Gå til innhold

Merkelig???????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gulspurven

Felleskatalogen.no viser bl.a.følgende mulige bivirkninger av Xanor:

"Psykiske og paradoksale reaksjoner som uro, agitasjon, irritabiliet, aggresjon, delusjon, raserianfall, mareritt om natten, hallusinasjoner, psykoser, upassende oppførsel og andre adferdsforandringer er mer sannsynlig hos eldre pasienter."

Selv har jeg benyttet Sobril og Vival, og mener at det er meget sannsynlig at jeg hadde en paradoksal (altså motsatt) reaksjon av disse. Altså at jeg ble motorisk urolig/aktiv, mens hensikten var det motsatte. Jeg ble derfor roligere mens jeg selv etterhvert gradvis seponerte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226067-merkelig/#findComment-1699839
Del på andre sider

Gjest gulspurven

Felleskatalogen.no viser bl.a.følgende mulige bivirkninger av Xanor:

"Psykiske og paradoksale reaksjoner som uro, agitasjon, irritabiliet, aggresjon, delusjon, raserianfall, mareritt om natten, hallusinasjoner, psykoser, upassende oppførsel og andre adferdsforandringer er mer sannsynlig hos eldre pasienter."

Selv har jeg benyttet Sobril og Vival, og mener at det er meget sannsynlig at jeg hadde en paradoksal (altså motsatt) reaksjon av disse. Altså at jeg ble motorisk urolig/aktiv, mens hensikten var det motsatte. Jeg ble derfor roligere mens jeg selv etterhvert gradvis seponerte.

Sorry, de bivirkningene jeg kopierte inn var mer typiske for eldre pasienter.

For oss vanlige er bl.a. følgende notert som bivirkninger:

" (Mindre hyppige): Psykiske: Insomnia, endret stemningsleie, nervøsitet, angst. (Sjeldne

Det er jo grovt sett mye av det samme som i forrige innlegg.

Og rent spesifikt så står også angst oppført som en mindre hyppig bivirkning. Dette er jo vel egentlig dette du spør om, og dette bidrar til å sannsynliggjøre det du antyder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226067-merkelig/#findComment-1699844
Del på andre sider

Sorry, de bivirkningene jeg kopierte inn var mer typiske for eldre pasienter.

For oss vanlige er bl.a. følgende notert som bivirkninger:

" (Mindre hyppige): Psykiske: Insomnia, endret stemningsleie, nervøsitet, angst. (Sjeldne

Det er jo grovt sett mye av det samme som i forrige innlegg.

Og rent spesifikt så står også angst oppført som en mindre hyppig bivirkning. Dette er jo vel egentlig dette du spør om, og dette bidrar til å sannsynliggjøre det du antyder.

Hei.

Takk for svar.

Må visst begynne og bli mer bevisst på hva jeg putter i meg

men da jeg begynte på medisinen

var jeg så dårlig at ville vel tatt i mot hva som helst bare det

ville hjulpet.

Skal ikke ha dette flere ganger,

fy flate for en nedtrapping.

Noen har sikkert god hjelp av Xanor men det er tydeligvis ikke rett for meg.

Håper du har en bra dag.

hilsen mbo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226067-merkelig/#findComment-1699892
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...