Gå til innhold

Puls-langturer

Gjest girly

Anbefalte innlegg

Gjest girly

HeIsAnN!

Læraren sa til meg at jeg burde ha en puls på 160-165 på langturer.

Skal jeg ha denne pulsen om langturen er på 2 timer jogging? Eller på langrenn? Da er pulsen ofte oppe i 170-172.

Er pulsklokker til å stole på?

Vet ikke hva max pulsen min er.

Og et problem..ørver å gå ned 5 kg. Trener minst 1 time hver dag. Ofte 2 og i helgene opp i 10 timer. Men jeg har utrolig matlyst. Blir ikke så fort mett heller!

Må ned 5 kg. Tips?

Prøver å spise mye salat. Det er jo godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

langkjøringspulsen kan godt ligge på det dobbelte av hvilepulsen din. Da vil du trene med hovedvekt på utvikling av utholdenhet i bindevev, ledd, brusk, bein og sener. Dette gir deg et glimrende underlag for hardere trening, som vil utvikle muskulær styrke og kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer grønnsaker! Man kan få en god middag ut av en boks hermetiske tomater, noen bønner, squash, løk og annet godt. Fattig på kalorier og fullt av vitaminer, mettende og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...