Gå til innhold

schizotyp personlighet

Gjest Nå er det nok for søren.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Schizotyp personlighet er av mange leger beskrevet som en slags mild schizofreni. Det er symptomer som sosial angst, exentrisk person, lettere paranoide tanker. Du kan jo også sjekke ut http;//groups.msn.com/schizotypal faktisk jeg som drev den siden engang tilbake i tiden. Nå tror jeg ikke at jeg er schizotypal lenger, så derfor er jeg sjelden der.

Nils Håvard Dahl, psykiater

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F5%2F4.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D72878&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D74513

Schizotyp lidelse er en slags "schizofreni light".

Ja, den kan arves.

En del fremtredende schizofreniforskere mener at det er tilbøyelighten til schizotyp lidelse en arver. Om det i tillegg kommer betydelige skader til, vanligst i svangerskap og rundt fødsel, vil en utvikle schizofreni.

Behandlingen er antipsykotisk medisin i lave doser. Behandlingen er (livs)langvarig.

Gjest vandreulven

Schizotyp personlighet er av mange leger beskrevet som en slags mild schizofreni. Det er symptomer som sosial angst, exentrisk person, lettere paranoide tanker. Du kan jo også sjekke ut http;//groups.msn.com/schizotypal faktisk jeg som drev den siden engang tilbake i tiden. Nå tror jeg ikke at jeg er schizotypal lenger, så derfor er jeg sjelden der.

Jeg skulle ikke egentlig blandet meg inn i dette. Men du sier at du tror ikke du har scizotypal lengre, mens NHD sier at det er (livs)varig behandling.... hmmm

Jeg skulle ikke egentlig blandet meg inn i dette. Men du sier at du tror ikke du har scizotypal lengre, mens NHD sier at det er (livs)varig behandling.... hmmm

Ja, men saken er at det passet inn så godt før. Jeg hadde massevis av problemer og levde som en skikkelig enstøing. Den eneste sosiale kontakten jeg hadde var 15 minutter i uka, når fattern kjørte meg på butikken. Jeg var litt av en exentrisk gris også. Så meget spesiell og uflidd ut.

Nå derimot er jeg rimelig vellstelt, har slett ikke sosial angst lenger. (ok, jeg er ikke verdens mest sosiale, men dette skyldes preferanse og ikke angst). Noen kan da bli bedre? De senere årene har jeg til og med vært i flere forhold.

Gjest vandreulven

Ja, men saken er at det passet inn så godt før. Jeg hadde massevis av problemer og levde som en skikkelig enstøing. Den eneste sosiale kontakten jeg hadde var 15 minutter i uka, når fattern kjørte meg på butikken. Jeg var litt av en exentrisk gris også. Så meget spesiell og uflidd ut.

Nå derimot er jeg rimelig vellstelt, har slett ikke sosial angst lenger. (ok, jeg er ikke verdens mest sosiale, men dette skyldes preferanse og ikke angst). Noen kan da bli bedre? De senere årene har jeg til og med vært i flere forhold.

Det er veldig godt å høre!! Og jeg tror virkelig på deg. Dette var veldig godt å høre!

Det jeg stusser på, er når jeg hører NHD skrive at man må regne med (livs)langvarig behandling. Det har blitt skrevet om andre diagnoser også.

Kjempegodt å høre det du skriver om din utvikling!

Annonse

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F5%2F4.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D72878&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D74513

Schizotyp lidelse er en slags "schizofreni light".

Ja, den kan arves.

En del fremtredende schizofreniforskere mener at det er tilbøyelighten til schizotyp lidelse en arver. Om det i tillegg kommer betydelige skader til, vanligst i svangerskap og rundt fødsel, vil en utvikle schizofreni.

Behandlingen er antipsykotisk medisin i lave doser. Behandlingen er (livs)langvarig.

Så deprimerendes....=(

Vil ikke dette her!

Mitt barns psykiater har tatt seg friheten til å sette den diagnosen på meg,det er ikke jeg som er der for utredning,har helt andre diagnoser.....

Er dette lov?

Barnet skal til nevropsykologisk utredning,finner de ut av ting da?

Blir så forbaska stressa av dette,de vet ikke "halvparten" heller,for å si det sånn.

Mitt barn opplever ikke på nært så mye som meg,men litt er der jo....

Svar meg,vær så snill,er dette lov?

Det er veldig godt å høre!! Og jeg tror virkelig på deg. Dette var veldig godt å høre!

Det jeg stusser på, er når jeg hører NHD skrive at man må regne med (livs)langvarig behandling. Det har blitt skrevet om andre diagnoser også.

Kjempegodt å høre det du skriver om din utvikling!

Jeg skrier ut fra at diagnosen er satt av en kompetent psykiater/psykologspesialist.

Diagnoser fremkommet ved selvdiagnostisering på div nettsted gåt jeg ikke god for.

Så deprimerendes....=(

Vil ikke dette her!

Mitt barns psykiater har tatt seg friheten til å sette den diagnosen på meg,det er ikke jeg som er der for utredning,har helt andre diagnoser.....

Er dette lov?

Barnet skal til nevropsykologisk utredning,finner de ut av ting da?

Blir så forbaska stressa av dette,de vet ikke "halvparten" heller,for å si det sånn.

Mitt barn opplever ikke på nært så mye som meg,men litt er der jo....

Svar meg,vær så snill,er dette lov?

Poenget her er vel ikke om det er lovlig eller ikke.

Poenget nå være om diagnosen er riktig eller ikke.

Om de ikke vet så mye, må du la dem få vite alt som er viktig. Slik kan de og du best hjelpe barnet ditt.

Poenget her er vel ikke om det er lovlig eller ikke.

Poenget nå være om diagnosen er riktig eller ikke.

Om de ikke vet så mye, må du la dem få vite alt som er viktig. Slik kan de og du best hjelpe barnet ditt.

Stoler ikke på dem et sekund,tror ikke de vet hva som er best alltid.

Men du har rett,det viktigste er barnet mitt.

Skal aldri si noe om meg selv mere,men det er vel pga arv osv det er av interesse...

Hadde foressten store problemer i svangerskapene mine,ting ble værre på en måte etter dem,med meg...

Kanskje pga det her da,hvis det er det...faen!

Nei,vet ikke,de kan ta feil.

Er ikke sikkert de har rett,det er barnet mitt det gjelder,skal fortelle om det,ikke mere.

Men takk for svaret du,ikke meningen og virke sint,er bare svett,kvalm og fortvilet.

Sorry!

Jeg skrier ut fra at diagnosen er satt av en kompetent psykiater/psykologspesialist.

Diagnoser fremkommet ved selvdiagnostisering på div nettsted gåt jeg ikke god for.

Nei, dette var diagnose satt av en psykiater på en poliklinikk. Selvfølgelig! Den websiden var noe jeg started for å ha noe å gjøre. Den er selvfølgelig ikke noe annet enn en internettgruppe for folk som har diagnosen.

Så noen år etter dog at han psykiateren ved siste samtale mistenket kronisk schizofreni, slik det stod i journalen.

Gjest sier alt, nesten

Stoler ikke på dem et sekund,tror ikke de vet hva som er best alltid.

Men du har rett,det viktigste er barnet mitt.

Skal aldri si noe om meg selv mere,men det er vel pga arv osv det er av interesse...

Hadde foressten store problemer i svangerskapene mine,ting ble værre på en måte etter dem,med meg...

Kanskje pga det her da,hvis det er det...faen!

Nei,vet ikke,de kan ta feil.

Er ikke sikkert de har rett,det er barnet mitt det gjelder,skal fortelle om det,ikke mere.

Men takk for svaret du,ikke meningen og virke sint,er bare svett,kvalm og fortvilet.

Sorry!

Men for at barnet ditt skal ha det best mulig, er det vel viktig at også du får riktig hjelp. Riktig hjelp får du ikke om du tier.

Gjest hva vet jeg

Grunnen til at du ikke tror du har schizotyp pf lengre, har vel mye å gjøre med at du nå tar medisiner? Merker selv at mange av symptomene mine har forsvunnet etter at jeg begynte på medisiner.

Annonse

Gjest riktig og riktig.

Men for at barnet ditt skal ha det best mulig, er det vel viktig at også du får riktig hjelp. Riktig hjelp får du ikke om du tier.

Riktig hjelp...?

Men forstår poenget ditt,det er sant,om foreldrene har det bra,får barna det bedre.

Hvis barna har det bra,får foreldrene det bedre.

Gjest sier alt, nesten

Riktig hjelp...?

Men forstår poenget ditt,det er sant,om foreldrene har det bra,får barna det bedre.

Hvis barna har det bra,får foreldrene det bedre.

Ja, men hvordan kan du få riktig hjelp om du prøver å skjule opplysninger om deg selv for den som skal hjelpe barnet ditt eller deg selv for den del?

Gjest riktig og riktig.

Ja, men hvordan kan du få riktig hjelp om du prøver å skjule opplysninger om deg selv for den som skal hjelpe barnet ditt eller deg selv for den del?

Det er ikke demmes jobb å analysere meg,vil de skal hjelpe barnet mitt.

Tror ikke "opplysningene" jeg sitter inne med er gale,folk flest er bare ikke klar for dem.

Og dessuten,det de ikke vet,har de ikke vondt av.

Vet de for mye kan det skade andre,om de finner ut at jeg vet for mye.....

Dette er ikke bra å skrive om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...