Gå til innhold

TRENING! hjelp meg er dere snill!

Gjest Nokia

Anbefalte innlegg

Gjest Nokia

Gutt 27, 181 cm, 82 kg. MÅ GJØRE NOE!! jeg har fått en deigaktig hengerumpe ( ikke noe fint ). Har alltid vært sånn men verre i det siste. Fått litt "heng" i "brystene", tidligere brystmuskler begynne rå sige og magen og sidene negynner å blir rundere i form av et hjul!! HVA GJØR JEG!! hvordan bør jeg trene og etter hvor lang tid kan jeg vente resultater??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aeroman

Du bør trene variert, med fokus på to ting: forbrenning og oppstramming, for å bruke rimelig folkelig tale. Antallet økter avhenger av hvor mye tid du har til disp., men har du som mange andre ikke all tid i verden, ville jeg ta sikte på to økter med det første, og to økter med styrke. Men dette er minimum dersom du ønsker resultater innen rimelig tid.

Når det gjelder forbrenning, kan dette være i form av løping (30-40 min), roing, sykling, aerobic, tauhopping, boxing (som også styrker + en mengde andre ting), squash, eller andre ting. Det skader ikke dersom du finner en aktivitet du synes er artig også, for slik trening MÅ ikke være kjedelig.

Styrketreningen er nødvendig dersom du ønsker å stramme opp. Det er viktig å begynne i det små, slik at du ikke går på for mye for tidlig. Tren hele kroppen, med varierte øvelser. For konkrete øvelser og fullstendig program anbefaler jeg å prate med en instruktør på et treningssenter. Dersom du ønsker å spare de pengene, anbefaler jeg trening med medisinball, push-ups, magetrening, pull-ups. Det meste kan trenes uten treningssenter til XXXX,- i året.

Du kommer imidlertid ikke så langt uten å passe på kostholdet i tillegg.

Klarer du å gjøre om kosthold, treningsvaner og holde en strukturert form på dette tar det ikke lang tid før du merker økt velvære og fornyet lyst og inspirasjon til å fortsette. Men gjør noe som er gøy, ikke bare tren for å trene, ellers blir du lei før resultatene virkelig setter inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aletjo

SVØM. Dette vil både stramme opp rompe og bryst samtidig som du forbrenner fett. M.a.o. genial trening. Dersom svømming ikke er din greie, vil jeg anbefale å melde deg på et aerobicsparti, gjerne step. Flere steder har egne partier for gutter, og dersom du er student har du dette tilbudet på universitetet. Fyll gjerne på med push- og situps på kvelden før du legger deg, evt. om morgenen når du står opp.

Uansett hva du gjør: Begynn forsiktig, og ikke slit deg ut i begynnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

begynn å tren styrke så vil dette komme seg. Når du har fått på plass litt muskler og styrke, kan du i tillegg slanke deg litt, og da er du tipp-topp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...