Gå til innhold

Lengter etter å gå amok

Anbefalte innlegg

Gjest dama på 27 år

Jeg går gjennom hverdagen, tar en uke om gangen. Gir 110 prosent på jobb, og er veldig opptatt av å være best, morsomst, blidest, flinkest o.s.v av alle. Får positive tilbakemeldinger, og blir enda mer besatt på å gjøre det enda bedre her i livet.

Nå føler jeg kravene står i en uendelig lang kø og ta aldri slutt. Er så sliten, og så snart jeg har noen timer fri sitter jeg bare å stirrer apatisk i lufta. Føler for å gå amokk og kjøre hele livet mitt i grøfta.

Jeg lengter ofte etter å bare

dø eller forsvinne fra livet, men så var det familien og vennene mine da...For tiden går jeg å grubler på om det er noe jeg kan gjøre for å få alle til å hate meg slik at de ikke vil savne meg om jeg forsvinner, men det er ikke enkelt det heller.

Nei, jeg vil ikke dø. Men jeg orker ikke leve mer heller. Hva gjør man da? Har en behandler som jeg snakker med regelmessig. Har fortalt at jeg er sliten og deprimert, og så blir jeg sendt ut med en sykemelding og resept på sovepiller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226330-lengter-etter-%C3%A5-g%C3%A5-amok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Jeg aner fint lite om mine forfedre, men jeg vet vi uti slekta hadde folk som etter krigen ble dømt for landssvik. Selv kjente jeg naturligvis ikke fyren da, men han var en hyggelig fyr de gangene jeg møtte ham. Det var ingen som brukte det mot ham heller.

Hadde vi gått lengre tilbake er jeg helt sikker på at vi hadde funnet noen heksebrennere også. Men det har jeg ikke sjekka ut.

Jeg gir for øvrig faen jeg også.

Bra at du har en behandler. Men du sliter jo med mer enn det å være sliten og deprimert. Det er alvorlig når du har tanker om å avslutte livet.

Du bør fortelle bahandleren din om det. Syns du det er vanskelig, så ta utskrift av innlegget ditt her og vis det til han/henne.

Høres ut som du stiller alt for store krav til deg selv. Det går fint an å leve et godt liv uten å være god/best til absolutt alt!

Annonse

Gjest dama på 27 år

Bra at du har en behandler. Men du sliter jo med mer enn det å være sliten og deprimert. Det er alvorlig når du har tanker om å avslutte livet.

Du bør fortelle bahandleren din om det. Syns du det er vanskelig, så ta utskrift av innlegget ditt her og vis det til han/henne.

Høres ut som du stiller alt for store krav til deg selv. Det går fint an å leve et godt liv uten å være god/best til absolutt alt!

Takknemlig for svar.

Føler en slik brennende lyst etter å drikke meg sanseløs hver kveld og skade meg, men som regel holder jeg ut den ene kvelden etter den andre med å være flink og snill. Men jeg vet ikke hvor langt jeg kan dra denne strikken. Jeg deltar i hverdagslivet, smiler og står på. Skal være super-women. Glad utenpå, men trist inni rett og slett.

Jeg ble jeg voldtatt en morgen før jul, og gikk på jobb samme dagen! De neste dagene, tok jeg meg gråtepauser og kastet opp på do innimellom, så gikk jeg ut igjen å smilte til de andre. Orker ikke at folk skal synest synd på meg, og jeg hater meg selv fordi jeg syter her og nå.

Gjest vandreulven

Takknemlig for svar.

Føler en slik brennende lyst etter å drikke meg sanseløs hver kveld og skade meg, men som regel holder jeg ut den ene kvelden etter den andre med å være flink og snill. Men jeg vet ikke hvor langt jeg kan dra denne strikken. Jeg deltar i hverdagslivet, smiler og står på. Skal være super-women. Glad utenpå, men trist inni rett og slett.

Jeg ble jeg voldtatt en morgen før jul, og gikk på jobb samme dagen! De neste dagene, tok jeg meg gråtepauser og kastet opp på do innimellom, så gikk jeg ut igjen å smilte til de andre. Orker ikke at folk skal synest synd på meg, og jeg hater meg selv fordi jeg syter her og nå.

Du syter ikke. Du forteller bare sannheten om ditt eget liv. Det skulle flere gjøre!

Gjest dama på 26

Ta utskrift og ta med til din behandler neste gang. For ta han/hun skal ha best mulighet for å hjelpe deg, bør han/hun få vite mest mulig om hvordan du egentlig har det, mer utdypet enn at du er deprimert og sliten.

Kan du komme på ufarlige måter å ta deg ut på i stedet for å "gå amok"? Løpe/gå fort oppover så lenge du orker, bokse hvis du har tilgang på boksesekk, kaste noe, f.e. en sko som ikke gjør så mye skade i veggen..? Godt å få ut ting.

Håper du finner igjen gleden og livslysta. Kjenner meg egentlig veldig igjen mtp å "gå amok" og det å være blid utenpå og trist inni. Man blir bra igjen fra depresjon sies det, men dessverre ligger det ofte i en depresojns natur at alt er håpløst. Bare prøv å ikke tro på det som depresjonen forteller deg. Ikke enkelt, men sikkert mulig!

Lykke til

Takknemlig for svar.

Det fins ingen perfekte superwomen, så hvorfor late som du er en?

Det er normalt å ha sterke og svake sider. Det er normalt å bli deprimert, sint, rasende, ulykkelig etter en voldtekt!

Anmeldte du den, forresten?

Om å synes synd på:

Jeg liker heller ikke at folk syns synd på meg. Men jeg setter stor pris på medfølelse de gangene jeg har syntes livet har vært utettferdig.

Du må ikke ta fra de rundt deg gleden ved å trøste deg og støtte deg. Det føles godt å kunne være til hjelp for familie, venner og andre.

En er ikke en stakkar om en trenger støtte og oppmuntring i en periode!

Syns ikke det er noen løsning å drikke seg full og å skade seg sjøl. Du skal vel ikke straffes for at du er blitt voldtatt og fordi du er deprimert!

Fortell noen om hvordan du har det. Delt bekymring er ofte halv bekymring. Du taper ikke noe på å prøve!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...