Gå til innhold

kan en depressiv episode gå over i kronisk depresjon som aldri går over?

Anbefalte innlegg

Gjest fastlåst
Skrevet

Tilbakevendende depresjon. aktuell episode har vart et år når denne måneden er omme.

Har prøvd Zoloft i kombinasjon med Tolvon, har vært lagt inn et par uker, har prøvd Efexor i kombinasjon med Remeron (riktignok ikke maksdose på disse to). Jeg har til nå prøvd å gjøre "riktige" ting, holde meg i aktivitet, ha kontakt med venner osv. og jeg har gått til samtaler hos psykolog.

Når ikke noe av dette hjelper, så gir jeg opp. Nå er jeg sykmeldt, nå holder jeg meg helst i sengen, nå tar jeg ikke kontakt med vennene mine.

Hva er neste skritt nå da? Jeg vil gi opp ja, men er redd for å bli alene med meg og problemene mine om jeg forteller behandler det, jeg trenger ham jo likevel.

Jo lenger denne tilstanden har vart, jo mer har jeg mista trua på at den noen gang kan gå over. Det er vel bare slik jeg er, slik orker jeg ikke være, ergo er vel den eneste måten å få forandring på å få meg ut av verden.

Og de depressive tankene som man kaller dem, de er nok ikke syklige, de er nok sanne.

Hva gjør dere som jobber i psykiatrien med slike håpløse tilfeller?

Skrevet

Du er ikke håpløs -bare deprimert. Hvordan går det i terapien, gjør den deg godt?

Gjest Veronika27
Skrevet

Du er ikke håpløs -bare deprimert. Hvordan går det i terapien, gjør den deg godt?

Det blir bedre. Det er bare en periode du har det sånn. Men det er ikke som influensa- går ikke over på en uke - desverre. Stå på. Logg inn her og tøm hode når det er vanskelig. Det hjelper. Prøv å komme deg opp av senga. Ring en vennine, mor di etc og prat om ett eller anna.

Prøv å ikke isoler deg helt fra omverden. Da blir det ikke bedre. Orker du ta en tur ut i gården å lufte deg så gjør det. Ha små mål du skal gjøre hver dag.

Stå på - dette klarer du

Lykke til

PS: vet det ikke er lett.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...