Gjest gulspurven Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 betydningløs overskrift. kanskje er det på tide å fly herfra bare tiden vil vise jeg har fått mange nyttige ting herfra men alt har sin ende hva jeg skal gjøre vet jeg ikke så det er jo ikke umulig at jeg vender tilbake hit kanskje snart kanskje sent bare tiden vil vise kanskje må jeg finne et annet sted først kanskje ikke bare tiden vil vise ulven kanskje blir jeg ulven igjen som skal gå å luske litt rundt for meg selv igjen på leit etter flokken min kanskje ikke eller kanskje reven rødreven nei, den finnes gode ulver også lilleulv ja ja, det er nok lilleulv jeg blir nå lille snille ulven som går rundt og søker etter sine slik er det det har vært fint å se ting litt fra der oppe fra gulspurvens perspektiv men skal jeg kalle meg lilleulv eller ulven det vil bare tiden vise ulven høres litt skummelt ut for andre ensom ulv høres litt for ille ut jeg er ikke så ensom på alle mulig måter på mange måter men ikke på alle måter det blir en tur ut blant sjakalene, hyenene nei, det blir ikke det der har jeg nok vært ferdig får jeg håpe på blant jervene og mårene nei, jeg skal ikke ut der i den ville naturen heller men ulven har også fått et feil rykte på seg for den er faktisk ganske snill det er bare når det blir plaget at den angriper når den blir innesperret ulven mangler ikke mat i våre dager den finner det den trenger rundt forbi en lemen er for lite en hjort er for kongelig en elg er for langmodig en vaskebjørn er for depressiv en bjørn er for satt kanskje finner jeg intet annet enn den lille guttungen som stavrer av sted med ski på beina eller kanskje vandringsmannen men det blir for høyttravende men det er for tidlig å bli guttungen som stavrer av sted det blir i neste omgang og rådyret er for redd oppholdet her har fått meg videre fra den tilstanden en løve ja da begynner det å nærme seg men ikke for slapp en hunnløve en tiger er for rask afrika ja en elefant et neshorn en antilope for spinkel og redd en ulv eller en guttunge som stavrer av sted eller en løve en ny fase er på gang en sebra, for gjennomsiktig kanskje må jeg tillate meg å være en ulv en periode igjen ikke en ulende ulv men en vandrende ulv på leting på ferd ikke etter andre men etter seg selv hvem har jeg blitt hvor har jeg vært er det virkelig tilfelle det som har skjedd det er for utrolig til å være sant faktisk at det er derfor jeg sitter her og skriver men jeg vet jo at det er derfor jeg må bare erkjenne det en ulv som vandrer rundt i håp om at erkjennelsen skal flyte opp fra underbevisstheten ja for det er derfra den kommer den kan ikke komme annet steds fra gulspurven synger til sju letter fra ulvens rygg vifter med vingene har øynekontakt i det de forlater hverandre den glir sakte ut av synsfeltet som en prikk og så er den borte så er jeg igjen små tenkende steg korte gravende steg innover ikke fremover lengre jeg må innover ikke framover jeg må innover før jeg kan møte guttungen som stavrer av sted jeg vet hvor han går jeg vet hvor han ser han vet hvor jeg går han vet hva jeg tenker på de måtte hjelpe hverandre nei ulven måtte hjelpe ham bare ham på ryggen i alle de årene men det har gått på et vis nå gjelder det bare å våkne opp fra tåken fra sløret av fortiden forstå at fortiden skaper nåtiden det er ganske enkelt slik er det jeg må bare erkjenne men det er ikke noe man gjør selv erkjennelsen er noe som kommer ned over en i stillheten mens man vandrer bortover myrene bort fra dem langs skogkanten over åskammen ser røyken fra en hytte går utenom den de har ikke noe å tilføre for det kommer fra innsiden av meg selv det må bare få løfte seg opp det var umulig å forutsi at det var slik det skulle skje det kommer fra dypet langt der nede det er stillheten som arbeider for meg videre dere skal være stille og Herren skal stride for dere striden er ikke over men det er ikke en vanlig strid for det har vært en strid mot noen som trodde de var på lag javel, jeg må la det fare jeg må la det som skjedde få erkjenne dagens situasjon at den er et resultat av fortiden slik er det jo med alt annet så ja selvsagt må det være slik nå også alt som skjedde for mer enn tolv år siden synes ikke fjernt det heller, men det synes som om ja tolv år siden femten år siden og slik men det som skjedde de siste tolv år det synes som om det var igår ulven slipper opp det må komme til ham han må bare ta seg tid la tiden komme la tiden ta det den trenger så vil erkjennelsen komme når den kommer så er det bare å fortelle for erkjennelsen er det nærmest sannheten man kommer erkjennelsen er nærmere enn forståelsen og også enigheten faktisk nærmer sannheten det virkelige et tre der og da kanskje flere han hadde vært så mye inni seg alt utenfor var lagt merke til ja men ikke slik som før ikke fargene ikke antallet joda men ikke opplevd han hadde tenkt tenkt tenkt ikke følt men følt tiden gikk et nytt tre og et langt der fremme slakt oppover solen gikk ned bakover der et sted han brydde seg ikke om snu seg for å se ikke idag kanskje imorgen han tenkte fortsatt ulven kanksje enda en natt kunne flytte fokus ikke ut ikke frem men inn faktisk for å dra opp ting fra dypt der nede ikke for tingenes egen skyld men for nåtidens skyld for å erkjenne at det som skjedde faktisk holdt ham nede fortsatt der han gikk sakte oppover åskammen mosedekkede slake steinflater lyng uten farge annet en mørkt men en og annen grønnskjær det åpnet seg utover oppover guttungen så at det glimret langt i det fjerne fortsatt han satt seg ned for å hvile på steinen men de visste ikke hvor de var iforhold til hverandre det gjorde ikke så veldig mye for de var trygge begge to der de gikk lot tingene få flyte opp ikke som faktisk ting nødvendigvis de fikk komme som de ville overraskelsen over erkjennelsen den fikk blir som den ville det var ikke noe å tenke på engang men tenk å kunne være våken hvordan ville det bli tolv år siden sist der ting var klart åpent ikke uten problemer selvsagt ingen har det slik men åpent klart bare opp til seg selv på en måte åpent våken hvordan er det? hvordan er det å ha det slik? vel, det er ikke noe å spekulere i for det ville komme man vil kjenne det igjen når det kommer der det vil kanskje sprekke opp litt litt her og litt der man vil merke det ja jeg vil det ja det har allerede startet på en måte men bare i det små og bare en gang en blomst har vokst opp har den overvintret blant alle de livløse lemenene blant multer som visnet på rot mens snøen falt det spiller ingen rolle det var tilbake det var inn jeg skulle ikke tilbake for inn er nåtidens bilde av fortiden det er der nøkkelen ligger ulven trengte ikke tenke mer alt denne hadde tenkt hadde vært nyttig og kanskje nødvendig men nå var grunnlaget lagt det var bare å slippe det ut og sliptes det ikke ut vel så fikk han bare vandre litt lengre en dag lengre det spiller ingen rolle langs et vann en furu reiser i endel mens steinete fjell bølger langs kanten blanke, slipte flater som har erkjent som gammel mose som har levd videre som har gitt grobunn men det er neste steg det skal guttungen stavre seg over det er fremtid det er ikke nåtid stillhet en vindkast bølger stille en fugl kvitrer uten at det trenger inn det er pent likevel midt mellom alt midt mellom innsiden og utsiden på vei innover samtidig som på vei utover kvintessensen den uslipte ikke den vakre men den grove, nesten steinrufsete i overflaten man skal gå gjennom mangt det må bare slippes ut på veien bortover der joda, jeg vil kikke meg rundt hit og dit men fokus skal være på erkjennelsen legge til rette for den og få den opp slik at den ikke kommer altfor sent det begynner å bli kveld på flere enn en måte men samtidig har livet langt igjen mange, mange tiår men likevel en mygg en maurtue ulven går videre legger seg ned under treet ser tilbake utover vannet det vender han går rundt det vannet ikke idag, ikke ikveld neste dag kanskje blir det i detaljer kanskje ikke for det er innover ikke bakover men de henger sammen de to som magnestiske felter fra to punkter speilbilder ulven løftet hodet litt gikk videre snart ville bakken gå nedover faktisk før det ville flate ut men han ville gå slakt oppover nedover slik ville det flate ut slik ville det langt der nede bli trukket opp presset opp men ingen av de delene likevel dradd ut som til siden ulven vandret videre hørte gulspurven kvitre langt der bak seks ganger fem ganger han ville komme tilbake dit også alle stedene ulvene vandrer overalt målrettet samtidig som uten retning mot erkjennelsen som kommer innenfra bakfra men delvis også utenfra men den blir trukket fremfra og fra de andre sidene som et samspill som et nett som blir trukket ut så vokser noe frem der inne ulven fortsatte hadde ikke mer å gi nå men samtidig mer også denne kvelden på en hvitblå himmel en fjær blåste i luften månen viste seg gulhvit, ny ulven fjæren blåste videre den hvite hvit hvitt klart kjølig og mildt blåhvitt gulhvit fjæren ulven hvitt hvit en svak vind sterkere gulhvit et skjær av rødt helt svakt ulven i skinnet det gulhvite på sterkere hvitblå bakgrunn tenkende blåsende myk, lett en fjær hvitt hvit 0 Siter
Gjest vandreulven Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Jeg beklager at ikke alle linjeskiftene i det jeg her skrev, ble tatt med da jeg trykket det her. Hvis noen orket å lese det i det hele tatt da. Uansett, jeg får vandre videre. Skal hilse så mye fra gulspurven, og takk dere alle for alt dere skrev til, og alt dere leste av, ham. Tusen takk! 0 Siter
Gjest Moderator Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Jeg beklager at ikke alle linjeskiftene i det jeg her skrev, ble tatt med da jeg trykket det her. Hvis noen orket å lese det i det hele tatt da. Uansett, jeg får vandre videre. Skal hilse så mye fra gulspurven, og takk dere alle for alt dere skrev til, og alt dere leste av, ham. Tusen takk! Vennligst ikke benytt mer enn ett nick i hver tråd. 0 Siter
Gjest snøfjon Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Jeg beklager at ikke alle linjeskiftene i det jeg her skrev, ble tatt med da jeg trykket det her. Hvis noen orket å lese det i det hele tatt da. Uansett, jeg får vandre videre. Skal hilse så mye fra gulspurven, og takk dere alle for alt dere skrev til, og alt dere leste av, ham. Tusen takk! Lykke til videre på ferden!=) 0 Siter
Gjest vandreulven Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Vennligst ikke benytt mer enn ett nick i hver tråd. Det var ikke noe forsøk på å skjule meg. Det jeg skrev var nettopp en overgang fra gulspurven til vandreulven. Det var det som var hele trådens tema. Det er slik at kallenavnet mitt reflekterer min tilstand på en måte. Jeg bytter ikke i tide og utide. Jeg holder kallenavnene mine en periode, så bytter jeg. Men du leste sikkert ikke hele tråden, det kunne jeg ikke forvente heller, for den var ganske så lang. Jeg har markert slike bytter av kallenavn to ganger tidligere også, men da kanskje tidligere i tråden. Vel, så slår det meg her og nå at dere har hatt mulige problemer med oppkonstruerte dialoger her for ikke veldig lenge siden. Da forstår jeg mer hvorfor du sier dette. Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal prøve å gjøre bytte av kallenavn mellom to tråder neste gang, og ikke i den samme. Takk. 0 Siter
Gjest vandreulven Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Lykke til videre på ferden!=) Takk! 0 Siter
Gjest spørreren Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Det var ikke noe forsøk på å skjule meg. Det jeg skrev var nettopp en overgang fra gulspurven til vandreulven. Det var det som var hele trådens tema. Det er slik at kallenavnet mitt reflekterer min tilstand på en måte. Jeg bytter ikke i tide og utide. Jeg holder kallenavnene mine en periode, så bytter jeg. Men du leste sikkert ikke hele tråden, det kunne jeg ikke forvente heller, for den var ganske så lang. Jeg har markert slike bytter av kallenavn to ganger tidligere også, men da kanskje tidligere i tråden. Vel, så slår det meg her og nå at dere har hatt mulige problemer med oppkonstruerte dialoger her for ikke veldig lenge siden. Da forstår jeg mer hvorfor du sier dette. Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal prøve å gjøre bytte av kallenavn mellom to tråder neste gang, og ikke i den samme. Takk. Jordnær -> gulrota -> gulspurven -> vandreulven i løpet av noen måneder. Kan du ikke heller ta litiumen din? 0 Siter
Gjest vandreulven Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jordnær -> gulrota -> gulspurven -> vandreulven i løpet av noen måneder. Kan du ikke heller ta litiumen din? Det handler ikke om identitetsproblemer. Det handler om utvikling, på vei utover av en langvarig traumatisk tilstand. For øvrig har jeg aldri hatt lithium i mitt hus. Lykke til med spørsmålene dine. 0 Siter
Gjest grøss og gru... Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jordnær -> gulrota -> gulspurven -> vandreulven i løpet av noen måneder. Kan du ikke heller ta litiumen din? ENIG!!! Dette blir bare patetisk... 0 Siter
Gjest bry Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Det var ikke noe forsøk på å skjule meg. Det jeg skrev var nettopp en overgang fra gulspurven til vandreulven. Det var det som var hele trådens tema. Det er slik at kallenavnet mitt reflekterer min tilstand på en måte. Jeg bytter ikke i tide og utide. Jeg holder kallenavnene mine en periode, så bytter jeg. Men du leste sikkert ikke hele tråden, det kunne jeg ikke forvente heller, for den var ganske så lang. Jeg har markert slike bytter av kallenavn to ganger tidligere også, men da kanskje tidligere i tråden. Vel, så slår det meg her og nå at dere har hatt mulige problemer med oppkonstruerte dialoger her for ikke veldig lenge siden. Da forstår jeg mer hvorfor du sier dette. Takk for tilbakemeldingen. Jeg skal prøve å gjøre bytte av kallenavn mellom to tråder neste gang, og ikke i den samme. Takk. Bye bye til gulspurven,vandreulven var et fint navn,jeg liker ulver...=) Har tenkt å kvitte meg med bry snart også,he he,får se....=) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.