8Wonders Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg sliter ikke bare veldig psykisk, men også økonomisk. Det koster å være syk. Man har mer utgifter som syk enn som arbeidende syns jeg. På toppen av det hele fikk jeg idag et brev fra den gamle arbeidsgiveren min med et krav på at jeg skylder de 30 tusen som de har betalt ut for mye til meg i lønn. Jeg fikk sparken derfra for 3 måneder siden. Grunnen var at jeg nesten aldri var på jobb pga sykdom og jeg hadde ikke fast ansettelse. Kan de kreve at jeg betaler tilbake de pengene, det er jo de som har driti seg ut? Må jeg det, er det over og ut med det lille som heter økonomi her... Jeg har fått nok nå, fins det et sted for meg? Jeg har sett det jeg trenger, nå er jeg lei og som en engel i himmelen tar du meg med opp til deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronika27 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Har du arbeidet der 4 uker eller mer har du rett på sykepenger fra trygdekontoret selv om du ikke er ansatt der mer. Kravet er at du må levere sykemelding til trygdekontoret. Sykemeldingen må være sammenhengende, dvs uten dager der du ikke er sykemeldt. Ring trygdekontoret å hør hva du har krav på. De 30 tusen vet vi for lite om til å svare på. Var du vikar? Fra dato til dato? De skal lønne deg de første 3 ukene når du er ansatt. Etter det bet trygdekontoret sykepenger. Var du borte fra jobb uten sykemeld? Er redd du må betale de tilbake dersom vikariatet ditt var gått ut. Men kan som sagt være du har krav på sykepenger fra trygdekontoret. Da får du gjerne tilbake betalt for de 3 mnd. Lykke til. Penger er heller ikke alt. Et nødvendig onde!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/#findComment-1699918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Wonders Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Har du arbeidet der 4 uker eller mer har du rett på sykepenger fra trygdekontoret selv om du ikke er ansatt der mer. Kravet er at du må levere sykemelding til trygdekontoret. Sykemeldingen må være sammenhengende, dvs uten dager der du ikke er sykemeldt. Ring trygdekontoret å hør hva du har krav på. De 30 tusen vet vi for lite om til å svare på. Var du vikar? Fra dato til dato? De skal lønne deg de første 3 ukene når du er ansatt. Etter det bet trygdekontoret sykepenger. Var du borte fra jobb uten sykemeld? Er redd du må betale de tilbake dersom vikariatet ditt var gått ut. Men kan som sagt være du har krav på sykepenger fra trygdekontoret. Da får du gjerne tilbake betalt for de 3 mnd. Lykke til. Penger er heller ikke alt. Et nødvendig onde!! Jeg mottok disse pengene mens jeg var sykemeldt og fikk sykepenger fra trygdekontoret. Med andre ord hadde jeg dobbel lønn den perioden egentlig.Nå går jeg på rehabiliteringspenger, og jeg har ikke mye til overs når leilighet, strøm, mobil og mat er betalt. Hvis de kan kreve de pengene tilbake vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har allerede et lån i banken på noe gammel moro som skulle vært betalt ned for lenge siden men som jeg bare betaler rentene på siden jeg har så lite å rutte med. Og den tidligere arbeidsgiveren truer med inkasso om ikke pengene blir betalt inn snarest. Har mer enn nok med å komme meg gjennom dagene uten et sånt problem hengende over meg og kan ikke skjønne at de kan komme med et sånt krav 3 måneder etter at jeg fikk sparken derfra. Har egentlig lyst til å ta en telefon til sjefen der og be han putte det kravet et visst sted. Herregud det er jo et selskap med flere tusen ansatte hva er vel 30 tusen for dem? Pengene er borte uansett, jeg vet ikke hva jeg har brukt dem på. Mister kontrollen over det meste i perioder pga min psykdom og de har vel forsvunnet da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/#findComment-1699997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg mottok disse pengene mens jeg var sykemeldt og fikk sykepenger fra trygdekontoret. Med andre ord hadde jeg dobbel lønn den perioden egentlig.Nå går jeg på rehabiliteringspenger, og jeg har ikke mye til overs når leilighet, strøm, mobil og mat er betalt. Hvis de kan kreve de pengene tilbake vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har allerede et lån i banken på noe gammel moro som skulle vært betalt ned for lenge siden men som jeg bare betaler rentene på siden jeg har så lite å rutte med. Og den tidligere arbeidsgiveren truer med inkasso om ikke pengene blir betalt inn snarest. Har mer enn nok med å komme meg gjennom dagene uten et sånt problem hengende over meg og kan ikke skjønne at de kan komme med et sånt krav 3 måneder etter at jeg fikk sparken derfra. Har egentlig lyst til å ta en telefon til sjefen der og be han putte det kravet et visst sted. Herregud det er jo et selskap med flere tusen ansatte hva er vel 30 tusen for dem? Pengene er borte uansett, jeg vet ikke hva jeg har brukt dem på. Mister kontrollen over det meste i perioder pga min psykdom og de har vel forsvunnet da... Hvis du har fått dobbelt opp, både fra trygdekontoret og arbeidsgiver, er jeg stygt redd for at du må betale pengene tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/#findComment-1700070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
8Wonders Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Hvis du har fått dobbelt opp, både fra trygdekontoret og arbeidsgiver, er jeg stygt redd for at du må betale pengene tilbake. Selv om jeg fikk kravet 3 måneder etter jeg fikk sparken??? Synes det er litt i grenseland egentlig men må jeg det så får jeg prøve å finne en løsning på det da... Noen som vet om en billig/gratis advokat hvis jeg får noen problemer med dette??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/#findComment-1700098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Selv om jeg fikk kravet 3 måneder etter jeg fikk sparken??? Synes det er litt i grenseland egentlig men må jeg det så får jeg prøve å finne en løsning på det da... Noen som vet om en billig/gratis advokat hvis jeg får noen problemer med dette??? Ja, jeg tror slike ting ikke blir foreldet på tre mnd. Ta en tur på fri rettshjelp og snakk med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/#findComment-1700115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronika27 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg mottok disse pengene mens jeg var sykemeldt og fikk sykepenger fra trygdekontoret. Med andre ord hadde jeg dobbel lønn den perioden egentlig.Nå går jeg på rehabiliteringspenger, og jeg har ikke mye til overs når leilighet, strøm, mobil og mat er betalt. Hvis de kan kreve de pengene tilbake vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har allerede et lån i banken på noe gammel moro som skulle vært betalt ned for lenge siden men som jeg bare betaler rentene på siden jeg har så lite å rutte med. Og den tidligere arbeidsgiveren truer med inkasso om ikke pengene blir betalt inn snarest. Har mer enn nok med å komme meg gjennom dagene uten et sånt problem hengende over meg og kan ikke skjønne at de kan komme med et sånt krav 3 måneder etter at jeg fikk sparken derfra. Har egentlig lyst til å ta en telefon til sjefen der og be han putte det kravet et visst sted. Herregud det er jo et selskap med flere tusen ansatte hva er vel 30 tusen for dem? Pengene er borte uansett, jeg vet ikke hva jeg har brukt dem på. Mister kontrollen over det meste i perioder pga min psykdom og de har vel forsvunnet da... Off. Sjønner. Forstår at du har nok med deg selv. Er ikke alltid lett å være til. Blir det sendt til inkasso kan de jo ikke trekke mer enn at du har til å leve. Men da renter det seg fort og blir straks mye mer. Jeg kan vel ikke si mer enn at jeg håper alt ordner seg for deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226062-motgang/#findComment-1700133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.