Gå til innhold

hvordan unngå å bli en stor muskel-dame

Gjest ikke muskledame

Anbefalte innlegg

Gjest ikke muskledame

HEI!

jeg lurer på hvordan man kan trene uten å bli kraftigere men beholde den slanke linjen?

feks trener man mye spinning vil jo rompe og lårmuskel-massen bli større...for mye styrke, store armer osv.

så hva/hvordan burde jeg trene?

en spinning, en aerobic, en styrke-time + jogging/svømming i uken? er det bra?

jeg ser for meg at jeg blir en stooor musklebunt om jeg trener aktivt lenge???

jeg er jente (24 år), 1,75 og 62-64 kg

blir veldig glad for svar av noen som vet dette!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Skulle ønske det var så lett å få muskler! Jeg har trent hardt og lenge,blitt mye sterkere-men store muskler har jeg IKKE fått! Jenter får bare litt markerte muskler,ikke slik som gutta(desverre, synes da jeg)

Nei,kos deg med hard trening om du liker det-noe muskelberg blir du aldri med bare trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

trening som ikke øker muskelmassen, er aerobe aktiviteter, Eksempel på slike er jogging og sykling. Kriteriet er at de kan utføres over tid. Treningsmengden utvides i all hovedsak ved å øke treningstid og tilbakelagt distanse. Økes tempoet, økes intensiteten, og det er da muskelmassen begynner å vokse.

Du skal ikke være redd for å få mye muskler. Muskler er ikke lett å pakke på seg, selv ikke for de som prøver på det.

Spinning er en som regel en hard og intensiv treningsform, der det som oftest er tempoet som økes innenfor samme treningstid. Sånn sett er dette en aktivitet som kan brukes til å øke muskelmassen (spesielt forsiden/utsiden av lårene).

Spinning som holdes på samme nivå, vil ikke utvikle større og større muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Heisann!

Skulle ønske det var så lett å få muskler! Jeg har trent hardt og lenge,blitt mye sterkere-men store muskler har jeg IKKE fått! Jenter får bare litt markerte muskler,ikke slik som gutta(desverre, synes da jeg)

Nei,kos deg med hard trening om du liker det-noe muskelberg blir du aldri med bare trening.

Jeg har trent i to og et halvt år, og de siste 18 mnd. har jeg tatt i alt jeg kan, brukt så store vekter at jeg makter å gjøre 8 - 10 repetisjoner i 2 - 3 sett. Jeg har hatt liten framgang denne siste vinteren med økning i vektene, og står stille i noen øvelser. Mine muskler kan ses hvis jeg står og spenner bisepsen og skuldrene med bar overkropp, ellers er de ikke merkbare. Men klesstørrelsen er gått ned, jeg veier 8 kg mindre enn før tre år siden, jeg har fått bedre holdning, er friskere og gladere, og legger ikke så lett på meg når jeg spiser det jeg har lyst på. Så frykten ved at det å være en "muskeldame" er unødvendig! (Nicket mitt er humoristisk ment, obs. obs.!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yippiaye

Det er en myte at kvinner kan få så svære muskler, med mindre du bruker anabole steroider. Bruk tunge vekter, det bygger muskler og muskler er det som gir kvinner en pen fasong. De blir mye mindre enn på menn, og det er ingen fare for at dere kommer til å se ut som arnold eller noe i nærheten av de der, selv med stort inntak av anabole steroider, for det er fysisk umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...