Gå til innhold

Skambelagt, vanskelig spørsmål..

Anbefalte innlegg

Gjest hva feiler d meg

Ofte når traume minner trenger seg på får jeg en desperat trang til å gjøre noe for å få tankene vekk og komme til meg selv igjen...(blir litt "lam" når dette skjer..) vel,det jeg tyr til er onanering.. Nesten litt tvang over det, men det er en måte å tvinge tankene bort på, og kjenne/føle noe. Kunne sikkert like gjerne vært kutting,bortsett fra at det jeg gjør ikke handler om straff eller å ville seg vondt..

Er dette uvanlig?? Tør jo ikke fortelle det til psykologen.. Men hvis det er vanlig så kunne jeg kanskje gjort det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226030-skambelagt-vanskelig-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det funker for deg,er det vel bra,prøv å ikke tenk på hva som er normalt eller ikke,men hva som hjelper deg.

Det er jo det som teller,ikke hva andre tenker og tror,det er ditt liv....=)

Og hvis du føler for det:si det til psykologen,hvis ikke:ikke si det.

Men psykologen min sa jeg måtte prøve å få tankene,på andre ting når jeg hadde tankekaos...osv.

Eller hvis man har det fryktelig vondt inni seg,da skal det jo hjelpe å få fokuset bort på noe annet.

Jeg prøver...hører musikk,eller vasker f.eks.

Du har funnet din måte,det er bra og ingenting å skamme seg over,det er jo tross alt en normal ting,egentlig....=)

Gjest minnla

jeg leste faktisk på klara-klok eller noe sånt, en ungdom som hadde skrevet inn og spurt hva hun skulle gjøre for ikke å kutte seg. Og hun fikk rådet om å f.eks onanere... Ble sagt helt rett og naturlig fram. Så tenker det er helt greit og sunt at du gjør dette.

Anbefalt liksom..

Gjest minnla

jeg leste faktisk på klara-klok eller noe sånt, en ungdom som hadde skrevet inn og spurt hva hun skulle gjøre for ikke å kutte seg. Og hun fikk rådet om å f.eks onanere... Ble sagt helt rett og naturlig fram. Så tenker det er helt greit og sunt at du gjør dette.

Anbefalt liksom..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...