok det svært lang tid fordi jeg gikk gjennom det "gamle" godkjenningssystemet via Ullevål universitetssykehus.

Det tok ett år fra utredning til jeg fikk prøve ritalin.

I dag får man stilt diagnose på et DPS eller hos psykiater direkte uten å måtte gå via kontrollkommisjonen.

Men hvor lang ventetiden er aner jeg ikke.

Gjest Sliteninøtta

Du sier du står i lang kø. Jeg vet ikke om dette er mulig, men jeg antar enhver psykiater kan sette denne diagnosen. Kanskje du skulle bite i det sure eplet, betale for utredning hos en som er utenfor det statlige helsevesenet. Det er ofte dyrt å være syk også. Du kunne sjekke om det er mulig å få diagnose med en hvilken som helst psykiater, eller om en må ghennom et bestemt system.

Er klar for å bruke en årslønn om det skulle være nødvendig. Kan Volvat være til hjelp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...